wat is de gein van oude meuk?

destijds werd alles ook gemaakt met nieuwe meuck nutuulk :geslaagd:

Kijk daar komen we aan op de quintesse van de hele vintage discussie imo
 
Yep, ieder decennium heeft haar parels, snap dan ook niet waarom sommigen alles over een kam scheren, misschien worden ze getriggerd door het woord oud? En denken ze dat het een vintage discussie is :D
 
Hoeveel tijd is Raabje kwijt met updaten en upgraden en verwijderen van obsolete software en hardware. Je loopt altijd achter.
 
Dat is wel fijn met hardware in het algemeen, wanneer alles is geconfigureerd werkt het gewoon
Af en toe een firmware update en gaan. Dat is dan wel het voordeel van oude meuk, daar komen zelfs geen firmware updates meer voor, dus WYSIWYG
 
Nou, dit is gelukkig geen hardware vs software discussie. En ik ben in principe pro-hardware, Maar als muziek maken het primaire doel is, dan moet (IMHO) gear direct beschikbaar zijn als muziekinstrument en niet als knutselobject. Ik spreek vooral uit mijn eigen ervaring, ik kwam in een neerwaartse spiraal terecht. Ik wilde mijn low-budget gear maximaal inzetten, en dus ging ik zoeken naar allerlei handige tooltjes, sysex codes, CTRLR panels maken.... Maar toch lukte het niet om alles naar wens te gebruiken, er was altijd wel ergens een hick-up. Zoals een oude Leem midi thru box waar 1 poort slecht contact maakte. Uren mee kwijt geraakt om dit te ontdekken. Ik had een Kawai hardware sequencer die geen sysex doorgeeft, alleen opneemt. En een Roland S760 sampler met te gek filter, echter niet direct aan te sturen met midi CC. Resultaat was dat ik geen tracks heb gemaakt, alleen veel gejammed, en als ik dan terugkijk vind ik dit de inspanning en de investering niet waard. Ik zou ook niet op een gitaar gaan spelen waarbij ik eerst een uur moet stemmen en intoneren voordat ik er iets fatsoenlijks uit krijg.

En ook, oud spul dat zichzelf bewezen heeft en wat prima te integreren is vind ik geen oude meuk. En nieuwe spullen met (te grote) gebreken vind ik ook best wel oude meuk.

Op dit moment heb ik geen hardware synths meer, ik focus nu op gitaarspelen, heb ik meer lol in en ook meer tijd voor. En ik werk met Windows 7 64 bit, en mijn plugins zijn nu ook allemaal 64 bit. Deze overstap was een mooi moment om ook op software gebied de oude meuk er uit te gooien.
 
Maar wat heeft dit dan uiteindelijk te maken met de leeftijd van spullen?
Gebruik gewoon geen meuk....
 
Nou, dit is gelukkig geen hardware vs software discussie. En ik ben in principe pro-hardware, Maar als muziek maken het primaire doel is, dan moet (IMHO) gear direct beschikbaar zijn als muziekinstrument en niet als knutselobject. Ik spreek vooral uit mijn eigen ervaring, ik kwam in een neerwaartse spiraal terecht. Ik wilde mijn low-budget gear maximaal inzetten, en dus ging ik zoeken naar allerlei handige tooltjes, sysex codes, CTRLR panels maken.... Maar toch lukte het niet om alles naar wens te gebruiken, er was altijd wel ergens een hick-up. Zoals een oude Leem midi thru box waar 1 poort slecht contact maakte. Uren mee kwijt geraakt om dit te ontdekken. Ik had een Kawai hardware sequencer die geen sysex doorgeeft, alleen opneemt. En een Roland S760 sampler met te gek filter, echter niet direct aan te sturen met midi CC. Resultaat was dat ik geen tracks heb gemaakt, alleen veel gejammed, en als ik dan terugkijk vind ik dit de inspanning en de investering niet waard. Ik zou ook niet op een gitaar gaan spelen waarbij ik eerst een uur moet stemmen en intoneren voordat ik er iets fatsoenlijks uit krijg.

En ook, oud spul dat zichzelf bewezen heeft en wat prima te integreren is vind ik geen oude meuk. En nieuwe spullen met (te grote) gebreken vind ik ook best wel oude meuk.

Op dit moment heb ik geen hardware synths meer, ik focus nu op gitaarspelen, heb ik meer lol in en ook meer tijd voor. En ik werk met Windows 7 64 bit, en mijn plugins zijn nu ook allemaal 64 bit. Deze overstap was een mooi moment om ook op software gebied de oude meuk er uit te gooien.

Yep dat herken ik ook. Na wat fysiek malheur wil ik de draad weer wat meer serieus opnemen. Hardware (ouwe meuk en nieuwe meuk) is weer opgelapt. Maar nu zit ik weer tegen een Mac G4-1250 met 15 inch schermpjes aan te kijken, ProTools 7 en plug ins van voor 2010. Tsja, Nieuwe meuk wordt vanzelf ouwe meuk. Eens in de zoveel jaar radicaal overstappen lijkt de enige oplossing.
 
