wat is de gein van oude meuk?

Er is meer toffe muziek met oude meuk gemaakt dan met nieuwe. Alle muziek die met nieuwe meuk gemaakt wordt is wel afgeleid van muziek die met die oude meuk is gemaakt. Ik ben absoluut voor oude meuk. Het heeft karakter. Veel meer dan nieuwe meuk. En voor de rest, lees mijn onderschrift :)

En ik las ook nog een mooie quote ergens op SF iets in de geest van : een gebrek aan tekortkomingen is de grootste vijand van kunst.

De mooiste dingen komen niet voort uit mogelijkheden maar uit beperkingen. En daarom vind ik ouwe meuk leuker om mee te werken.
 
Laatst gewijzigd:
En ik las ook nog een mooie quote ergens op SF iets in de geest van : een gebrek aan tekortkomingen is de grootste vijand van kunst.

In dit draadje zelfs. :)

Overigens ben ik het niet eens dat je zonder beperkingen geen/slechtere kunst kan maken hoor. Beperkingen dwingen je enerzijds tot creativiteit, anderzijds gaat een gebrek aan beperkingen je creativiteit niet hoeven te beperken.
 
Wat is oude meuck?

Wat is oude meuck?

Vond de spelling van jbaars wel zo toepasselijk. Daarom gebruik ik hem.
Nu op de vraag: wat is oude meuck?
Een Soundblaster, is dat oude meuck? Sommige Soundblasters hebben een bepaalde sound die niet na te bootsen is. En die dingen draaien alleen op oude PCs. Misschien geen 486 maar wel op een K5 of K6 of hoe die AMD dingen ook heetten. Ik had zo'n Soundblaster AWE64 Gold, vond ik toendertijd prachtig met al die soundfonts die je kon gebruiken. Heb nog steeds zo'n Soundblaster in een Gateway PC waar Linux op draait en dat ding geeft een prachtig geluid voor het afspelen van MP3'tjes, :D.

Ik ben van mening dat een goede cassette deck even goed kan klinken als een CD. Sommige opnames zijn ook origineel op cassette gemaakt in de 70s en 80s.

Wat is oude meuck? Ik heb wel eens Dynacord tape delays gebruikt die best wel gaaf klonken. Is dat ook oude meuck? Is een Ensoniq DP/4 ook oude meuck? Die zijn nu ook al meer dan 20 jaar oud.
 
Ik zie "Oude Meuck" als spullen die niet handig te integreren zijn in een moderne setup.

Zoiets als een TX7, je hebt een PC nodig om patches te wisselen en te editten, en er kunnen maar 32 patches in het geheugen. Of een sampler met 32mb geheugen, een klein LCD schermpje en een 100 mb SCSI zip drive. Etcetera....

Ik heb dan liever een moderne (analoge) synth met USB aansluiting en giga veel geheugen voor patches, met een duidelijke en bedienbare interface, die ook lekker synced op midi clock. Accent moet voor mij liggen bij muziek spelen, jammen en tracks produceren, niet op integreren, onderhouden en problemen fixen. Je hebt minder werk aan een moderne synth, dus meer tijd over voor waar muziek gear voor bedoeld is.
 
Ik zie "Oude Meuck" als spullen die niet handig te integreren zijn in een moderne setup.

Zoiets als een TX7, je hebt een PC nodig om patches te wisselen en te editten, en er kunnen maar 32 patches in het geheugen. Of een sampler met 32mb geheugen, een klein LCD schermpje en een 100 mb SCSI zip drive. Etcetera....

Ik heb dan liever een moderne (analoge) synth met USB aansluiting en giga veel geheugen voor patches, met een duidelijke en bedienbare interface, die ook lekker synced op midi clock. Accent moet voor mij liggen bij muziek spelen, jammen en tracks produceren, niet op integreren, onderhouden en problemen fixen. Je hebt minder werk aan een moderne synth, dus meer tijd over voor waar muziek gear voor bedoeld is.

Dit dus.....
 
Sorry Raphie… ;)
 

Attachments

  • kofferbak.jpg
    kofferbak.jpg
    58 KB · Bekeken: 66
los van dat ik het topic vervuiling vind:

niet strak = midi jitter, of audio jitter als dit bestaat

Het is wel Meuck, die Cubase van jou... :-)
 
Toch ook al is nu duidelijk wat bedoelt wordt met ouwe meuk, ben ik van mening dat je bijvoorbeeld beter een Linn LM II koopt dan een Tempest, Linn LM II klinkt als een huis Tempest als een koeienvlaai on steroids, best kikken maar toch niet echt, of bijvoorbeeld de Poly800 t.o.v. de Mopho of Tetra, doe mij dan maar de Poly 800. Ik noem Dave Smith spullen omdat ik hier vaak lees dat hij innovatief bezig zou zijn.
Blijft allemaal persoonlijk natuurlijk.
 
Laatst gewijzigd:
Er is meer toffe muziek met oude meuk gemaakt dan met nieuwe. Alle muziek die met nieuwe meuk gemaakt wordt is wel afgeleid van muziek die met die oude meuk is gemaakt. Ik ben absoluut voor oude meuk. Het heeft karakter. Veel meer dan nieuwe meuk. En voor de rest, lees mijn onderschrift :)

En ik las ook nog een mooie quote ergens op SF iets in de geest van : een gebrek aan tekortkomingen is de grootste vijand van kunst.

De mooiste dingen komen niet voort uit mogelijkheden maar uit beperkingen. En daarom vind ik ouwe meuk leuker om mee te werken.


als je dat allemaal vindt.. wat doe je dan met die sig?:)
 
Back
Top