E-licktronic Yocto (TR-808 clone)

Hey ik heb het ook maar van horen zeggen maar ik kan me er wel wat bij voorstellen...

Ik bedoel de specs van het circuit. Als je meerdere 808's hebt gehoord weet je dat een 808 niet klinkt zoals ie klinkt. Daar zit nogal wat verschil tussen. Dat zal ook met de leeftijd te maken hebben.
Met beter bedoel ik dingen als een diepe kick. Een harde scherpe snare. (Mijn beide 808's hadden nogal last van doffe kartonnen doos geluid)


er zijn twee soorten 808's ,

de heel oude letterlijke bruine front 808's en antraciete versies

en dan heb je de zwarte 808's,deze klinken strakker,zoals idd de snare,decay van kick is ook korter en cymbalen klinken strakker en metaalachtiger.

de bruine en antraciete heeft kick een diepere sound en decay gaat langer,snare is anders en cymbalen gruisiger organischer.
 
"ah we zitten zonder cases" => "neem dan van die nieuwe stapel"
ik denk dat dit voor elk component zo gaat in een fabriek

maw, ik denk dat het verband tussen hoe hij klinkt en de case slechts gedeeltelijk juist is


ONTOPIC: bpost stond hier net met 2 yocto cases, ze zijn nog mooier in het echt!!!
 
"ah we zitten zonder cases" => "neem dan van die nieuwe stapel"
ik denk dat dit voor elk component zo gaat in een fabriek

maw, ik denk dat het verband tussen hoe hij klinkt en de case slechts gedeeltelijk juist is


ONTOPIC: bpost stond hier net met 2 yocto cases, ze zijn nog mooier in het echt!!!


Dat denk ik dus ook.

Ja? Laat zien! ;)
 
Dat denk ik dus ook.

Ja? Laat zien! ;)

Je post stond er nog niet toen ik mijn antwoord aan het typen was ;)

als ik het laat zien op foto is het ook niet meer "echt" he

mijn yocto is nog niet af, wacht nog op voeding en moet nog eea afwerken (switches/pots/..)
maar ja, dan toch maar een foto (met mobieltje), klik voor groter


 
"ah we zitten zonder cases" => "neem dan van die nieuwe stapel"
ik denk dat dit voor elk component zo gaat in een fabriek

maw, ik denk dat het verband tussen hoe hij klinkt en de case slechts gedeeltelijk juist is


ONTOPIC: bpost stond hier net met 2 yocto cases, ze zijn nog mooier in het echt!!!

Lijkt mij heel onwaarschijnelijk, Roland is een Japans en efficient bedrijf die niet een 2e of dubbel magazijn hebben met "andere" cases of onderdelen, magazijn en onderdelen op voorraad kost geld, als Roland 808's ging bakken zorgten ze heus wel voor voldoende voorraad.
 
Ik denk dat Rvooh bedoelt oude batches cases opgemaakt werden voor de nieuwe batch aangebroken werd, ongeacht het voorraadpeil van de andere componenten of eventuele revisies. Da's pas efficient. Ze zullen echt wel de verkoop van de eerste batch(es) hebben aangekeken voordat een nieuwe partij onderdelen werd ingeslagen. Dat geld al helemaal voor de case, die is nergens anders bruikbaar voor.
 
Lijkt mij heel onwaarschijnelijk, Roland is een Japans en efficient bedrijf die niet een 2e of dubbel magazijn hebben met "andere" cases of onderdelen, magazijn en onderdelen op voorraad kost geld, als Roland 808's ging bakken zorgten ze heus wel voor voldoende voorraad.

ik zeg nergens dat ze zonder voorraad zaten, een 2e of dubbel magazijn hadden etc..

het gaat erom dat ze niet zullen beginnen produceren met een magazijn vol met ALLE onderdelen die ze ooit zullen nodig hebben om de totale productie te dekken.
er worden doorheen een productie process altijd zaken bijgeleverd neem ik aan.
de totale productie is volgens mij dan ook zelden bekend op dag 1?
 
Ik denk dat Rvooh bedoelt oude batches cases opgemaakt werden voor de nieuwe batch aangebroken werd, ongeacht het voorraadpeil van de andere componenten of eventuele revisies. Da's pas efficient. Ze zullen echt wel de verkoop van de eerste batch(es) hebben aangekeken voordat een nieuwe partij onderdelen werd ingeslagen. Dat geld al helemaal voor de case, die is nergens anders bruikbaar voor.

:biertje: jep
 
Dat is natuurlijk zo, maar die overgang naar nieuwe cases is wel vrij kort, dus de overlap is maar heel klein, en je zegt zelf....

"ah we zitten zonder cases" => "neem dan van die nieuwe stapel"
ik denk dat dit voor elk component zo gaat in een fabriek

En hoeveel ze uiteindelijk produceren weet niemand natuulk, maar dit was niet Rolands eerste product dus enige voorraad hebben ze wel en ze kopen ook in op wat ze nodig hebben voor de 808 en ze zullen niet zomaar andere onderdelen erin stoppen zonder onderzoek.
 
onderzoek = is dit onderdeel binnen de specs met foutmarge van x %
als je ziet dat er in de 303 wel 3 verschillende types transistor gebruikt werden doorheen verschillende batches zegt dit toch al genoeg. ze waren niet hetzelfde maar wel "goed genoeg"
 
Ik heb heel wat 808's ven binnen gezien en dat er verschillen zijn is een feit.
Dat dit aan de kleur te achterhalen is is niet waar. Ik heb hier verschillende kleuren met verschillende (b.v.) Decay lengtes gehad.

Tot zover ikzelf heb kunnen vastellen is het wel waar is,en heb ook zelf wel enkele 808's gehad om dit uiteindelijk durven te beweren.

je kan verschillen hebben in decay's van de kicks maar de overal sound is erg verschillend.

Sinds ik die verschillen blijf melden krijg ik ook meer en meer bevestigingen van personen dat het zo is.

Het is een beetje delicaat omdat in de meeste gevallen de persoon die bevestigd zelf eerst enkele 808's gekocht of tegelijk mee gespeeld heeft om tot de conclusie te komen dat het zo is.. zelfde als ik gehad hebt dus.
 
Je post stond er nog niet toen ik mijn antwoord aan het typen was ;)

als ik het laat zien op foto is het ook niet meer "echt" he

mijn yocto is nog niet af, wacht nog op voeding en moet nog eea afwerken (switches/pots/..)
maar ja, dan toch maar een foto (met mobieltje), klik voor groter



Potverdorie dat is toch wel een hele mooie behuizing zeg.
is het compleet met bodemplaat en zijkanten, of moet je daar zelf voor zorgen?
Ik neem aan dat dit 'bedrukt' is en geen gebruik is gemaakt van de 'sticker' die je bij de componenten kit krijgt?
 
en voor wie interesse heeft,ik heb een full sampleset van mijn laatste antraciete EN van mijn laatste ex-zwarte

Edit: Die cases zijn wondermooi gemaakt!
 
Potverdorie dat is toch wel een hele mooie behuizing zeg.
is het compleet met bodemplaat en zijkanten, of moet je daar zelf voor zorgen?
Ik neem aan dat dit 'bedrukt' is en geen gebruik is gemaakt van de 'sticker' die je bij de componenten kit krijgt?

compleet, bestaat uit 2 stukken, is bedrukt
qua materiaal/kwaliteit te vergelijken met sherman filterbank
 
Back
Top