Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

1744105084328.gif

1. Koop de platen dubbel, het ene exemplaar om in mint staat te bewaren en het andere exemplaar om af te spelen.
Ja hoor ik koop wel dubbel, soms wel 3 dubbel, van mijn Belangrijksten, niet uit audiofilie maar uit cultuurbehoud, toen LP's en CD's nog niet herboren waren en dus zo dood als: "nooit meer verkrijgbaar"... ben ik best wat pareltjes verloren aan rot en ook aan gewoon versleten raken.
Dat gebeurt me niet zo snel meer, nu.

Dat had ik met Frequencies van LFO: gevonden in de kringloop met allemaal vlekjes en missende stukjes...maar hij doet het mooi nog wel.

Mijn LP's zijn al jaren weg. De meesten waren al grijsgedraaid en zijn bij het afval geraakt. Enkele bootlegs (o.a. Pink Floyd) heb ik kado gedaan aan een kennis.
De CD's heb ik opgeslagen op zolder.
Ik heb m'n lp's al een jaar of 15 geleden allemaal verkocht en heb ook al m'n cd's nog ergens in een kast staan maar zo langzamerhand begin ik steeds meer het idee te krijgen om die ook maar weg te doen want je kan alles streamen tegenwoordig voor een euro of 15 per maand dus waarom nog van alles bewaren.
Met lp's vroeger, zeker in de 70ties had je nog het mooie artwork, klaphoezen en inlegvellen maar met cd's heb je dat niet meer.

Ik heb m'n lp's al een jaar of 15 geleden allemaal verkocht en heb ook al m'n cd's nog ergens in een kast staan maar zo langzamerhand begin ik steeds meer het idee te krijgen om die ook maar weg te doen want je kan alles streamen tegenwoordig voor een euro of 15 per maand dus waarom nog van alles bewaren.
Met lp's vroeger, zeker in de 70ties had je nog het mooie artwork, klaphoezen en inlegvellen maar met cd's heb je dat niet meer.
Ik heb nog een doos CDs die ik niet weg ga gooien en koop nog af en toe een CD als blijk van support voor artiesten die ik echt fantastisch vind. Ik wil Spotify op kunnen zeggen zonder het gevoel te hebben dat ik muziek opgeef en 'no matter what' vast zit aan streaming betalingen.

Dit lijkt op het eerste zicht op wat ik zoek:

Ik dacht eerst dat DE even duur (qua verzending) zou zijn als NL - omdat dat vaak op Discogs zo is...
2 CD's gekocht (en vandaag ontvangen). Verzending was 3 euro. Ik kreeg 2 euro terug (ik weet niet waarom, maar wat maakt het uit :okdan:).

. . . . . . . . . vroegâh woonde ik in denHaag.
Vroeger moest je meer betalen voor lege CD`s en cassettebandjes vanwege de omzeiling van de auteursrechten.
Dat extra was dan voor de artiesten bedoeld.
Het heeft nu geen nut meer want bij de kringloop koop je oude hardisk`s voor een habbekrats. € 5 voor 100gig.
Ik koop niks meer als ik wat geluid wil horen zet ik de radio wel aan. Kijk en luistergeld is ook afeschaft.

Laatst gewijzigd:
Een eenhoorn of een paard zonder naam, wat is het verschil? 😉
Ja, wie zal het zeggen maar effe een weetje; A horse with no name werd oorspronkelijk geboycot in sommige staten in Amerika ivm de associatie met horse oftewel heroine maar kwam toch op nr 1 in de Billboard of misschien juist wel daardoor?
Ik zag ze lang geleden in 1974 in het Concertgebouw samen met de countryrock band Poco, hun voor de pauze en Poco er na, het was denk ik m'n tweede concert in m'n leven volgens mij na Wishbone Ash, kan ook zijn dat Rory Gallagher er nog tussen zat, het is al zo'n tijd terug.
Je kreeg toen nog toegangskaartjes voor het concertgebouw en zitplaatskaartjes, twee vrienden wilden ook graag maar konden geen kaarten meer krijgen, toen heb ik de zitplaatskaarten aan hun gegeven onder voorwaarde dat ze 5 minuten zouden wachten nadat ik met een vriend naar binnen was en zo konden hun toch het concert zien.

Back