welke monitoren?

Dan zou ik me niet te druk maken met precisieplaatsingen. Wat goed klinkt op je plek is goed. Met baffles bedoel je woofers? Of de speakerkasten zelf (wat zo'n beetje op hetzelfde neerkomt).
 
Mijn hemel ik heb de sub aangesloten wat lopen rommelen met frequenties en volume, crossover…

het lijkt nu alsof de bass uit m’n satellieten komen.

Stereobeeld super helder ik hoor dingen die ik nog nooit gehoord heb

WoW zit even te genieten.
 
Haha nou z’n oude midfield Sony’s die heel goed klinken. Zijn aangesloten op m’n sansui met DIRECT OUT zodat de versterker zo puur mogelijk is en “niks”toevoegd aan het signaal

Ik had voorheen tannoy’s maar die vond ik te bombastisch
IMG_3738.jpeg
 
Haha ja ik heb ook twee hoofdtelefoons.. maar ik heb 22 jaar zonder subs gedaan en ik sta echt versteld wat het doet.

Ik ben ook even door al m’n favoriete tracks op spotify gegaan en hoor nu zo veel verschil tussen tracks ongelofelijk
 
Haha ja ik heb ook twee hoofdtelefoons.. maar ik heb 22 jaar zonder subs gedaan en ik sta echt versteld wat het doet.

Ik ben ook even door al m’n favoriete tracks op spotify gegaan en hoor nu zo veel verschil tussen tracks ongelofelijk
Without a subwoofer, life would be a mistake. Quote van Friedrich Nietzsche. PS: Uiteraard kende hij nog geen subwoofer (1964), dus je mag "a subwoofer" vervangen door het woord "music" 😉
 
Without a subwoofer, life would be a mistake. Quote van Friedrich Nietzsche. PS: Uiteraard kende hij nog geen subwoofer (1964), dus je mag "a subwoofer" vervangen door het woord "music" 😉

En een beetje context, altijd lachen: :D


Friedrich Nietzsche: Afgodenschemering (of hoe men met de hamer filosofeert). 1886

31 Wanneer men op een worm trapt, krimpt hij ineen. Dat is slim. Daarmee verkleint hij de kans dat er opnieuw op hem getrapt wordt. In de taal van de moraal: nederigheid. –

32 Men kan een hekel hebben aan leugen en bedrog omdat men een prikkelbaar eergevoel heeft; men kan dezelfde hekel koesteren uit lafheid omdat de leugen krachtens een goddelijk gebod verboden is. Te laf om te liegen...

33 Wat is er toch weinig nodig voor geluk! De klank van een doedelzak. – Zonder muziek was het leven een vergissing. De Duitsers stellen zich God zelfs zingend voor.

34 On ne peut penser et écrire qu’assis (G. Flaubert).8 – Nu heb ik je betrapt, nihilist! Het zitvlees is juist de zonde tegen de Heilige Geest. Alleen gedachten die bij je opkomen tijdens het wandelen zijn van waarde.
 
En een beetje context, altijd lachen: :D
I'm a big fan: die man kon heerlijk schrijven! Ik heb al vaak de slappe lach gekregen wanneer ik boeken van hem lees. En zijn schrijfsels klinken als muziek in de oren, dus de vergissing is uitgesloten 🫵
 
Zou hij met 'sub woofer' het diepe onderliggende narratief bedoeld hebben?

Zijn mooiste quote uit 1864 vind ik toch:

The essence of all beautiful art, all great art, is GEAR!
 
Hey allemaal, ik kom hier vanuit een ander deel van het forum met de conclusie dat ik in alle waarschijnlijkheid een Nord Stage 4 ga bestellen één dezer dagen.

Nu alleen nog de vraag wat voor monitoren ik hierbij moet kopen: Ik zit te twijfelen of ik voor een budget optie wil gaan of niet (Nord Stage 4 is namelijk al duur zat). Tegelijkertijd denk ik: Waarom nu iets tijdelijks kopen als je later toch gaat upgraden? Is het verschil tussen budget opties zoals de Adam T5V en KRK Rokit RP5 G4 zo groot met duurdere opties? Ik ben een complete nitwit in dit opzicht, dus al het advies is welkom!
 
advies: ga in de winkel waar je die nord wilt kopen luisteren naar deze nord op de aanwezige monitoren, hier meningen vragen over welke speakers goed zijn kan helpen bij het kiezen van je selectie in die winkel. je ruimte maakt ook wat nog wel wat uit hierbij, als je een klein hok hebt dan zijn hele grote speakers waarschijnlijk niet handig ivm bass reflectie problemen.
 
Koop sowieso met bass poorten aan voorzijde en idd goede tip, in de winkel checken wie weet krijg je combo deal. Ps meibergen. Kan best wat korting geven op nord ;)
 
In de budget klasse worden Kali LP-6 en JBL 305 ook als goed gezien maar de twee merken die je op het oog hebt worden ook vaak genoemd.
Zelf heb ik de JBL's want toen waren die Kali's er nog niet maar als ik nu voor de keuze zou staan zou ik de Kali's zeker meenemen in m'n overwegingen.
De tip van @vipal onderrsteun ik, ga als het even kan ergens luisteren en vergelijken en monitoren moeten bij de grootte van je ruimte passen.
 
Koop sowieso met bass poorten aan voorzijde en idd goede tip, in de winkel checken wie weet krijg je combo deal. Ps meibergen. Kan best wat korting geven op nord ;)
Haha ik heb expres bass poorten aan de achterzijde en het is echt super clean!

Dus dat hangt af van je ruimte denk ik.. mijn speakers staan bijv. 1m van de muur af maar daardoor heb je dus geen interferentie tussen die grote bass luchtdruk die eruit pompt en je muziekgeluid. Met andere woorden dit is precies het verschil tussen Adam en Eve speakers en daarom heb ik Eves ;)
 
Back
Top