wat is de gein van oude meuk?

Oude meuk is leuk voor mensen die er niet mee hebben gewerkt , ben blij dat ik er vanaf ben :P
 
als je vroegah een ervaring met een poly 800 hebt gehad dan wil je er nooit meer 1...
zelfde voor bijv. een juno-60, leuk destijds maar zo heel bijzonder (qua synthese) is 'ie nu ook weer niet...
of SID muziekjes, toen super gaaf als onderdeel van het C64 universum (in the box dus) onder games en demo's maar nu is die magie wel verdwenen, zeker als ze in moderne producties zitten verwerkt...

vinnik...
 
als je vroegah een ervaring met een poly 800 hebt gehad dan wil je er nooit meer 1...
zelfde voor bijv. een juno-60, leuk destijds maar zo heel bijzonder (qua synthese) is 'ie nu ook weer niet...
of SID muziekjes, toen super gaaf als onderdeel van het C64 universum (in the box dus) onder games en demo's maar nu is die magie wel verdwenen, zeker als ze in moderne producties zitten verwerkt...

vinnik...

Het is leuk voor erbij om een beetje te rommelen met die oude meuk , ik heb nog wel wat spul in de studio
staan maar het grootste deel is weg .
 
nou idd, begrijp ook echt niet waarom er nog steeds mensen zijn met violen, drumstellen, gitaren, trompetten, piano's wat een posers allemaal, kan toch gewoon met je computer en een controller en een aira.
 
en welke andere (nieuwe) synth klinkt precies hetzelfde en heeft ook nog hetzelfde apart lopend sequencertje volgens jou?
 
nou idd, begrijp ook echt niet waarom er nog steeds mensen zijn met violen, drumstellen, gitaren, trompetten, piano's wat een posers allemaal, kan toch gewoon met je computer en een controller en een aira.

Beethoven had er zeker gebruik van gemaakt.
 
Is het zinvol om vuurwerk af te steken op 31 december?
Denk het niet.
Is het zinvol een rondrijdend huis op een rotonde te bouwen?
Denk het niet.
Is het zinvol autoraces te organiseren voor auto's met een caravan erachter?
Denk het niet.

Toch gebeurt het allemaal.

Is dat allemaal vanwege nostalgie of "drang"?
Ik denk het niet.

Sommige dingen draaien niet om geld of efficiëntie.
Sommige dingen zijn gewoon leuk.
 
Ik ga nog wel weer eens wat doen met een Amiga en een tracker. Dat lijkt me toch wel kicken, zeker als je leuk spul hebt staan om te samplen.
 
Is het zinvol om vuurwerk af te steken op 31 december?
Denk het niet.
Is het zinvol een rondrijdend huis op een rotonde te bouwen?
Denk het niet.
Is het zinvol autoraces te organiseren voor auto's met een caravan erachter?
Denk het niet.

Toch gebeurt het allemaal.

Is dat allemaal vanwege nostalgie of "drang"?
Ik denk het niet



Sommige dingen draaien niet om geld of efficiëntie.
Sommige dingen zijn gewoon leuk.

Zolang je het leuk vind moet je zeker doen ,ook al is het niet zinvol :)
 
Verschillende workflows, verschillen resultaten.

Het is een beetje kortzichtig om alles wat op leeftijd is meteen te bestempelen als "oude zooi". Geluidskwaliteit is ook iets dat niet voor iedereen hetzelfde betekent. Iemand kan bijvoorbeeld helemaal blij worden van een Commodore 64 met MSSIAH cartridge. Of door je tracks op te nemen op tape krijgt het net dat mystieke geluid waar je naar op zoek was. Bepaalde hardware heeft gewoon karaktertrekjes, die al dan niet heel moeilijk zijn na te bootsen. En een moderne DAW met ontelbaar veel toeters en bellen is ook niet bevorderlijk voor de workflow van sommigen.

Zoals Digimod al zegt: sommige dingen zijn gewoon leuk. Dat is ook een hele belangrijke factor bij het beoefenen van een hobby. Maar als je harde knaken wilt verdienen in de muziekindustrie van tegenwoordig dan kun je beter met de laatste trends meegaan, het duurste/modernste spul aanschaffen en de hipste productietechnieken gebruiken.
 
In het kader van compleet nutteloze topics of niet dan?

Ach, snipets, jams, allemaal een pot nat toch?

Klank, dat is iets ja. Ik heb niet heel veel geld. In theorie kan een Mopho een 101 nadoen. Maar in de praktijk niet. Zelfde als een 808 VS TR8. 303 VS TB3. MS20 VS MS20 mini. Van die dingen.

JX3P, is ok vrij apart. Net als m'n OB12.

Atari.... ik zal hem zo eens uit de hoek trekken na 4 jaar niks doen. Ik zweer het je, aan zetten en hij doet het.
 
Is het zinvol om vuurwerk af te steken op 31 december?
Denk het niet.
Is het zinvol een rondrijdend huis op een rotonde te bouwen?
Denk het niet.
Is het zinvol autoraces te organiseren voor auto's met een caravan erachter?
Denk het niet.

Toch gebeurt het allemaal.

Is dat allemaal vanwege nostalgie of "drang"?
Ik denk het niet.

Sommige dingen draaien niet om geld of efficiëntie.
Sommige dingen zijn gewoon leuk.
Niets is inherent zinvol.

Moest ik plaats hebben, ik zou ook wel een hele hoop oude rommel in huis hebben. (en niet per se alleen technologie, ook gewoon andere rommel die geluid maakt :engel: )
 
Back
Top