101% mencave - hoe richt ik deze in...

Rsb zijn ruimte is enorm. De synth hoek is maar de helft denk ik. En dan de keuken met
Glazen koepel, heerlijke ruimte.
En idd: ik heb net van mijn geestdokter gehoord dat je lekker je zin moet doen en geen rekening houden met wie op bezoek dit of dat verwacht.
Ik hou van alles in handbereik, dus ik ga een U proberen. Maar vrees toch praktische issues.
Ik wil eigenlijk terug live met wat hardware seq knallen. Meeste lol mee.
 
Zouden die meerwaarde gevel tegen reflectie tov een kale wand? Vraag ik me af.
Probleem nu is al die gaten boren in de gehuurde muur ;)
 
Boren is bij huur over het algemeen geen probleem, zolang het niet in het plafond is, en bij vertrek je de gaten netjes dichtkit.
 
Ik hou van alles in handbereik, dus ik ga een U proberen. Maar vrees toch praktische issues.
Ik wil eigenlijk terug live met wat hardware seq knallen. Meeste lol mee.
Herkenbaar. ik probeerde eerst ook alles op te stellen, maar merk dat ik veel meer plezier en resultaat heb als ik een selectie maak en dat neerzet om een tijdje mee te werken. Inmiddels vormt zich een ideewaar ik weer andere synths voor ga neerzetten, maar dat doe ik nadat ik de liveset waar ik mee bezig ben af heb.

Geen U maar alles voor je, gewoon op je stoel zittend voor je monitoren en overal goed bij kunnen zonder ingewikkeld te doen.
Je hebt ook maar 2 handen tegelijk he

Of t iets vooor jou is weet ik niet
 
Ben net met papiertjes op schaal aan t schuiven. Ik heb alles naast elkaar nog niet gemaakt. Goei idee.
 
Ik zou in ieder geval in dikke gordijnen investeren zodat je de reflecties tegen de glazen pui elimineert, en ongewenste kijkers buitenhoudt. Hoewel meer ruimte uitnodigt tot volbouwen, zorg er voor dat je genoeg loopruimte houdt. Bezoek hoeft dan wel niet langs te komen, maar in geval van nood wil je niet door je synth-standaards heen gaan klauteren ;)


Raad ik het correct als er rechts, achter de haard, een deur naar de gang/voordeur zit?

Je zou de monitor wellicht tegen de haard kunnen zetten en dan aan weerszijden basstraps op kunnen hangen... Als je de haard toch nooit gebruikt heb je zo een stuk verloren ruimte teruggeclaimd.
 
Haard mag niet gebruikt worden. Wegens niet ok.
Ik hoor een merel op mijn dak (op de schouw) keihard zo de woonkamer inzingen. Dat geluid komt zo uit de haard. Om vrolijk van te worden!
Bij deze, wordt dit "Studio Blackbird"
Of "Merel Studio" :)

Ik ben wat aan 't puzzelen, ben er al achter dat die keukenkasten voorzien van werkblad en poten, en dan de jaspers er op - tot tegen 't plafond komt en ik dan geen buitenlicht meer ga vangen, en prachtig uitzicht heb vanuit de zetel op achterkanten met stofnesten en kabels. Mmm Kinky hé dames.
Dus ik denk even of dat wel nut heeft, zoals vroeger - die keukenkasten onder de jaspers - vast niet meer wegens plek genoeg. Enkel die zetel inpassen zodat ik met de zetel tussen de gear zat, liefst in het straalveld van een paar speakers is een issue.

2f0b0w0.jpg


2jeu5qr.jpg
 
bekant-onderstel-zit-sta-v-tafelblad-el-wit__0251757_PE390422_S4.JPG


Misschien de "buro" vervangen door dit frame (hoogte regelbaar)

http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/00255256/


- de middelste steun voor aan afzagen, en dan een hele brede treklade er onder zodat mijn alpha juno er onder kan, dienend als synth (met de pg controller) en als master keyboard. Moet dan wel iets vinden qua treklade dragers die sterk genoeg zijn...
 
Goed idee maar trekladerhouders, zoals je ze noemt, die sterk genoeg zijn,
zullen moeilijk te vinden zijn. En de plank die je er zou voor gebruiken zal
vermoedelijk beginnen doorbuigen.

Misschien een bak maken die je eronder hangt en dan met een plank die op rollers ligt.
Er bestaan zo'n schuifrails en zie je soms bij tv plateau's. De rechthoekige bak die je maakt
kan je dan heel sterk krijgen met een plank op zijn kant. Als je wil maak ik wel een
tekeningetje met wat ik bedoel.

Alvast succes met uw MerelCave... :)
 
Doe maar een tekeningetje? Ik zit nog met een hoofd vol kater :)
Nieuwe ontdekking: als ik de jaspers op de grond zet, en de mixer er niet tussen, heb ik vreselijke kabel toestanden - allemaal in 't zicht… OMG
 
Bij deze.

Rood = steunplankje. Best vooraan en achteraan eentje ter voorkomen van doorbuigen.

Blauw = rails waarop uw plank komt die uiteindelijk uw keyboard draagt.

De plank heb ik niet getekend want dan verdwijnt er te veel van de constructie.

ps : fake perspectief hoor. Even snel in corel gedaan.:doei:
 

Attachments

  • Lade.jpg
    Lade.jpg
    18,6 KB · Bekeken: 73
Dat is behoorlijk ongekeerd van wat ik dacht. Dank voor uw idee
 
hupdate - vordert amper…

Nog wat speelgoed opgepikt bij mijn ouders. Bijna alles terug thuis bij 't baasje :)

afcwif.jpg
 
Zeker. 't biedt een massa aan opbergruimte. Als je weet hoe klein ik vroeger zat… En al die keukendelen zaten vol mannen spul - geen keukenspul :)
Vinyl gear & kabels.
Ik had gedacht 't dit keer anders te doen maar is zo een geriefelijke oplossing, ben 't opnieuw zo aan 't bouwen. Voordeel nu is dat ik achter de kast kan, ideaal om te bekabelen.
Er moet nog een breder werkblad op - ik wil 80 ipv 60 diep. Als de onderste synths nu ook nog wat uittrekbaar zouden zijn, dan kan ik al dan niet voor de 'weggeschoven' synth iets tijdelijks aansluiten.

Maar ik zoek nog tips ivm monitor plaatsing en eventuele akoestische verbetering.


Offtopic: niet synth gerelateerd bezoek… Ik heb een dame leren kennen die zegt dat ik een 'ligbed' moet voorzien. Ik heb 'r al laten weten dat dat niet zal komen. Ze heeft blijkbaar een zwak voor patchen in de zetel ipv in bed. Haar pech. Mencave begot.
 
klinkske;1887595 Offtopic: niet synth gerelateerd bezoek… Ik heb een dame leren kennen die zegt dat ik een 'ligbed' moet voorzien. Ik heb 'r al laten weten dat dat niet zal komen. Ze heeft blijkbaar een zwak voor patchen in de zetel ipv in bed. Haar pech. Mencave begot.[/QUOTE schreef:
bedoelt ze dan niet dat je jouw stekker in (al) haar gaatje(s) wil? -liefst al liggend?-
 
Uiteraard. Maar prios zijn studio. Ik heb 4 slaapkamers. De
Woonkamer is studio. Over en out :)
 
Back
Top