101% mencave - hoe richt ik deze in...

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.979
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ok mega luxe probleem. Hoewel…

Ik heb een huis gehuurd en wil de woonkamer als studio met de bank en de eettafel, vinyl, dj booth - whatever.
Als dat niet lukt heb ik nog 4 andere slaapkamers maar die zijn klein of donker, of gewoon te luidruchtig (ik hoor blaffende honden, passerende auto's enz) dus ik wil voorlopig beginnen met de woonkamer.
Hier wat foto's van nu. Niks studio dus, op 2 jaspers uitgezonderd.
Hoe zou ik de opstelling maken? Ik zal wat foto's sturen van de vorige ruimte…
Ik dacht aan een U vorm (dus desktop in 't midden en links en rechts de jaspers op de kasten) of een L set up. De dj booth vermoedelijk languit tegen de muur? Waar die sofa moet passen is nog een raadsel.

Ditmaal wil ik echt de sofa mee in de ruimte, en relax kunnen genieten van een muziekje in de zetel.

Ja ik weet 't - moet vast gaan beginnen meten en plannetje maken enz.


img

free uploader

Hoe de vorige boel er uit zag:


image hosting 10mb limit
 
Laatst gewijzigd:
Het moet praktisch zijn in gebruik. Verder ga ik hier geen akoestische dingen doen: ik huur dit maar.
Mijn vraag is dus eerder naar 'opstelling' - ik vermoed beeldscherm op 90° vd ramen wegens anders gespiegel. En verder geen idee
Ik wou voorlopig aan de slag met wat er aanwezig is - dus die ikea keuken en buro worden zoveel mogelijk herbruikt. Ik wil veel "werkblad" ook.
 
Ik zou proberen alles zo modulair mogelijk weg te zetten, met andere woorden, niks vast schroeven aan de muur. Je zal merken dat na een tijdje je toch wil gaan schuiven met dingen omdat het toch anders uitpakt dan dat je voor ogen had.
 
Alles inbouwen in flightcases op wieltjes zou nice zijn. Alle kabels intern.. zodat je ze makkelijk kan verplaatsen...
 
En niet-synth gerelateerd bezoek, wat doe je daarmee? Moeten die ook plaatsnemen tussen de gear?
 
En niet-synth gerelateerd bezoek, wat doe je daarmee? Moeten die ook plaatsnemen tussen de gear?

Haha! Meestal weet het bezoek dat onderhand bij mij bv, nee jammer er is geen bank, je kunt aan dat tafeltje gaan zitten haha
Trouwens, bezoek, brrr. Een mooie manier meteen om het bezoek weg te houden, of het iig niet al te comfortabel te maken. ;)
 
Tja ik denk dat je er voor moet zorgen dat zo veel mogelijk gear in je bereik staat. Dus een U of zelfs O-vormige cockpit zou mijn voorkeur hebben, waar de gear die je live wil tweaken zo dicht mogelijk bij staat en de modules die je niet live kunt tweaken op de tweede rang staan.

Tweede optie voor mij zou zijn om alle gear op een per track basis aan te sluiten en een opbergkast te bouwen waar alles in staat op het moment dat je het (nog) niet gebruikt, eventueel gecombineerd met een rack met wieltjes voor de rack dingen die je niet per sé direct hoeft te pakken. En dat er dan alleen een marterkeyboard(synth) en een mixer met monitoren standaard staan.

Ik zou er in ieder geval flink wat Perzisch tapijt in knikkeren tegen de galm.

Verder wel een gezellig interieurtje met die kroonluchter en balken, ik zou er alleen louter nog liederen uit het leven gegrepen kunnen componeren :D
 
Gaaf, je gaat er flink op vooruit qua ruimte! Ik zou, met de neus naar voren staande (naar de muur met de twee raampjes, rechts, dus naast de haard, de dj gear neerzetten. Dan de bank tegen de muur met de twee raampjes, en tegen de linker muur beginnen met de modules, midi rack synths. Vervolgens de klavieren, ook tegen de linker muur, dan de werkbank met computer tegen de linker muur, dus tegenover de haard, dan een Jaspers standaard haaks op de hoek, met de keys dus weer richting de bank.

De dj booth zou je dus tegen de rechter muur kunnen zetten, als er voldoende ruimte is zou je dat ook andersom kunnen zetten, dat je met de rug tegen de muur of platenkast aan gaat staan.

Verder bij de kringloop een paar Perzische tapijtjes voor een paar tientjes, oude lampen(kappen) voor sfeer!

Zo ziet mijn hok er uit!
image.jpg

Ben benieuwd!
 
Snap je mijn opstelling niet, laat ff weten. Dan maak ik een tekening. Hoe breed en diep is t geheel?
 
Gaaf, je gaat er flink op vooruit qua ruimte! Ik zou, met de neus naar voren staande (naar de muur met de twee raampjes, rechts, dus naast de haard, de dj gear neerzetten. Dan de bank tegen de muur met de twee raampjes, en tegen de linker muur beginnen met de modules, midi rack synths. Vervolgens de klavieren, ook tegen de linker muur, dan de werkbank met computer tegen de linker muur, dus tegenover de haard, dan een Jaspers standaard haaks op de hoek, met de keys dus weer richting de bank.

De dj booth zou je dus tegen de rechter muur kunnen zetten, als er voldoende ruimte is zou je dat ook andersom kunnen zetten, dat je met de rug tegen de muur of platenkast aan gaat staan.

Verder bij de kringloop een paar Perzische tapijtjes voor een paar tientjes, oude lampen(kappen) voor sfeer!

Zo ziet mijn hok er uit!
Bekijk bijlage 108489

Ben benieuwd!

Persoonlijk zou ik niet al mijn synth op de kop aan het plafond bevestigen, maar wel innovatief :dubbel:
 
Hoeveel bij hoeveel is dat RSB?
 
Persoonlijk zou ik niet al mijn synth op de kop aan het plafond bevestigen, maar wel innovatief :dubbel:

haha, sja als ik op de kop sta van de drank tijdens het jammen voelt het toch heel stabiel en vertrouwd...:biertje:

dan voelt het zo:
image_ok.jpg
attachment.php
 
Haha! Meestal weet het bezoek dat onderhand bij mij bv, nee jammer er is geen bank, je kunt aan dat tafeltje gaan zitten haha
Trouwens, bezoek, brrr. Een mooie manier meteen om het bezoek weg te houden, of het iig niet al te comfortabel te maken. ;)

Niet muziek gerelateerd bezoek? Ik heb een veranda, enorme tuin en overdekt terras.
Geen kinderen, mijn vrienden zijn into music of autos. Dus die leid ik wel naar de garage.
Wie weet voorzie ik tv en zetel in de slaapkamer beneden.
Maar eigenlijk om eerlijk te zijn: wie zich stoort nodigt me dan maar bij hen thuis uit, toch.

Vrouw heb ik achtergelaten idd. Ze mag het huis kopen eens de scheiding klaar is.
Ik hoop ook niet te snel terug vast te zitten in een relatie, kwestie van eens volle bak voor de gear te gaan
 
Back
Top