Behringer UB-Xa, remake van de Oberheim OB-Xa

Hier het nieuws...

 

Attachments

  • UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 2.351
Last edited by a moderator:
Thomann 1319,- In stock within 2–3 weeks
Gear4music 979,- Geschatte levertijd: 31 Mei 2024 - 3 Jun 2024
Bij G4M kun je wel in 3 betalen.
 
Ik las dat ze voor deze een heel nieuw keyboard hadden ontwikkeld dus dat wordt wat anders dan wat we tot nu toe kennen van ze.
 
Ik las dat ze voor deze een heel nieuw keyboard hadden ontwikkeld dus dat wordt wat anders dan wat we tot nu toe kennen van ze.

Kan marketing zijn maar vaak genoemd dat het labor of love project was dus ben benieuwd.
 
Mijn tent is weer een beetje ingezakt na de laatste demo.
Het resonance geluid is so so. Beetje schel.
Vco zijn romig.
Het is een hele toffe bak zeker voor het geld.
Goede keuze voor iemand die geen ana poly heeft.
 
Als ik wat objectieve reviews vind zou ik het wel overwegen…
 
Reviews zijn per definitie niet objectief.

Ik vind hem in die demo nog steeds niet echt als een Oberheim klinken, te wollig/plat.
 
Tom Oberheim vind z’n software al schitterend. Dus denk dat deze hardware editie niet slecht zal zijn.

“No one has come close to Gforce: they produce the most amazing software models of the Oberheim sound.” - Tom Oberheim

 
Ja het is onderdeel van de marketing strategie.
Je koopt een synth gewoon om wat het is. Als hij maar goed klinkt. Niet omdat het x of y nadoet.
Alle echt lekkere synths hebben een mooie resonance klank die goed in de sound blend.
Dat mis ik hier een beetje.
Geen idee of dat nog gaat veranderen.
Of dat het wellicht wel meevalt. Soms klinkt het heel mooi maar soms klinkt het plat en beweegt het niet. Dat blijft moeilijk te beoordelen via jijbuis.

Het is nu nog steeds een mooie poly met romige vco's veel voices en een modmatrix.
Maar een geweldige synth heeft ook een geweldig filter.... We zullen het zien.
Je kan ook nog kiezen uit een 2 of 4 pole dus wellicht dat 1 van de twee fijner is bij meer resonance.
 
Hmmm nog ik keer beluisterd dat met de resonance valt wel mee. Dat lijken een paar filter fm patches te zijn die wat scheller zijn.
En de demo is helemaal droog.
 
Thomann 1319,- In stock within 2–3 weeks
Gear4music 979,- Geschatte levertijd: 31 Mei 2024 - 3 Jun 2024
Bij G4M kun je wel in 3 betalen.
Andertons 4-6 weken (mid jan), 766 pond ex btw inc leveren. is 893 euro ex btw. Komt er nog van alles bij maar stuk lager dan Thoman iig. Dit lijkt die 'doneer aan het goede doel' prijs wel, die van Thomann niet. Zou de Thomann prijs niet nog gaan dalen (ook als je nu bestelt hij voor levering nog gecorrigeerd wordt)?
 
Ik vind hem in die demo nog steeds niet echt als een Oberheim klinken, te wollig/plat.
Ik wil een video zien waarin iemand los gaat op de modulatie matrix ipv alleen jaren 80 sound..
 
Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met die UBXA

Deze synth is het startschot voor een hele reeks van synths die ze willen gaan verkopen, hij kan beter maar goed zijn.

Niet dat een valse start niet kan, maar als ze er 6 jaar over hebben gedaan om hem te ontwikkelen lijkt het me geen overhaast gebeuren te zijn en hebben ze er gewoon ruim de tijd voor genomen om een klapper van jewelste te kunnen maken met deze synth en die nog gaan volgen.
 
Thomann heeft zijn leverdatum aangepast naar pre-order


Hopelijk geldt dat alleen voor nieuwe orders en niet voor reeds geplaatste, er stond eerst 2 a 3 weken.
 
Ja dat hoop ik ook! Zou heel onprofessioneel zijn anders. Laten we er vanuit gaan dat ze een eerste batch hebben toegewezen gekregen..

Andertons nu ook pre order maar 20 feb weer stock.
 
Back
Top