Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Ik snap dat Behringer bashen totaal niet, als je het niks vind, koop je het toch niet ??


Ja... ze hebben minder betrouwbare rotzooi op de markt gebracht in het verleden, maar zijn nu op de goede weg qua kwali-prijs verhouding :) en ook innovatief bezig ....


Ik vind dat B goed bezig is, even die sufferds van Roland enz wakker schudden :)


En ik kan me voorstellen dat sommige zuur zijn uit jaloezie, hoe kan het waar zijn dat B voor een tiende van prijs levert wat Moog doet ??? :duivels::bekdicht:

Moog, en dergelijke zijn gruwelijk "over-prijst", al dat soort companies hadden makkelijk zelf de gevraagde waren uit kunnen brengen voor een schappelijke prijs, maar dat doen ze niet omdat ze de volle mep winst willen pakken en een mythe in stand willen houden, heb ik totaal geen medelijden mee.....



Al die lui houden van geld..dat mag duidelijk zijn ...wie niet ? :P:D:okdan:
 
Als alles wat Uli deed het "reverse engineeren" van de schema's en bijna identieke producten maken was, zou het niet zoveel aandacht krijgen. Hij moet echter nog een stap verder gaan. Hij moet zijn product laten lijken op het product dat hij kopieert. Hij kopieert de namen, grafische afbeeldingen, kleurenschema's, interface-indelingen en alle andere tactieken die hij kan bedenken om je zijn ding te laten kopen in plaats van het ding van het andere bedrijf.

Ze hadden de Behringer Model D elke naam kunnen geven, maar ze willen dat iedereen weet dat het een Minimoog Model D-kloon van $ 300 is. Andere bedrijven hebben Minimoog Model D-klonen al tientallen jaren gemaakt, zoals Studio Electronics met hun SE-01, maar geen van hen noemde ooit hun synth "Model D". Waarom geven ze hem niet een andere naam BEHALVE Model D?

Bovendien hebben ze geen enkele moeite gedaan om hun SH-101, TR-808, VP-330, Odyssey en alle andere klonen die ze dit jaar hebben laten zien, verschillend van de originelen te maken. Ze voeren gewoon terug op de erfenis van de originelen om hun nieuwe copycat-product te verkopen.

Toen Behringer door Roland werd aangeklaagd wegens de gekopieerde Boss-pedalen, was een deel van de rechtszaak over het feit dat Uli beweerde dat Roland Behringer heeft goedgekeurd.

Dit is dus waar het een gevoelskwestie wordt. Jij vindt dat niet kunnen. Wettelijk gezien kan het wel. En tja, kijk om je heen. Huishoudelijke apparaten alleen al, alles wordt afgekeken en nagemaakt. Ik vind het eerder raar dat men in synthesizer land hier zo hard over valt. Het gebeurd overal, tot en met het nabootsen van chique leren tassen maar dan met nepleer etc.

En het gegeven voorbeeld van gitaren. Iedere cheapo gitaar ziet er uit als een fender strat. De reden dat mensen dat ok vinden, is omdat het al 50+ jaar normaal is.
 
Dus wanneer men een negatieve opmerking plaatst hier op het forum ben je gelijk een zeikerd. Mooi is dat ...
 
Toen ik begon mijn home studio op te bouwen in een grijs verleden, en weinig geld had, was ik Uli en zijn filosofie zeer dankbaar. Van het "B" merk had je 5 producten waar je er voor hetzelfde geld van een A merk 1 product in je rack had hangen. In die tijd was er ook heel veel Behringer bashing. Man, voelde ik me armzalig. Half rack vol apparatuur wat door alle 'serieuze' muzikanten en producers 'uitgekotst' werd. Maar ik kon er goed mee werken en toch prima resultaten mee behalen.
Inmiddels heb ik wel in de loop der tijd veel "B" producten door A merken vervangen, maar als Behringer er niet was geweest, had ik nu zeker niet de studio gehad die ik nu heb. En eigenlijk vooral wegens de betere reputatie van deze merken dat Behringer en Alesis meer en meer uit mijn racks verdwenen. Niet omdat het zo bar slecht spul is. Maar wie neemt je studio nou serieus als de helft van de inventaris zo'n oor als symbool op de voorkant heeft staan? Dan toch maar Drawmer en SPL en aanverwanten....

