Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Tja, in audio hardware zoals EQ's, Pre-amps, compressors en al die zaken wordt er al jaren en jaren keihard gekloond door tal van fabrikanten en dat vindt men allemaal wel ok. Dus waarom moet het bij Behringer het ineens niet ok zijn?
Omdat Behringer bashen betekent dat je bij de Synthesizer Elite hoort. :D
Haters gonna hate
 
Nou ik was echt pro Behringer, en blijft interessant te zien hoe en wat ze doen.
Ben eens dat niks vanuit niks komt en iedereen inspireert erlkaar ook de sjieke merken.
 
Kunnen we daar geen T-shirt van maken? ;)


Carry on.png
 
Werkt een beetje als een rode lap op een stier, ik weet niet of dit een succes gaat worden.
 
ja maar waarom kon Ome Tom geen synths onder de 2500 maken eerst? Wilde hij het boutique houden en sjiek?
Of haalde hij alleen lokaal onderdelen in huis?

Under certain conditions they have permission to use UB-xa.. zijn dit dan bepaalde kwaliteits eisen, visueel of geld?
 
ja maar waarom kon Ome Tom geen synths onder de 2500 maken eerst? Wilde hij het boutique houden en sjiek?
Of haalde hij alleen lokaal onderdelen in huis?

Under certain conditions they have permission to use UB-xa.. zijn dit dan bepaalde kwaliteits eisen, visueel of geld?
ik zou ook eerst obx8 hebben uitgebracht voor de teo. Kans dat mensen die nu obx8 hebben gekocht eerst een teo hadden genomen en nu niet gaan upgraden lijkt mij groter dan dat die mensen zouden wachten op een obx8 als de teo eerst was uitgebracht en niet wetende dat obx8 zou komen. Ook zet je de terugkeer van het merk Oberheim meer met de obx8 dan met de teo vind ik. Dus het wel of niet kunnen kan ook goed een strategie zijn.
 
ja maar waarom kon Ome Tom geen synths onder de 2500 maken eerst? Wilde hij het boutique houden en sjiek?
Of haalde hij alleen lokaal onderdelen in huis?

Under certain conditions they have permission to use UB-xa.. zijn dit dan bepaalde kwaliteits eisen, visueel of geld?
De Take-5 (waar de TEO-5 op gebaseerd is) kwam ook na de Prophet 5/10 Rev 4. Op zich logische productstrategie. Daarnaast is 'Ome Tom' niemand iets verschuldigd en mag 'ie uitbrengen wat 'ie wil, wanneer 'ie wil en voor welke prijs 'ie wil. De markt bepaalt uiteindelijk wel of het gekocht wordt of niet.

Ik vind het vooral bijzonder dat Behringer net doen alsof ze expliciet de zege van Oberheim hebben, daar gaat die reactie over.

 
Under certain conditions they have permission to use UB-xa.. zijn dit dan bepaalde kwaliteits eisen, visueel of geld?

Dat heeft denk ik alleen met merkenrecht te maken. Dus Behringer mag juridisch gezien in bepaalde delen van de wereld (niet overal) een synthesizer op de markt brengen met de naam UB-Xa. Er xzal absoluut geen overeenkomst met Oberheim zijn.

Over trade-dress (hoe die synth er uit ziet) zegt Oberheim niks, denk dat dat lastig is te verdedigen omdat de synths waarop Behringer zich "baseert" al 40 jaar oud zijn ofzo. Op een gegeven moment vervalt dan in bepaalde delen van de wereld het recht op gebruik en wordt dat weer vrij. Dat is hoe Behringer er in slaagt om z'n kloontjes op het origineel te laten lijken, in elk geval qua looks.

Ik vind het verder erg bijzonder hoe Behringer loopt te janken op FB:

Responding to a comment which appears to have been deleted, Behringer also adds, “We discussed the UB-Xa with Tom Oberheim and got his consent… How many other products such as VSTs take inspiration from legacy products? Why is it okay for others but not for us?” En dan de rceactie van Tom Oberheim dat dat dus niet zo is. Je wordt hier als gebruiker gewoon gegaslight door Uli cs.

Maaaarrrr daar gaat dit topic niet over :P
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top