Behringer UB-Xa, remake van de Oberheim OB-Xa

Hier het nieuws...

 

Attachments

  • UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 2.346
Last edited by a moderator:
ik heb een playlist op spotify met deze sounds... ik heb Behringer gevraagd of ze een mod matrix special willen doen op de UB.
 
Based on our experience with the sound design, we have incorporated a few improvements that will now appear in the final version. Nevertheless, this video shows the UB-Xa in an almost finished state.

 
Klinkt goed, zeker een goede Hz/euro verhouding.
Blijf bij mijn eerdere resonance statement. In de hele demo zitten maar een paar self resonance patches en die zijn in vergelijking minder.
Ook benieuwd of het filter gaat tracken.

Mooie sounds gehoord. Heel mooi.
 
Deze zitten wel dicht bij elkaar. Denk wel te horen wat @flyweight noemt, de UB-Xa lijkt net wat scheller of "ringy" in sommige patches. Maar indrukwekkend toch wel.
 
Op koptelefoon hoor ik bij die Oberheim meer stereo (soort panning van de voices) dan bij de behringer. Ik weet niet of het een instelling is. De oberheim klinkt hierdoor wel ruimtelijker bij sommige patches.
 
In mijn oren klinkt de ub-xa iets minder organisch - ofwel minder drift. Iets sterieler. Maar zou hem zeker overwegen over 1 jaar ongeveer. als de meeste bugs eruit zijn. Hopelijk herhalen ze het feest niet van de Pro-800.
 
Vergeet niet: Eight different vintage modes!
Dit maakt toch welverschil
 
Vergeet niet: Eight different vintage modes!
Dit maakt toch welverschil
Denk het niet.
Je kiest dan toch de modus die het fijnst klinkt.
Tenzij je het per patch kunt opslaan... maar nog .... het blijft dezelfde machine en het is maar een algoritme dat via dac's de voices anders afstelt.
Mijn Prophet 6 staat iig permanent op vintage mode.

Zover ik kan horen klinks de UB-XA best mooi.
Niet een en al sweetspot. maar meestal heel mooi
Waarschijnlijk dat het 12DB filter die fijner klinkt.

Hij klinkt mij wel UB-XA achtig.
Heb nog niets spannends kwa modulatie gehoord.
PolyAT lfo snelheid....
Als elke voice vol met dac's zit en de modulatie dus vol digitaal is zijn er een hoop opties voor de matrix.
 
ik bedoel dat ik niet denk dat die 'modes' het verschil maken.
Het filter maakt het verschil.
Maar hele vette bak met de best euro/hz verhouding.

Kwa smaak....mwa ik hoef hem niet... ik zou eerder die 2 voice willen als die kwa sound er goed uitkomt
 
Ik heb in ieder geval m’n pro-800 terug gestuurd, ik w8 idd op filmpjes van mod matrix uby (miste ik ook in pro-800)

Als dat toch wel heel gaaf blijkt heb ik nog wel een keyboard stand :)
 


Op 6 minuten klinkt het toch dat de Behringer center unison heeft met alles mooi in het midden gepand. Op de Ob-xa staan de voices hardware matig gepand en hoor je stereo Unison. Das natuurlijk een wereld van verschil ... ook lijkt de resonantie setting op die 6 minuten bv. gewoon hoger te staan op de Ob-xa. De Behringer zal toch ook wel stereo unisono hebben zekers ? Klinkt verder niet slecht precies .
 
Lol.. nieuwe vid die over 10 mins online gaat..

Ben ik snel of ben ik snel.. :W

 
6 years in the making worth every second.. eigenlijk wel hilarisch.. Gelukkig gaat iedereen doneren nu
 
Back
Top