En inderdaad, als het je tegenstaat koop je het niet. Zo simpel is het.

Ook vraagt zich bijvoorbeeld niemand af waarom zoveel elektrische gitaren zoveel op een Fender Strat of een Gibson Les Paul lijken. Er zijn tientallen zo niet honderden modellen die er van een afstandje exact net zo uitzien. Geldt trouwens ook voor de Telecaster en veel basgitaren. Als Behringer te ver gaat krijgen ze een rechtzaak aan de broek, en die winnen of verliezen ze. En daar moeten ze hun beleid dan weer aan aanpassen. Klaar.

Trouwens zie ik het issue al helemaal niet als ze oude analoge synths kopiëren die al lang niet meer gemaakt worden. Niemand verliest er omzet door. Waarschijnlijk balen ze gewoon dat Behringer het gat in de markt pakt dat ze zelf niet zagen met hun oude producten die nu weer 'in' zijn.
 
Dus wanneer men een negatieve opmerking plaatst hier op het forum ben je gelijk een zeikerd. Mooi is dat ...

Dat maak jij er van he :). Dat is de boel uit z'n verband trekken. Ik ben ook wel eens negatief of sceptisch over iets. Niets mis mee. Het is gewoon opmerkelijk dat er in ieder behringer topic dezelfde discussie ontstaat en dat is jammer, want het is leuker als topics gaan over de synthesizer waar het draadje over gaat. Dus in dat geval is het zeiken ietwat vermoeiend, omdat het zich iedere keer herhaalt en dezelfde argumenten boven tafel komen a.k.a. Tegen een dood paard schoppen.
 
Trouwens zie ik het issue al helemaal niet als ze oude analoge synths kopiëren die al lang niet meer gemaakt worden. Niemand verliest er omzet door. Waarschijnlijk balen ze gewoon dat Behringer het gat in de markt pakt dat ze zelf niet zagen met hun oude producten die nu weer 'in' zijn.

Ik vraag me alleen af of je niet kunt stellen dat ze wat 'goodwill' lenen van de merken en modellen die ze kopiëren. Neem de Behringer Model D, nu nog de enige serieuze replica die ze verkopen. In hun verkooppraatje hebben ze het letterlijk over 'legendary' en "authentic reproduction of the original D-type'. Dat klinkt vaag, maar dat is toch hinten naar andermans product imago? Het is niet zo dat Moog geen gebruik meer maakt van hun 'legacy imago', ze produceren zelfs (weer-) hun Model D.

Behringer had de Model D ook kunnen brengen als compleet nieuw product en het bijvoorbeeld Deepmind Mono kunnen noemen, zonder enige referentie naar de Moog Model D. Er is toch duidelijk gekozen om dat niet te doen, en het antwoord op de vraag waarom lijkt me duidelijk...

Maar goed, dat is denk ik vooral interessant voor rechters en advocaten. Mij persoonlijk maakt het niet zo heel veel uit; als het goed klinkt en betaalbaar is, vind ik het al interessant. Maar ik denk wel: hoeveel leuker zou het zijn als Behringer clones maakt maar nergens verwijst naar de inspiratie, en alleen gebruikersgroepen als ons eigen Synthforum zeggen: potverdikkie, dat Behringer ding van 300 euro klinkt nagenoeg exact hetzelfde als een Model D of een TR-808? Dan creëer je toch veel meer buzz en echt eigen goodwill?
 
