Nieuws van Behringer

Ik vond de TD-3 vrij waardeloos eigenlijk. Filter gaat lang niet ver genoeg dicht (ook niet na bijstellen trimpot in de unit zelf), pitch range is te klein, bediening ruk, software editor matig, distortion klinkt kut. Er zijn veel betere alternatieven, zelfs in het betaalbare segment. De TT-303 die ik er voor in de plaats heb gekocht klinkt 10x beter en was ook nog heel acceptabel geprijsd (rond de 250 ofzo).
 
De distortion heeft me inderdaad ook niet overtuigd. De bediening en pitch range zijn identiek aan de originele 303 toch?
 
Ik vond de TD-3 vrij waardeloos eigenlijk. Filter gaat lang niet ver genoeg dicht (ook niet na bijstellen trimpot in de unit zelf), pitch range is te klein, bediening ruk, software editor matig, distortion klinkt kut. Er zijn veel betere alternatieven, zelfs in het betaalbare segment. De TT-303 die ik er voor in de plaats heb gekocht klinkt 10x beter en was ook nog heel acceptabel geprijsd (rond de 250 ofzo).
De TT-303 is zeker een upgrade maar je betaalt ook het dubbele (nog weinig!). De euvels die je aangeeft zijn wel allemaal waar binnen de range dat hij werkt klinkt hij wel goed. Die distortion is inderdaad gewoon een verspilling van ruimte. Ik had liever een accent out gehad of DIN-sync.
 
bediening ruk

maar de bediening is toch exact hetzelfde als de echte TB-303? Die toffe acidlines zijn toch juist dankzij die ruk bediening tot stand gekomen???
 
Wellicht, maar anno 2022 verwacht ik op zijn minst een alternatief ernaast. Voor het geld mag je niet klagen, maar ik betaal liever iets meer voor een (imo) veel beter product.
 
Wellicht, maar anno 2022 verwacht ik op zijn minst een alternatief ernaast. Voor het geld mag je niet klagen, maar ik betaal liever iets meer voor een (imo) veel beter product.
Ik volg je wel, je hebt op een gegeven moment gewoon te veel om het nog binnen armbereik te hebben, je andere helft begint een mening te krijgen of je bent alle kabels gewoon beu voor al die "geinige" bakkies en je investeert in kwaliteit in plaats van kwantiteit. Maar nogmaals, de discussie ging eigenlijk over klank.

Verder skip ik de interne sequencer zo gauw ik kan, gewoon lekker met MIDI aansturen, veel flexibeler. Voor die extra gekke Aphex Twin retrigger & kronkel lijntjes.
 
Ik vind de TD-3 een no-brainer, erg veel waar voor je geld.
Wellicht dat ik minder kritisch ben omdat ik een originele tb heb en diverse andere clones.

Bediening is zo goed als hetzelfde als bij de TB-303 en ik vind het erg fijn dat je de sequences kan exporteren en zo bij je project files kan bewaren. Ook kan je de sequences met de software bewerken etc.
Voor die nog geen 100 eu echt netjes.

Ik heb ook een tt-303, die gebruik ik juist weer nooit. De tb-03 ook amper. Die heeft dan weer een meer moderne manier van sequences inkloppen.
Zo zie je maar, smaken en meningen blijven verschillen. Het is toch maar fijn dat we tegenwoordig zoveel keuze hebben (vaak ook voor weinig geld). Voor ieder wat wils ;)
 
Maar nogmaals, de discussie ging eigenlijk over klank.
Ja, maar die vind ik dus ook niet goed genoeg. Het is leuk dat je voor 90eu een 303-achtige kan kopen en voor het geld is het leuk en je hebt nooit teveel pruttelkastjes, maar het is gewoon brol uiteindelijk. Toen ik de TT-303 binnenkreeg en naast de TD-3 zette was het niet eens een wedstrijd, TD-3 is dezelfde dag nog te koop gezet (anders had ik hem er wel bij gehouden, zoals gezegd heb je nooit teveel pruttelkastjes).
 
Screenshot_20220329_100159_com.facebook.lite_edit_251855485444381.jpg
1648540911451.jpg
1648540916060.jpg


Er was al een topic over deze, maar een kleine update.
 
