E-licktronic Yocto (TR-808 clone)

onderzoek = is dit onderdeel binnen de specs met foutmarge van x %
als je ziet dat er in de 303 wel 3 verschillende types transistor gebruikt werden doorheen verschillende batches zegt dit toch al genoeg. ze waren niet hetzelfde maar wel "goed genoeg"

Dat bedoel ik toch, na onderzoek, Roland gaat niet lukraak wat anders gebruiken als het juiste op is, andere torren kan ook, kan ook andere redenen hebben, zijn goedkoper of beter leverbaar enz.
Dat ze allemaal wat anders klinken is normaal met analoog en dat ze wat op leeftijd beginnen te raken :)
 
Case groupbuy wellicht? Wat zou zon case mogen kosten?
 
Om het met Samson&Gert te zeggen - op, op, alles is op!

Heb net de laatste exemplaren in hun verzenddoos gestoken, die vertrekken eerstdaags naar hun nieuwe eigenaar. De kans is echter groot dat er inderdaad nog van die behuizingen aankomen, maar dat hangt nog wat in de lucht. Zodra ik meer weet...
 
Nice case!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    56,6 KB · Bekeken: 79
alles wat beter is is niet per definitie lekkerder of echt beter. kijk maar naar pizza en ertensoup en Marokkaanse gerechten zoals Tajine van kefta met ei.. goedkoop maakt het juist lekkerder. zo ook met fotos. kan ook heel goed de charme karakter van electronica weer geven. korg ms-10 bijvoorbeeld
 
Wat me ook op is gevallen in mijn kit en op het forum van de yocto is dat alle onderdelen in de kit echt van een belabberd goedkope kwaliteit zijn. Er wordt ook geadviseerd om de condensators op te waarderen.

Ik sta op het punt om te beginnen met de yocto bouw, en ben hier over aan het twijfelen. Of ik bepaalde onderdelen vooraf al kan upgraden. Wil eigenlijk wel echt voor goede kwaliteit gaan, wat lang meegaat (en tegen een stootje kan).

- Dus weerstanden vervangen met betere kwaliteit (dikkere pootjes enzo?)
- Condensatoren vervangen door betere?
- en ic's vast solderen en cpu en die andere in goede kwaliteit ic holder (rvooh zo was het toch ;) )

Iemand toevallig al een mooie mousser lijst liggen? Ik heb net niet genoeg ervaring om zelf de slechte van de goede en van de betere onderdelen te onderscheiden.
 
Ik heb 2 profi sockets gebruikt.
verder heb ik de gekleurde tact switches 1mm hoger gemonteerd (met op maat gesneden stuk om ze te verhogen) zodat ze mooier in de case passen.
de 3 kleine tact switches links heb ik vervangen door Alps sealed dome exemplaren (en andere knopjes, want anders past het niet)

Mij maakt het niets uit dat die weerstanden dunner zijn.. en als die condensators beginnen te falen vervang ik ze gewoon.

Let op met die 4011 chip in accent sectie, deze zal waarschijnlijk vervangen moeten worden (zie yocto forum)
 
trouwens mocht iemand ook van die sealed dome switches plaatsen (verkrijgbaar bij mouser), ik heb een hele hoop van die grijze knopjes voor erop (zie foto hierboven), enkele maanden terug in bulk gekocht
 
Back
Top