Ah leuk: weer een zeik topic! :D
Maar gelukkig mogen we hier ook positieve geluiden laten horen.
Zoals hierboven al gezegd wordt: veel gitaren lijken precies het zelfde daar wordt niet moeilijk over gedaan.
Hetzelfde geldt voor allerlei andere gebruiksapparaten, neem wasmachines of tv's bijvoorbeeld.
Je ontkomt er niet aan in een competetieve geglobaliseerde wereld waar techniek goedkoop is dat er nageaapt en gekopiëerd wordt.
Vroeger was Behringer een niet zo lekker merk want het was toch vaak niet geweldig met de kwaliteit en dat was logisch gezien de prijs.
De laatste jaren hebben ze wel degelijk een kwaliteitsslag gemaakt en kan je met een goed gevoel iets van Behringer kopen zonder je af te vragen of het morgen nog wel werkt dus ze doen iets goed in ieder geval.
Ik heb 't al eerder gezegd en met mij vele anderen op het forum; ze maken met die nieuwe synthdivisie een aantal oude gewilde kaskrakers na voor een mooie prijs.
Dat had Moog of Roland ook zelf kunnen doen tegen lage kosten want ze hoefden niets meer te ontwikkelen om het opnieuw uit te brengen maar dat deden ze niet.
En nu gaan de synths van Uli als een trein en zijn veel mensen happy dat ze heel betaalbaar iets kunnen kopen wat al heel lang op hun lijstje stond, da's toch mooi?
Ik heb nu de Neutron en de Boog in huis en de boog voelt wel een beetje plastic maar alles werkt goed, de sounds zijn okay dus prima wat mij betreft en de Neutron vind ik echt een goed produkt met uitgebreide features, een prima filter dus ik kan me niet voorstellen dat mensen over de Neutron gaan klagen.
En over het plastic van de Boog nog even; vroeger heb ik ooit een Corolla gehad en die zat vol met plastic maar het is wel de meest betrouwbare auto geweest die ik ooit heb gehad dus plastic hoeft niet altijd slecht te zijn. ;)
Ik hoop dat Uli nog flink wat oude succesnummers gaat uitbrengen en daarnaast goede nieuwe synths met leuke features en ik ben tevreden. :)
 
Hoeveel synths zijn er niet gebouwd met hetzelfde rijtje CEMS. Neem alleen al de 3340 oscilator en het 3320 filter. Zit in Oberheim OB8/OBXA. Prophet 5 (rev3), Memory Moog.. zelfs de envelopes en VCA CEMS zijn hetzelfde.. ok het schema is wat anders.. maar ik vind een OB8 en Prophet 5 bv eigenlijk best veel overlap in klank hebben.
Heb geen ervaring met de Memorymoog maar wel mee gespeeld n paar keer.
Roland heeft trouwens ook dezelfde CEMS gebruikt voor de OSCs in een JP6 en MKS80 en er zijn er nog veel meer apparaten die in basis hetzelfde zijn.. zoals al eerder gemeld.
Ook genoeg voorbeelden van een zelfde product met een ander jasje.. en ook alle replica's her en der van items die er hetzelfde uitzien.

Wat zou Uli nog uit gaan brengen? Van mij mag ie een Synthex maken, of zelfs een JP8. Bij die laatste 2000 eigenaren die een reden hebben om Uli te D^&*(*&ên?? Ik wil ook wel een Uli8.. dus da's 1 hater minder... :).
Maar misschien hebben ze er na al deze heisa meer dan genoeg van.. en steken ze gewoon gewoon beter wat dikke componenten/schema's incognito in een apparaat.. dat wat alle anderen altijd al deden. :D
 
Laatst gewijzigd:
Als alles wat Uli deed het "reverse engineeren" van de schema's en bijna identieke producten maken was, zou het niet zoveel aandacht krijgen. Hij moet echter nog een stap verder gaan. Hij moet zijn product laten lijken op het product dat hij kopieert. Hij kopieert de namen, grafische afbeeldingen, kleurenschema's, interface-indelingen en alle andere tactieken die hij kan bedenken om je zijn ding te laten kopen in plaats van het ding van het andere bedrijf.

Ze hadden de Behringer Model D elke naam kunnen geven, maar ze willen dat iedereen weet dat het een Minimoog Model D-kloon van $ 300 is. Andere bedrijven hebben Minimoog Model D-klonen al tientallen jaren gemaakt, zoals Studio Electronics met hun SE-01, maar geen van hen noemde ooit hun synth "Model D". Waarom geven ze hem niet een andere naam BEHALVE Model D?

Bovendien hebben ze geen enkele moeite gedaan om hun SH-101, TR-808, VP-330, Odyssey en alle andere klonen die ze dit jaar hebben laten zien, verschillend van de originelen te maken. Ze voeren gewoon terug op de erfenis van de originelen om hun nieuwe copycat-product te verkopen.

Toen Behringer door Roland werd aangeklaagd wegens de gekopieerde Boss-pedalen, was een deel van de rechtszaak over het feit dat Uli beweerde dat Roland Behringer heeft goedgekeurd.