Voordeel van een VCS3 clone maken is dat ze wat minder last hebben van chip tekorten. Maar lijkt me een lastig apparaat om aan de lopende band te kunnen produceren. Ik zou het knap vinden als ze die onder de €1000,- weten te houden, tenzij het binnenwerk natuurlijk compleet anders is.
 
Dit is nou een clone waar ik het doel van snap: de VCS 3 zou altijd buiten mijn bereik gebleven zijn, en via deze geclownde versie kan ik toch een beetje cosplayen dat ik een jaren 70 synth pionier ben.
 
Ik vond de TD-3 vrij waardeloos eigenlijk. Filter gaat lang niet ver genoeg dicht (ook niet na bijstellen trimpot in de unit zelf), pitch range is te klein, bediening ruk, software editor matig, distortion klinkt kut. Er zijn veel betere alternatieven, zelfs in het betaalbare segment. De TT-303 die ik er voor in de plaats heb gekocht klinkt 10x beter en was ook nog heel acceptabel geprijsd (rond de 250 ofzo).
De originele TB-303 van Roland had ook geen software, geen distortion en ruk bediening. Heb ik nog nooit iemand over horen klagen. Ik heb de filter pot en de pitch range v/d B. TD-3 niet kunnen vergelijken met een originele R. TB-303. Als dat fiks scheelt kan dat een deal breaker zijn.

Wat bedoel je eigenlijk met Pitch Range? Pitch Mode? Engelsen bedoelen vaak met Pitch de toonhoogte; als die niet klopt is 'ie vals of niet ge-ijkt/calibrated. Pitch Range zou ook het aantal octaven omlaag/omhoog kunnen zijn dat je het 1 octaaf toetsenbord omhoog/omlaag kan transponeren om meer dan 1 octaaf te hebben. Voor zover ik weet kunnen de TD-303 en de TD-3 1 octaaf omlaag/omhoog (totaal: 3 octaven). Sommige (software) emulators v/d 303 kunnen meer dan die ene octaaf transposeren. Weet niet of je dat bedoelt.
 

Ik ben zojuist klaargekomen


P.S. Ik mis op de matrix de mogelijkheid om de sequencer door te verbinden. Dat staat op onderstaande foto op de pin matrix onder de Stick Y-as. Dat is nodig om de witte ruis als hi-hat gelijk te laten lopen met de sequence in 'On The Run' van Pink Floyd (schijnt te moeten via de ring modulator). En de Sequencer staat ook bij de potmeter voor de Y-as v/d joystick.
VCS3-bottom.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben zojuist klaargekomen


P.S. Ik mis op de matrix de mogelijkheid om de sequencer door te verbinden. Dat staat op onderstaande foto op de pin matrix onder de Stick Y-as. Dat is nodig om de witte ruis als hi-hat gelijk te laten lopen met de sequence in 'On The Run' van Pink Floyd (schijnt te moeten via de ring modulator). En de Sequencer staat ook bij de potmeter voor de Y-as v/d joystick.
VCS3-bottom.jpg
Die verbinding heb je alleen nodig om via de accessory port de KS sequencer te verbinden op een originele en KS compatible vcs3 of synthi. Als het goed is kun je hetzelfde bereiken door een voltage in de external input te doen en de externe input samen met noise door de ringmodulator. Dit is wel de eerste test die ik zou doen als ik de behringer binnen heb om te kijken of het hetzelfde werkt als het origineel :D
 
Die verbinding heb je alleen nodig om via de accessory port de KS sequencer te verbinden op een originele en KS compatible vcs3 of synthi. Als het goed is kun je hetzelfde bereiken door een voltage in de external input te doen en de externe input samen met noise door de ringmodulator. Dit is wel de eerste test die ik zou doen als ik de behringer binnen heb om te kijken of het hetzelfde werkt als het origineel :D
[off topic omdat jij er veel van moet weten gezien je nick name] En hoe kon je op het origineel (de "houten" VCS3) het keyboard verbinden met de VCS3? Ik zie op oude foto's wel het contact waar de stekker v/h keyboard in moet (zie foto) maar niet hoe je via de pin matrix het keyboard verbindt met, bijv., de oscillator om 'm te bespelen. Of was het keyboard automatisch Input 1 of 2?
VCS3 back 02.jpg
 
Back
Top