Terug naar hybrid

Analoog, dus enkel subtractieve synthese? Of zie ik dat verkeerd?
 
Ja, itb heb ik wel massive, fm8, diva en alle Cubase 7 synths.
Maar kom toch meestal weer op de analoge ADSR dozen uit.
 
Ok, voor subtractief zou ik ook niet snel itb kiezen, veel te voorspelbaar en weinig sweetspots. Qua fx daarentegen kies ik eerder voor muzikaliteit dan voor platform, ook al kost dat geld. Eventide bv(Orville in mijn geval), of Soundtoys, zou ik niet snel kunnen vervangen. Of m'n KSP8.
 
Qua drums en FX kun je met software hetzelfde bereiken als hardware.

Maar qua analoog monofoon en synth leads haalt software het zeker niet voor mij..

VST's die moog/korg filter zouden imiteren.. Dacht het niet
 
Kaivo bv kan niet hardwarematig. Of zelfs Borderlands op mn iPad. En Eventide kan vast technisch met software. Alhoewel...
 
En hoe bv iets als Kyma in deze discussie zou passen, ik heb geen idee... of Audio-mulch.
 
Maar waarom ook zo'n rete dure SSL dan? Er zijn zat betaalbare mixers die een randje hebben dat bij je past, met EQ en auxen en alles. Voor het geld van die SSL heb je een hele leuke ex studio desk..
 
Ik werk ook al jaren met een hybride studio: hardware synths, RME ADi's en UFX, Ableton als Daw, hardware FX via AES. Prima sound, weinig storing tov vroeger toen ik nog een analoge tafel had. Waar ik nog wel naar opzoek ben is iets grotere daw controller met het gevoel van een analoge tafel. Ik gebruik nu een Vestax VCM-600, echt goed mbt de build kwaliteit maar wat weinig controls per kanaal. Ideeen?
 
Maar waarom ook zo'n rete dure SSL dan? Er zijn zat betaalbare mixers die een randje hebben dat bij je past, met EQ en auxen en alles. Voor het geld van die SSL heb je een hele leuke ex studio desk..
SIGMA klinkt imho veel beter, dubbelle mixbussen automation.
Ik had al andere SSL's, die heb ik verkocht. Vandaag hopelijk het aansluiten verder afronden is echt veel werk.
 
Hee, Raphie, hoe bevalt de Artist Transport? Ik heb op het moment een Arist Control en drie Mix units en ik ben geneigd die Control er uit te smijten en in plaats daarvan een transport te nemen, ik vind de raar hoog zittende faders en niet super-goed werkende touch screen beide nogal tegen de Control spreken.
 
daarom had ik de control ook niet gekozen, leek me al een raar ding, de jog is super
zit nog even te klooien met EUCON en HUI (eucon werkt wel in cubase maar niet in wavelab) maar ik vind vast wel een modus die straks op alle clients goed werkt
ik ga er een 2e mix bijbestellen zodat ik 16 faders heb, heb ik een mooie slanke "console" op m'n desk
vond de NUCLEUS ook erg mooi, maar kost 1000 euro meer en ik heb geen USB soundcard en pre-amps en duende bundel nodig
 
Laatst gewijzigd:
Qua drums en FX kun je met software hetzelfde bereiken als hardware.

Dus een Pultec VST bereikt hetzelfde als een echte Pultec?
 
Over Hybrid gesproken, in Computer Music 36, August 2014, stond wel een aardige tip van Sean Castello (de man achter ValhallaDSP):

"A tip for anyone who works both inside and outside the box: try putting a digital reverb plugin on an analogue send. This will make the plugin sound much more ‘analogue’."

Wellicht al erg bekend voor een ieder, maar ik vind hem wel interessant te noemen om dit voor je reverb alleen te doen.
 
SIGMA klinkt imho veel beter, dubbelle mixbussen automation.
Ik had al andere SSL's, die heb ik verkocht. Vandaag hopelijk het aansluiten verder afronden is echt veel werk.

Dan heb je nog geen volledige Calrec mixer gehoord :D Ook ICs, SSL 4000'esque EQs, Neve achtige preamps, Brits en BREED! Allemaal voor iets meer dan een Sigma.

(just throwing it out there)

Calrec mixje:



Ik haat Abba overigens..
 
ABBA is volgens Harrison gedaan op Harrison :D
Even voor jouw beeldvorming in de SIGMA zitten dezelfde ADACS als in de AWS
de sigma is een AWS zonder surface of channelstrips

Reverbs via sends tijdje gedaan op de x-desk werkt prima
 
Oef, ik heb even een overdosis beefy tech-talk nu.. Tijd om me weer in de meer muzikale zaken te begeven..

Hebben jullie allemaal zoveel tijd om in al die tech zaken te duiken? Ik ben al blij als ik na mn werk thuis wat muziek uit mn klauwen krijg, laat staan dat ik aan allemaal tech zaken moet denken... Ben ik de enige?
 
ABBA is volgens Harrison gedaan op Harrison :D
Even voor jouw beeldvorming in de SIGMA zitten dezelfde ADACS als in de AWS
de sigma is een AWS zonder surface of channelstrips

Reverbs via sends tijdje gedaan op de x-desk werkt prima

Nee man UA8000! Polar Studios

Ik weet dat het gewoon de summing is van de AWS, vind het een beetje gehypt alleen, er is zoveel spul dat gelijk staat met dat soort summing. Maarja..
 
Back
Top