Helemaal eens met dit.

Maar wel met een toevoeging, die grote merken hebben het helaas wel nagelaten om in te spelen op de behoefte. De kansen die Behringer nu benut lagen er ook voor de originele makers. Mochten de grote namen nu betaalbare reissues uitbrengen dan zou ik die zeker kopen, maar helaas gebeurt dat dus niet.
 
Behringer is de albert heijn van de synth wereld met de prijs van de lidl.
 
Helemaal eens met dit.

Maar wel met een toevoeging, die grote merken hebben het helaas wel nagelaten om in te spelen op de behoefte. De kansen die Behringer nu benut lagen er ook voor de originele makers. Mochten de grote namen nu betaalbare reissues uitbrengen dan zou ik die zeker kopen, maar helaas gebeurt dat dus niet.


Dat is het hele punt...:halleluja


Ik had het liefst ook gezien dat Roland het zelf had gedaan, maar ze weigeren op een of andere gekke manier te geven wat de mensen willen kopen.


Als ik baas van Roland was geweest, had ik gelijk al die gewilde vintage spullen opnieuw uitgebracht met midi en wat andere snufjes, trouw aan de klassiekers van vroeger voor de fans, voor redelijke prijzen. Als ze een 808 onder de 1000 brengen, zelfs nu nog, verkopen ze er zo duizenden wereldwijd..



En gelijk een vlaggenschip mega analoge drum computer die helemaal up to date is, met tone controls voor alle sounds en de mogelijkheden elke sound helemaal te shapen ( die ook abstacties aankan zoals die Pulsar ) ..man dan blazen ze zo alle concurrenten zo van het pad af...


Maar nee, Roland moet eigenwijs beter weten dan wij wat we willen hebben..


Een ander voorbeeld, Roland had een goed werkende gitaar synth op de markt in begin jaren 80, de analoge Gr300, super sound, super tracking ...brengen ze daarna de ene na de andere niet werkende digi gitaar synth op de markt, die tot op de dag van vandaag niet kunnen tippen aan die Gr300 ...
Ik heb al 3 van die nieuwere dingen gekocht en weer weggedaan omdat het simpelweg niet goed werkt, rotzooi is het....



Waar ben je dan mee bezig ?? Ze willen het gewoon niet snappen lijkt het wel ...:?:?:?
 
Al zouden ze dat wel doen... Het is Behringer z'n goed recht om ook versies van die machines uit te brengen. En Behringer luistert wél echt naar de gebruikers. Dat is exact waarom marktwerking in dit soort gevallen gunstig is voor ons. Ik blijf er bij: meten met twee maten is hierin gewoon flauw. Alles wordt nagemaakt en iedereen plukt er de vruchten van. Alleen bij synthesizers is er bezwaar blijkbaar (behalve de talloze non-behringer clones, want die mogen natuurlijk wel he? :D)
 
Komt er na de Behringer bashing thread ook een optie om threads te verbergen per user?
 
Ik heb een beetje het idee (kan er helemaal naast zitten hoor) dat Behringer na Yamaha inmiddels de grootste (allround) producent op muziek gebied is. Vooral na de afgelopen opkooprondes. Yamaha heeft bijvoorbeeld nu Line 6 in zijn portfolio en Behringer heeft naast Midas ook Klark Teknik, TC Electonic en TC Helicon ingelijfd.

Beetje vreemde eend in het muziekspectrum nu is Samsung. Die hebben Harman Kardon gekocht van het noodlijdende Gibson. Harman heeft o.a. Lexicon, Digitech, DBX, Studer, AKG, JBL, Soundcraft en nog wat anderen onder de vlag.

Maar Behringer is momenteel wel een van de grote spelers. Dat heeft Uli toch mooi voor elkaar gekregen.
 
Eigenlijk is het vrij simpel:
- Als je iets leuk vindt en je kunt/wilt het betalen, moet je het kopen
- Als je iets leuk vindt en je kunt/wilt het niet betalen, moet je een goedkoper alternatief zoeken
- Als je iets stom vindt, moet je het niet kopen
- Als je vindt dat iemand je onterecht benadeelt, moet je een klacht indienen of aangifte doen

De rest is gezwets.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Volgens mij vult Behringer gewoon een gat in de markt. Daar waar andere merken het laten liggen. Muziekjes brouwen met hardware is nu haalbaar voor de gewone man (of vrouw). Ik snap ook het gezever allemaal niet hoor, wat is nou de hele functie van het zeiken over iets, waarop je toch geen invloed hebt.