Nou, dit is gelukkig geen hardware vs software discussie. En ik ben in principe pro-hardware, Maar als muziek maken het primaire doel is, dan moet (IMHO) gear direct beschikbaar zijn als muziekinstrument en niet als knutselobject. Ik spreek vooral uit mijn eigen ervaring, ik kwam in een neerwaartse spiraal terecht. Ik wilde mijn low-budget gear maximaal inzetten, en dus ging ik zoeken naar allerlei handige tooltjes, sysex codes, CTRLR panels maken.... Maar toch lukte het niet om alles naar wens te gebruiken, er was altijd wel ergens een hick-up. Zoals een oude Leem midi thru box waar 1 poort slecht contact maakte. Uren mee kwijt geraakt om dit te ontdekken. Ik had een Kawai hardware sequencer die geen sysex doorgeeft, alleen opneemt. En een Roland S760 sampler met te gek filter, echter niet direct aan te sturen met midi CC. Resultaat was dat ik geen tracks heb gemaakt, alleen veel gejammed, en als ik dan terugkijk vind ik dit de inspanning en de investering niet waard. Ik zou ook niet op een gitaar gaan spelen waarbij ik eerst een uur moet stemmen en intoneren voordat ik er iets fatsoenlijks uit krijg.

En ook, oud spul dat zichzelf bewezen heeft en wat prima te integreren is vind ik geen oude meuk. En nieuwe spullen met (te grote) gebreken vind ik ook best wel oude meuk.

Op dit moment heb ik geen hardware synths meer, ik focus nu op gitaarspelen, heb ik meer lol in en ook meer tijd voor. En ik werk met Windows 7 64 bit, en mijn plugins zijn nu ook allemaal 64 bit. Deze overstap was een mooi moment om ook op software gebied de oude meuk er uit te gooien.
Tja, als je 2014 gewoon bent en je bent zo OCD dat je die oude dingen allemaal wil "integreren"... :D
 
Maar wat heeft dit dan uiteindelijk te maken met de leeftijd van spullen?
Gebruik gewoon geen meuk....
er is idd een verschil tussen oud en meuck... maar er is nutuulk ook oud bruikbaar spul en oude meuck... en ook oude meuck en nieuwe meuck...
en dan is er nog oud bruikbaar spul en nieuw bruikbaar spul... waarschijnlijk bedoeld raphie specifiek alleen oude meuck...
 
Weg met dat nieuwerwetse.

Ik wil ook dat het internet wordt afgeschaft en dat SF gaat draaien op een bulletin-board waar ik met m'n 14k4 modem met een analoge telefoonlijn op in kan bellen... alleen dat geluid van zo'n modem al, dat maak je echt niet zo maar na met plugins!
 
En neem je dan genoegen met een Victory? Of wil je een US Robotics Courier....;)
 
Alles bij elkaar genomen kunnen we dus concluderen dat werken met oude apparatuur moeilijker en ingewikkelder is.
En dus dat de mensen die voornamelijk met oudere apparatuur werken knapper werk leveren dan de mensen die met moderne techniek wat geluidjes aan elkaar rijgen?

:D
 
Oude meuk nieuwe meuk..

wat is meuk?

Is meuk die ogenschijnlijke nutteloze ouwe crappy bak?

Of is die geeneens geen meuk meer nu artiest X er een vet unieke soundje uit heeft gekregen en dat ding opeens door iedereen gezocht wordt. In plaats van ouwe meuk noemen we het nu vintage en gaat de prijs drastisch omhoog..

Het gaat er om wat je creatief met iets kan.. niet of het oud of nieuw is. Heeft het voor jou iets unieks en is iets dus bruikbaar of niet?
 
Alles bij elkaar genomen kunnen we dus concluderen dat werken met oude apparatuur moeilijker en ingewikkelder is.
En dus dat de mensen die voornamelijk met oudere apparatuur werken knapper werk leveren dan de mensen die met moderne techniek wat geluidjes aan elkaar rijgen?

:D

Hahaha. +1!

Alles leuk en aardig, ik ben gek op mijn oude meuk! Apparaten met karakter, wat klinkt er nou als een miniKORG 700? Of een Baldwin Synthasound?
Wat ik echt mis in 'nieuw' analoog is en blijft karakter.
 
Alles bij elkaar genomen kunnen we dus concluderen dat werken met oude apparatuur moeilijker en ingewikkelder is.
En dus dat de mensen die voornamelijk met oudere apparatuur werken knapper werk leveren dan de mensen die met moderne techniek wat geluidjes aan elkaar rijgen?

:D
Yep, idem met mensen die in een zelfgemaakte boomhut wonen i.p.v. gewoon een huis te kopen/laten bouwen. :D
 
Weg met dat nieuwerwetse.

Ik wil ook dat het internet wordt afgeschaft en dat SF gaat draaien op een bulletin-board waar ik met m'n 14k4 modem met een analoge telefoonlijn op in kan bellen... alleen dat geluid van zo'n modem al, dat maak je echt niet zo maar na met plugins!

Akkoord, maar enkel onder de zeer strenge voorwaarde dat het on-mo-ge-lijk moet zijn om meer dan 1 post tegelijk in beeld te hebben. Postje per postje openklikken, en als je een draadje opent vooral niet default de eerste of laatste post openen maar ergens middenin.

Wil je oude meuk, moet het ook echt meuk zijn. 8)

Overigens bestaat het synthforum van de jaren 80 al hoor. 6trak, waar is dat screenshot. :)
 
Overigens bestaat het synthforum van de jaren 80 al hoor. 6trak, waar is dat screenshot. :)
gone, null & void, in memoriam, naar de eeuwige jachtvelden...

het was dus een 320x200 weergave (geheel in c64 stijl) van een SF zoekopdracht met 5 resultaten en o.a. een save/load to disk/tape optie onder in beeld...
 
Back
Top