Analoge hardware in ableton gebruiken

Waarom zou je dit niet gewoon met de "External instrument" functionaliteit van Ableton doen in plaats van losse kanalen?

Deze feature is hier specifiek voor gemaakt, inclusief de aanwezigheid van een instelbare latency compensation.
Je kunt je setting opslaan en je externe hardware voortaan als "preset" in je sessie laden. Dan staat alles op gebied van audio en midi al helemaal geconfigureerd.

Een dergelijk kanaal is verder gewoon een midi kanaal dus je kunt er alles mee doen wat je ook met een midi kanaal zou kunnen doen.

Ableton_Live_External_MIDI_instrument_parameters.png


:okdan:
 
Omdat ik niet meer terug kom in de mac na het afvuren van de nootjes.
 
Omdat ik niet meer terug kom in de mac na het afvuren van de nootjes.

Dan selecteer je geen audio input in je external instrument. ;)
 
Ze zijn binnen heb alleen nog problemen met de motu 828 in ableton.....

krijg geen geluid via de me machinedrum in ableton tewerijl ik wel me links en rechts op inpute 1 & 2 heb aangesloten van de motu! En die kanalen heb ik weer toe gewezen aan me external instrument.
 
ja daar heb ik ook al in gekeken maar zou niet weten wat ik moet veranderen. en loop nu tegen nog een probleem aan de muziek van mijn itunes gooit die wel gelijk over de main outpute, maar het geluid van ableton gooit die over outpute 1 & 2 maar dan krijg ik niks te horen.....
 
Let even op mijn topic over de Xone en de Retina(heb hetzelfde model), usb 3.0 is niet direct 100% compatibel met usb 2.0 audio-apparaten. RME is iig probleemloos hier, maar veel zijn dat zeker niet...
 
Daarnaast meen ik me te herinneren van m'n Motu dat hij default een aantal zaken gemute heeft staan(out the box). Motu beweert iig usb 3.0 qua Mac te ondersteunen, dus dat is al winst.
 
@154,

Dan legt het in ieder geval niet aan de usb verbinding, wel raar dat ik in ableton bij:
preferences-->Audio-->Audio outpute device niet me main outpute kan selecteren.
 
@154,

Dan legt het in ieder geval niet aan de usb verbinding, wel raar dat ik in ableton bij:
preferences-->Audio-->Audio outpute device niet me main outpute kan selecteren.
Ik weet niet of de Motu multi-client is... stel je interne geluidskaart eens in als audio device voor Windows, herstart Ableton, en probeer nog eens je main output te kiezen...
 
Probleem een is opgelost! ben nog een keer al de outputes af gegaan en master out kanaal zit dus op 9 & 10.

nu nog voor elkaar krijgen dat de inpute van de motu in met external instrument in ableton aan komt. ik zie wel dat de elektron machinedrum binnen komt op de motu, heb van analoge inpute 1 & 2 een stereo inpute gemaakt. alleen krijg ik hem op een of manier nog niet in ableton binnen, terwijl ik wel inpute kanaal 1/2 geselecteerd heb in me external instrument in ableton.
 
ik heb nu weer een nieuwe probleem:

heb sinds vandaag nieuw kabels om van uit me synth naar me motu ingang te gang maar nu heb ik een hele erg ruis/kraak in het geluid dat van af mijn synth binnen komt in ableton.

kan dit aan de kabels leggen ? welke kabels gebruik je hier voor ? de 6,3mm jack mono of stereo?
 
Dat dacht ik dus ook en daarom heb ik 2x mono gehaald maar dan weet dat het niet aan de kabels kan leggen. maar wat het probleem dan is....
 
Back
Top