Vind je Berhinger troep? Koop je het toch fijn niet? Vind je het allemaal niet eerlijk? Maak een fijn muziekje, wellicht is je frustratie dan wat afgezakt. Vind je Moog te duur? Niet kopen dan... Het is niet eens dat de mensen die lopen te zeuren over merken die, zogenaamd, moreel onverantwoorde dingen doen, nou de wereld ermee willen verbeteren. Ze lijken wel gewoon te willen mekkeren. Het zet mij in elk geval niet aan tot nadenken over... tsja wat eigenlijk...? Hou toch op zeg.

Zo, dat gezegd hebbende... Behringer doet voor mij een aantal interessante zetten. Die Neutron gaat er komen. Wellicht de Model D ook. Voor die prijs echt no-brainers. Ze hebben ook nadelen... Als je ze vergelijkt met mijn (volgens sommigen) overpriced Moog, mis ik toch wel een hoop. Het ontbreken van een uitgebreide midi implementatie en daarmee het ontbreken van total-recall of presets, een klavier, een ruim bemeten paneel met goede knoppen, uitstraling. Dat heeft mijn sub37 allemaal wel. Geen probleem, zolang het past bij wat je voor ogen hebt.

Ik moet wel zeggen dat ik Novation op dit moment ook wel een tof merk vind, dat voor relatief weinig een hoop biedt. Neem de BSII... ongekend wat je krijgt. Een prima sound met alle gangbare opties en ook nog eens total recall, uitstekende midi implementatie, goede parameter feedback. De Circuit wordt nog steeds actief ondersteund. De peak is een mooi ontwikkelde bak, met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Nee zolang Beheringer mij als klant maar niet beflikkert, vind ik het allemaal best. Ik heb als amateur knopjes betaster helemaal geen zin om me druk te maken om dingen waar ik toch geen invloed op heb... Dat heb ik nu dan toch eigenlijk wel gedaan, maar ach... met een muziekje en een lekker glaasje whiskey, ik heb toch even niks beters te doen...

Oh wacht... dat is het! Niks beters te doen hebben 8) Gelukkig hebben we SF nog, kunnen we onze tijd verdrijven met... Volgens mij moet de mens gewoon wat minder overal wat van vinden. Dat vind ik er van.
 
ik trek hier niets uit het verband dave, dat doe jij nu juist :eureka:
 
Uli Behringer probeert zich er onderuit te wurmen gelijk een aalgladde politicus. Ik denk dat we 'm straks zien als kandidaat of als spindoctor voor een politieke partij.

While I am not a lawyer, I can only assume that including 20 “John Does” is part of a standard legal procedure to include other potential individuals related to the company.

Hij is de baas van Behringer en hij "neemt aan"? Iets aannemen is voor mensen die niet werken bij B. Als je de baas bent en je probeert je straatje schoon te vegen dan bel je die klojo-jurist die je zelf in de hand hebt genomen toch even op om te vragen wat 'ie precies bedoelt. Of moet ik dat verdorie voor B. gaan doen dan? Pffffffffff. Wat een gel*l zeg!

Verder haast hij zich om te zeggen dat die juridische brieven van ze nog geen rechtszaak zijn. Dat zegt een incassobureau ook. Uli gedraagt zich als de "school bully". Hij is een zeer, zeer naar mannetje.

Neemt niet weg dat ik vind dat hij gelijk heeft als hij befaamde oude apparatuur namaakt. Sommige apparaten zijn klassiekers, net als het wiel en de elektrische gitaar. Maar de makers van die apparatuur haalden tot voor kort hun bekakte neus op voor die "ouwe troep" en duwden ons hun nieuwe spul door de neus terwijl we de klassiekers willen hebben. Tja, dan springt er iemand anders in het vacuum.

En als de aloude dinosaurussen hun eigen spul weer wel op de markt brengen (omdat ze bang zijn voor B.) doen ze het slecht en Behringer goed. Dat dan weer wel. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top