Behringer UB-Xa, remake van de Oberheim OB-Xa

Hier het nieuws...

 

Attachments

  • UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 2.336
Last edited by a moderator:
Hier is de UB-XA inmiddels binnen. Heb m nog niet uitvoerig kunnen testen, maar mijn eerste indruk is dat ie lekker klinkt. De bouwkwaliteit heb ik geen klachten over. De knoppen voelen stevig en de behuizing is dat ook (en mooi). Het schermpje was wat onduidelijk in bepaalde hoeken, maar dat kan ook komen omdat ik de sticker er nog niet heb afgehaald.

Wat me wel opvalt is het klavier. Heb nog nooit zo'n apart toetsgevoel gehad bij een ongewogen klavier. Als je je vinger er heel zacht oplegt bewegen ze een beetje net als bij een gewogen klavier. De actie is heel raar bij lichte aanraking. Heb nog niet geconcludeerd of het juist fijn is of juist niet. Ben benieuwd of ik er aan kan wennen.

Morgen hoop ik meer tijd te hebben voor een betere indruk en om m te vergelijken met mijn OB-X8 en OB-6.
 
De mijne is onderweg voor bezorging nu, er is alleen niemand thuis tot vanavond, hopelijk bezorgt UPS morgen ook anders wordt het een lang weekend.. :D
 
en en en? is t wat jullie ervan verwachten? hoe is de keybed in vergelijking met bv een prophet 6 of ob-6?
 
Denk dat @demian zich voorlopig hier niet laat horen en dat die lekker op zijn nieuwe poly aan het spacen is.

Wat @Timecop vertelde over de feel bij lichte aanslag. Ik hoop dat dat komt door de polyat implementatie. Dat je dus niet keihard goed te duwen voor de aftertouch maar dat die vanaf iedere positie werkt op de verandering na aanslag.
 
Haha, net thuis gekomen en de synth uit gepakt en aangeslingerd. Net even een kwartiertje op gespeeld maar ga zo eerst even eten.

Eerste indruk, wow.. wat een bak(beest).. het ding is echt groot en zwaar, lang geleden dat ik zo'n flinke synth in mijn hok heb gehad. Hier achter zitten voelt goed!

Op spelen gaat ook lekker, erg lekker zelfs, toetsen spelen erg licht maar hebben inderdaad iets wat piano keys ook hebben, maar dat maakt dit keyboard dus ook erg geschikt om lekker te jammen, beetje jazz en blues kan je goed spelen hierop, je kan kan lekker freewheelen en van de toetsen je vingers laten glijden, zeker geschikt voor echt speelwerk dus.

Frontpanel, prachtig mooi afgewerkt.

Draaiknoppen, helaas een lichte wiebel tijdena het draaien, niet te wild mee zijn dus.

Drukknoppen, gewoon prima.

Sounds, de meeste presets in Bank A doen me niks maar in Bank B heb ik wel een heel aardige wurly achtige sound gevonden waarmee het lekker live spelen is.

Geluidskwaliteit, geen ongewenste ruis kunnen ontdekken tot nu toe, alles wat er uit komt klinkt crystal clear en warm.

Nu eten, vanavond knoppen draaien en nieuwe sounds maken.

Aantal sterren voor het moment, vanwege de draaiknoppen die niet helemaal strak vast zitten toch zeker wel 4 uit 5, misschien wordt het nog meer, zeker niet minder.
 
Haha, net thuis gekomen en de synth uit gepakt en aangeslingerd. Net even een kwartiertje op gespeeld maar ga zo eerst even eten.

Eerste indruk, wow.. wat een bak(beest).. het ding is echt groot en zwaar, lang geleden dat ik zo'n flinke synth in mijn hok heb gehad. Hier achter zitten voelt goed!

Op spelen gaat ook lekker, erg lekker zelfs, toetsen spelen erg licht maar hebben inderdaad iets wat piano keys ook hebben, maar dat maakt dit keyboard dus ook erg geschikt om lekker te jammen, beetje jazz en blues kan je goed spelen hierop, je kan kan lekker freewheelen en van de toetsen je vingers laten glijden, zeker geschikt voor echt speelwerk dus.

Frontpanel, prachtig mooi afgewerkt.

Draaiknoppen, helaas een lichte wiebel tijdena het draaien, niet te wild mee zijn dus.

Drukknoppen, gewoon prima.

Sounds, de meeste presets in Bank A doen me niks maar in Bank B heb ik wel een heel aardige wurly achtige sound gevonden waarmee het lekker live spelen is.

Geluidskwaliteit, geen ongewenste ruis kunnen ontdekken tot nu toe, alles wat er uit komt klinkt crystal clear en warm.

Nu eten, vanavond knoppen draaien en nieuwe sounds maken.

Aantal sterren voor het moment, vanwege de draaiknoppen die niet helemaal strak vast zitten toch zeker wel 4 uit 5, misschien wordt het nog meer, zeker niet minder.
Bedankt voor het delen van de je eerste indrukken @demian !

Zijn de toetsen beter dan bij de DeepMind?

Dat was en is een drama namelijk. Het werkt, maar niet meer dan dat.
 
Bedankt voor het delen van de je eerste indrukken @demian !

Zijn de toetsen beter dan bij de DeepMind?

Dat was en is een drama namelijk. Het werkt, maar niet meer dan dat.
Ik vind de toetsen van de Deepmind persoonlijk fijner.
 
Iedere keer dat Behringer iets uitbrengt valt de helft van synthforum in katzwijm en kunnen ze niet meer helder nadenken.
Is het omdat de namaak echt zo goed zijn of is het de prijs?Of allebei?
 
Iedere keer dat Behringer iets uitbrengt valt de helft van synthforum in katzwijm en kunnen ze niet meer helder nadenken.
Is het omdat de namaak echt zo goed zijn of is het de prijs?Of allebei?
De andere helft komt spontaan klaar zodra Moog iets uitbrengt.
 
Het lijkt er wel op dat de Deepmind verschillende keyboards heeft ?

Ik heb een Deepmind 6, die vind ik niet slecht, die van de UBXa vind ik wel beter spelen.
 
Als de discussie is of het keyboard net iets beter of minder is dan van de Deepmind beloift dat niet veel goeds.
 
Het keyboard is iig een heel stuk beter dan het origineel, of waren we nog niet aan het vergelijken geslagen?
 
Back
Top