wat is de gein van oude meuk?

Tja, als iemand zich vermaakt met oude meuk: ga je gang. Als ze maar niet gaan schreeuwen hoe 'geweldig' het zogenaamd klinkt :D
 
Ik deel de mening van Digimod en Eurynom3. Een oldtimer is leuk voor een zonnige zondag. Maar compleet overbodig.
 
als je vroegah een ervaring met een poly 800 hebt gehad dan wil je er nooit meer 1...
zelfde voor bijv. een juno-60, leuk destijds maar zo heel bijzonder (qua synthese) is 'ie nu ook weer niet...
of SID muziekjes, toen super gaaf als onderdeel van het C64 universum (in the box dus)

Maybe.. Maar ik het is voor mij wel een blijvertje al die jaren. In een mix past ie vaak perfect.. Dat kan ik van vele andere synths niet zeggen. Hij mag dan basic zijn, hij klinkt errug prettig hoor.
 
Het ging natuurlijk in de vraagstelling over de obscure zooi met 486s en atari enzo. Dat is misschien meer voor de "gebruikservaring" en niet zozeer de sound. De werkwijze enzo, dat speelt mee.
 
maar raphie
jij hebt toch ook al je vst shizzl redelijk opzichtig vaarwel gezegd en bent nu hands-on lekker aan het pielen toch?
wel met andere dingen dan atari's, maar het betekent wel dat de relatie die je met je gear hebt belangrijk is voor je proces.
ik hoorde laatst dat er op internet een heleboel filmpjes staan van te dikke wijven die pony gaan rijden waardoor die door zn hoeven gaat.
??
dat geeft een beetje aan dat iedereen zo zn dingetje heeft lijkt me zo :D
ik vind dat ook wel intrigerend die oude rauwe meuk
niet dat ik het ga gebruiken, maar kan me best voorstellen dat dat inspirerender is dan het complete servicepakket wat je nu door computers gepresenteerd krijgt
geef mij die uitgebreide rommel maar, lekker toegankelijk
ik heb zelf al beperkingen zat, dus daar heb ik geen gear voor nodig
 
Waarom moet het precies hetzelfde klinken dan? Lijkt me toch prima dat er geïnnoveerd wordt.

dat bedoel ik niet, het is maar een voorbeeld dat elk ouwe meuk apparaat weer iets heeft dat het mogelijk interessant maakt.
 
ouwe meuck is geweldig, vooral die pislucht die er vaak aanhangt...:okdan:

maar ff serieus, ik heb nu zo ondertussen vaak zat een VA uitgebreid in huis gehad omdat zo´n ding nou eenmaal veel meer kan dan een analoogje....
alleen wat altijd weer tegenviel was die kutklank ( een soort van bzzzzt met in de verte een soort van synthgeluid eraan)
de enige die ik wat dat betreft nogal een tijdje gebruikt heb was de xiosynth, die ging nog wel even.....

kortom, een naar pis meurende ouwe synth die ik om de haverklap moet repareren heeft toch echt mijn voorkeur, gewoon omdattie beter klinkt, ik wou dat het anders was....8)

:koffie:
 
Een aantal hier verwarren vintage, of oude juweeltjes met meuk.
Ik heb het dus over die 486dx, de awai cassetterecorder, de tascam portastudio4, de alecto mengpaneeltjes
Niet over klassiekers, het is ook geen discussie tussen ana of digi va
Meer van wat is de lol van kringloop spul
 
De titel van dit topic zou ook kunnen zijn:

Handelaar zoekt nieuwe markt om te exploiteren.
 
486dx 33 of 66 mhz ?
met 4 of de volle 8mb
en een 250mb hd,
zoeentje heb ik nog ergens staan
tjee, eens aanzetten kijken of hij het nog doet en gaan.
wie weet houdt het me wel een week van het forum af.
 
Ik zou het natuurlijk allemaal kunnen gaan uitleggen.. waarom ik nog mijn post verstuur uit mijn 486 enzo.. maar dat is gewoon 'n gevoel.. dat kun je niet uitleggen.. :D
Maar oke.. om 'n tipje van de sluier te lichten heb 'k er maar even mijn favo, fake Armani sweater-shirt bij gepakt om duidelijk te maken dat het gewoon 99% attitude is... dus ongeveer net zoiets als iets te vaak vermelden wat voor high-end zooi iemand allemaal heeft.. maar dan anders :D :mega:

attachment.php
 

Attachments

  • Arme Jongen.jpg
    Arme Jongen.jpg
    83,3 KB · Bekeken: 72
Nou, ik gebruikte altijd die roland midipatcher, daar was een atari editor voor, reuze handig maar geen enkel ander platform had een progje. Zelfde voor de studio 5 lx, kon je ONTZETTEND UITGEBREID programmeren met een macje uit de 68000 serie, maar geen enkel ander platform. Recenter, een emagic amt8 met een unitor8, 16 kanaals en naadloos in Logic. Ensoniq Mirage rack met editor is goedkope, goedklinkende synth.
Yamaha VL editors uit de Macos 7-9 serie, oude meuk maar o zo handig, nooit ander platform voor gezien.
Retro om retro is onzin maar er is een schat aan niet (meer) vindbare zooi te vinden tussen vintage computerhardware.
 
100% mee eens..
om die reden heb ik idd ook nog oude meuck staan...

:mega:

Nou, ik gebruikte altijd die roland midipatcher, daar was een atari editor voor, reuze handig maar geen enkel ander platform had een progje. Zelfde voor de studio 5 lx, kon je ONTZETTEND UITGEBREID programmeren met een macje uit de 68000 serie, maar geen enkel ander platform. Recenter, een emagic amt8 met een unitor8, 16 kanaals en naadloos in Logic. Ensoniq Mirage rack met editor is goedkope, goedklinkende synth.
Yamaha VL editors uit de Macos 7-9 serie, oude meuk maar o zo handig, nooit ander platform voor gezien.
Retro om retro is onzin maar er is een schat aan niet (meer) vindbare zooi te vinden tussen vintage computerhardware.
 
Ok, vintage begrijp ik, je koopt een TB-303 of JP8 voor de sound, maar wat is de gein van kloten met oude 486 pc's, EMU soundblasters, teratecs op Win95, portatracks, cassettedecks etc etc.
Is dat nu puur nostalgie, een drang om niets weg te gooien? want voor geluidskwaliteit of workflow hoef je het niet te doen? een cassettedeck is géén tape, soms zie ik hier topics voorbij komen, dat ik denk, waar heb je zin in, al die oude zooi.

Natuurlijk begrijp ik dat als je het niet zo breed hebt, je met kringloop spul nagenoeg gratis kan hobbyen, ik heb het hier dan ook over de mensen die wél een keuze hebben, ben benieuwd :P

d8ff een draadje over oude gear waarom?'-]]
maar oude pcs ..tot 2 jaar terug altyd gesequenced metoudere pcs.voort 1st datk keer een dualcore had waarprobleemloos vst x20 naast mn midiklok lopen dus meer vst gebruiks gemak...

ja zekerz...meer sounds ook, en toen........uh
voort sequencen hoefje geen atarimeer kopuh / oude pc ook nie ,
tis puur wat wilje dat gebruik je
want vst s draaien nu eenmaal niet op een nordlead;-]
:doei:
 
Back
Top