Behringer UB-Xa, remake van de Oberheim OB-Xa

Hier het nieuws...

 

Attachments

  • UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 2.363
Last edited by a moderator:
Ik hoop dat het keybed een beetje goed is. Ik heb de OB-X8 dus deze interesseert me niet zo, maar een CS-80 met goed PolyAT keyboard en alle schuiven voorzien van MIDI lijkt me wel wat als master keyboard+ ook.
Op één van de Facebook posts enkele weken terug, waar de UB-Xa op de productielijn te zien was, zat er duidelijk een toets scheef. Als antwoord op mijn comment kreeg ik reactie van Behringer dat de foto genomen was vóór quality control.. tsja... belooft toch weinig goeds?
 
Ik vind die UB-Xa demo maar heel erg 'mwah' klinken. Alle saaie clichees komen voorbij. Met mijn Xpander kan ik veel avontuurlijker geluiden maken, naast de gebruike kaas. Hoe zit dat met het origineel?
 
Op één van de Facebook posts enkele weken terug, waar de UB-Xa op de productielijn te zien was, zat er duidelijk een toets scheef. Als antwoord op mijn comment kreeg ik reactie van Behringer dat de foto genomen was vóór quality control.. tsja... belooft toch weinig goeds?
Dat klopt inderdaad, maar kan goed zijn dat dat nog 0-serie / testmodellen waren. De oude Osmose pics zagen er ook niet altijd even strak uit, maar was in de productieversie wel goed. Het klavier in de VC340 was niet zo goed. Verder heb ik geen ervaring met Behringer keybeds, maar dit is een nieuw ontwikkeld ding dus hopelijk beter. We zullen het beleven.
 
Niet echt. Maar het origineel vind ik ook niet echt interessant. Ik heb de plugin versie van Waldorf maar die klinkt vrij slap. Third Wave lijkt me nog wel tof maar te duur.
Ja third wave naar gekeken en met vriend bedacht om samen te kopen totdat ik zag dat de prijs bij turnlab ex btw was...
Stond er wel een hier heel kort op mp voor 4500,- Maar nu besloten om toch te wachten op clone
 
Xpander heeft een goede modmatrix. De OB-XA niet... dus dan weet je genoeg kwa sound pallet.

Dat klopt inderdaad, maar kan goed zijn dat dat nog 0-serie / testmodellen waren. De oude Osmose pics zagen er ook niet altijd even strak uit, maar was in de productieversie wel goed. Het klavier in de VC340 was niet zo goed. Verder heb ik geen ervaring met Behringer keybeds, maar dit is een nieuw ontwikkeld ding dus hopelijk beter. We zullen het beleven.
De Deepmind is wel ok maar het is geen Fatar.
 
Ik vind die UB-Xa demo maar heel erg 'mwah' klinken. Alle saaie clichees komen voorbij. Met mijn Xpander kan ik veel avontuurlijker geluiden maken, naast de gebruike kaas. Hoe zit dat met het origineel?
Obxa is wel echt dik/vol/rijk.
vindt hem persoonlijk weer niet echt lijken op de xpander. JB solaris heeft wel een vergelijkbare matrix. Maar klinkt heel anders (mega hifi/fresh).

Ik hoor (vooralsnog) in de demo’s van de UBxa niet de wow factor die de OBxa heeft.
 
Heb geen bergen met analoge synth's gehad, maar ik vind deze Behringer op het eerste gehoor goed klinken. Weet niet of het een goede clone is; heb alleen een Matrix-1000 van Oberheim gehad.
 
De UB-Xa 'D' versie is al niet meer te krijgen. :D

1700835152600.png
 

Attachments

  • 1700835066726.png
    1700835066726.png
    133,6 KB · Bekeken: 38
Behringer UB-xa D is de Duitse versie met teksten als "Modulation Tiefe" en "Impulsbreite". Deze mocht dus niet in Nederland verkocht worden, vandaar.
 
Bax knows best..

Behringer heeft de UB-1 Spirit, da's dus eigenlijk gewoon een piepkleine Oberheim OB-Xa als desktopmodule. En voordelig, zeer zeer voordelig! Maar, Behringer vergeet gelukkig niet dat er ook mensen zijn die voor wat meer eurootjes een groter model verwelkomen. Dat is in dit geval de Behringer UB-Xa D synthesizer. Dit is een desktopmodule op basis van de OB-Xa, en dan ruim opgezet. Een bedieningspaneel vol buttons en draaiknoppen, precies zoals de synth-nerd dat graag ziet. Het is ook echt een serieuze machine, met grote output-jacks en ingangen voor pedalen, driemaal DIN-MIDI en USB-MIDI. Behringer-synths komen vaak in een golfbeweging, waarna 't weer even een poosje wat stiller is. Het is goed denkbaar dat deze UB-Xa D de meeeste waardevolle synth van déze golf gaat zijn. Z'n weg naar menig studio is reeds geplaveid!
 
De UB-Xa is wel echt een goeie bak, volgens mij.
Niemand doet ‘m weg; is nergens 2e hands te vinden..



8o)
 
Back
Top