Behringer UB-Xa, remake van de Oberheim OB-Xa

Hier het nieuws...

 

Attachments

  • UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 2.337
Last edited by a moderator:
Die fase zijn we al voorbij en de correcte verwoording is trouwens "laagste prijs" zonder de andere helft van de zin of leestekens. Tegenwoordig is de mode om, via chat, te bieden door enkel een getal te typen en je daarna te ghosten ongeacht wat je geantwoord hebt.

Dat gezegd zijnde, ik bied 150 want het is een Behringer en die nieuwe die ik in de Kijkshop zag kost ook zoveel en deze is gebruikt.
 
Eerst vragen 'wat is je laagste prijs' en dan pas de helft bieden... hoe vaak moet ik het nog uitleggen!

:)
Nou was je laagste prijs?
Nou ik bied daar de helft op. / 0

1702396218157.png


Ik ben benieuwd hoe die hier gaat bevallen.
Ik verwacht een overspoeling van de dirtymind..... uh deepmind12 op MP.
 
Prijs is bij gear4music omhoog gegaan naar € 1.138,-. Wel nog steeds goedkoper dan Thomann
 
Het blijft een koopje, maar omdat ik de Andromeda, de OB-6, de Pro-3 en de Semtex al heb, ben ik goed voorzien en wacht ik de kloon van de Prophet 5 af.
 
Ik wacht ook op de Prophet 5 kloon, ondertussen probeer ik me te vermaken met de UBXa (zodra hij binnen is)
 
Nu de UB-Xa een feit is, zou de fabricatie van de Pro 1600 of hoe dat ding ook mag gaan heten, niet al te veel werk meer moeten zijn. Een beetje als de OB-6 na de Prophet 6.
 
ik heb maar een Korg Stage Echo SE500 gekocht ipv van de UB-XA.

Denk dat ze niet heel snel een tweede polysynth op de markt brengen.
Lijkt me dat ze eerst de verkoopcijfers afwachten en wachten totdat de verkoop stagneerd.

Zelf heb ik de OB-XA en ook de UB-XA sound niet heel hoog.
Maar dat is denk ik een smaak ding.
Welke poly er ook komt hij zal soundwise wel iets moeten toevoegen aan de Prophet 6, Prologue, Matrix 6.

Stel er komt de Pro 1600 uit en die klinkt dan in de basis vergelijkbaar aan de Prophet 6 dan laat ik hem ook staan.
Die kans is vrij groot lijkt me.

PolyAT is leuk maar geen gamechanger.

Als ze eenmaal tweede hand voor weinig beschikbaar komen is een ander verhaal.

Dan biet ik de halve prijs / 0 * 2 ;-)


1702463458374.png
 
Denk dat ze niet heel snel een tweede polysynth op de markt brengen.
Lijkt me dat ze eerst de verkoopcijfers afwachten en wachten totdat de verkoop stagneerd.
Dat denk ik ook. Kunnen ze meteen wat bugs voorkomen die ongetwijfeld nu in de UB-Xa zitten.
 
Eerlijk is eerlijk, Ik moet zeggen. Hij klinkt toch echt wel alleraardigst. Niet als een OBxa maar wel gewoon goed !

Ik snap dat het marketing technisch het slimst is om te clonen zodat een hoop mensen het idee hebben dat ze een bepaalde sound in huis halen die ze al lang wilde hebben maar buiten bereik lag. Plus je kan deze synth met andere kleurtjes op het panel weer opnieuw in de markt brengen als een andere vintage clone en hem nog een keer verkopen. (Bijv als prophet 5).

Ik hoop zelf op een originele Behringer synth in de toekomst, dit zal nog wel even duren aangezien ze de clone markt eerst helemaal gaan uitmelken omdat dat verkoop technisch gewoon de slimste zet is. Maar als ze die eenmaal hebben uitgespeeld lijkt het me toch dat ze met al die zgn clone kennis iets in elkaar kunnen flansen met hun eigen naam er op. Een product om trots op te zijn zeg maar. Time Will tell.
 
Wachtend op de desktop versie... Prachtig deze, maar een Wave 2 en een PolyBrute gaat dit keybed ast niet overtreffen, maar geen idee of die desktop ooit nog komt.
 
Je kunt ze niet echt vergelijken als je op beide totaal andere patches speelt. Je moet eigenlijk op beide dezelfde presets spelen of ze proberen zoveel mogelijk te matchen zodat je kunt horen waar de verschillen zitten. Maar ik ben dapper en zeg dat
Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
Ah, ik had het goed :D
 
Nou ja, het zou redelijk pijnlijk geweest zijn als ik het fout had, maar die afgang blijft me gelukkig bespaard :D
 
Ja er staat ergens een filmpje van een hollander die de CS80 van Arturia met de echte vergelijkt.
Daar koos ik met 100% de vst telkens.
Best een afgang maar kan ook de opname zijn. De CS80 was veel ieler..
 
Back
Top