Ableton Live 12

Tsjonge, die interface update alleen al (met name in arrangement view) is een huge upgrade, spat van je scherm af nu.


ableton12_sessionview.JPG


ableton12_arrview.JPG
 
Dat zwart is wel erg donker, kun je dat aanpassen? En is het niet te crowded die mixer in arrangement view? Er blijft dan wel erg weinig ruimte over voor de sporen zelf. Zeker als je veel sporen hebt. Kun je dat ook uitschakelen/wegklikken?
Hele kleurschema is normaal aan te passen
Ik verwacht dat deze website ooit compatible gaat zijn/worden met 12: Download Free Themes for Ableton 10 - Live Themes

En idd je kunt de mixer eenvoudig aan of uitzetten in arrangement
 
Sarcastisch bedoeld of..?
absoluut niet,

ik gebruik het hier op 3 - 32 inch monitors (4k resolutie) en het ziet er echt heeeeeeel veel beter uit dan versie 11. Met name die bordeless workspaces is gaaf. De kleuren en felheid kun je natuurlijk zelf instellen van licht tot donker van felle kleuren tot fletse kleuren.
 
Wel vind ik het jammer dat je nog niet kunt exporteren naar 32 float bestanden. Volgens mij was dat wel beloofd..
 
Laatst gewijzigd:
Wel vind ik het jammer dat je nog niet kunt exporteren naar 32 float bestanden. Volgens mij was dat wel beloofd..

dat kan toch al, in 11 zeker. of ik heb er heel de tijd naast gekeken bij de eigenschappen van het eksport bestand..
 
Ben al meer dan 3 weken bezig om het met opgave van mn btw-nummer te kopen, krijg nauwelijks respons en als ik het krijg blijkt er weinig gelezen te zijn of begrepen te worden. Dat was lang wel anders, support lijkt een schim van wat het ooit was, matig matig. Ableton verkocht aan Ziggo?

Ik heb afgelopen weken twee keer Ableton gecontacteerd en had steeds binnen een paar dagen bericht terug met precies het antwoord wat ik zocht. Ik ben dus juist tevreden over de support.
 
Tijd voor een nog grotere monitor...

Dat denk ik dus serieus. Die mixer in arrangement view is voor mij niet werkbaar op mijn huidige monitor denk ik.
Het is de key feature van v12 dus upgraden heeft voor mij denk ik niet zo veel zin.

En grotere monitor.. ik vind de huidige die ik heb al best wel groot. Nou ja, breed
 
Dat denk ik dus serieus. Die mixer in arrangement view is voor mij niet werkbaar op mijn huidige monitor denk ik.
Het is de key feature van v12 dus upgraden heeft voor mij denk ik niet zo veel zin.

En grotere monitor.. ik vind de huidige die ik heb al best wel groot. Nou ja, breed
Maar ik lees net dat je de mixer kan wegklikken, dus dan is het toch hetzelfde?

Voor mij was dit trouwens een reden om van Cubase af te stappen. Vanaf Cubase 9 kwamen er allerlei extra schermen en dingen bij die het heel onoverzichtelijk maakte en waardoor ik niet meer zo snel kon werken als daarvoor. Ik hoop niet dat dat met Ableton nu ook zo is?
 
Maar ik lees net dat je de mixer kan wegklikken, dus dan is het toch hetzelfde?

Voor mij was dit trouwens een reden om van Cubase af te stappen. Vanaf Cubase 9 kwamen er allerlei extra schermen en dingen bij die het heel onoverzichtelijk maakte en waardoor ik niet meer zo snel kon werken als daarvoor. Ik hoop niet dat dat met Ableton nu ook zo is?
Ik kan na een paar maandjes met de beta van 12 niet echt meer werken in 11.
Vind vooral navigeren in de bowser veel makkelijker /intuitiever.

En ook de mogelijkheid om device en note view tegelijk te laten zien in 12 vind ik nu een ernstig gebrek in 11.

Al die dingen zijn optioneel, dus als je gehecht bent aan minimalistische views dan is Ableton ook prima, want je kan heel veel weglaten en het vrij minimaal houden.
 
Ik kan na een paar maandjes met de beta van 12 niet echt meer werken in 11.
Vind vooral navigeren in de bowser veel makkelijker /intuitiever.

En ook de mogelijkheid om device en note view tegelijk te laten zien in 12 vind ik nu een ernstig gebrek in 11.

Al die dingen zijn optioneel, dus als je gehecht bent aan minimalistische views dan is Ableton ook prima, want je kan heel veel weglaten en het vrij minimaal houden.
Ok top. Dat klinkt super. Ik ga vandeweek 12 installeren en dan kom ik er vanzelf achter.
 
Ok top. Dat klinkt super. Ik ga vandeweek 12 installeren en dan kom ik er vanzelf achter.
Misschien gebruik je dit al, of ben je ervan op de hoogte; maar ik meld het nog even voor de volledigheid:

Ableton kent ook veel toetsenbord-shortcuts die een windowtje open/en dicht klappen.

bijvoorbeeld:

CTRL+ALT+B om de browser te verbergen of te laten zien, of CTRL+ALT+S om de sends te verbergen of te laten zien.
Zon beetje elk element in ableton kent zn eigen short cut om even snel open of dicht te klappen. in hoofdstuk 36 van de manual (van live 11) staan ze op een rijtje.
Kan handig zijn om je scherm leeg te houden en alleen ff snel iets te voorschijn te toveren als je het nodig hebt... moet je het alleen wel ff aanleren :)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze 'view' shortcuts zelf niet vaak gebruik, maar dan weet je dat het bestaat :)
 
Back
Top