The Big Ear
Ouwe rot
Ik mis nog altijd mijn dual EFCcv Combo van retro mechanical labs. Mss moet ik gewoon een 2de kopen hier in de US...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oh, dat wist ik niet. Keertje kijken dan.Met overbridge kun je dus ook de main binnen laten komen, inclusief alle effecten
Ik heb een tijd lang alle channels los lopen opnemen, maar uiteindelijk is alleen de main channel opnemen (via overbridge) toch relaxter. Achteraf wel iets minder tweak mogelijkheden, maar je krijgt er wel meer live performance opties voor terug.
Het kan op de Digitakt ook allebei wellicht bij jou ook. Ik neem alle kanalen los op, en laat de reverb en delay op een appart kanaal binnen komen op een return track zodat ik door middel van een send daar meer of minder signaal heen kan sturen. Je kan bij de digitakt kiezen welke bron je waarheen stuurt over usb. Kijk maar eens of je die optie op de AR ook hebt.Oh, dat wist ik niet. Keertje kijken dan.
Dat kan soms wel bruikbaar zijn als ik niet per se de losse inputs wil.
Thanks
Ik kan er nog niet echt wat mee merk ik. Maar dat wijt ik aan mijzelf. Ok, de presets zijn misschien ook niet zo geschikt, die lijken vooral gemaakt met extreme resultaten in het achterhoofd.Sinds de release van Coldfire heb ik eigenlijk nooit meer 1 van mijn andere distortions gebruikt, coldfire is wel erg lastig om te leren, maar gelukkig staat youtube vol met tutorials. En als je coldfire eenmaal door hebt is het 1 grote tube/saturation/distortion speeltuin. Je hebt 2 distortion units die je parallel of serieel kunt gebruiken, automation via modulation is beschikbaar, 11 models die je kunt combineren die ook nog eens in verschillende modes kunnen draaien (soft en hard mode). Het gaat maar door wat daar mee kan.
ik ben alweer begonnen om de manual eens goed door te lezenHet kan op de Digitakt ook allebei wellicht bij jou ook. Ik neem alle kanalen los op, en laat de reverb en delay op een appart kanaal binnen komen op een return track zodat ik door middel van een send daar meer of minder signaal heen kan sturen. Je kan bij de digitakt kiezen welke bron je waarheen stuurt over usb. Kijk maar eens of je die optie op de AR ook hebt.
Wordt ik geroepen? Er is maar 1 MstrFX hierDe distortion (en alle andere ‘master FX’)
mee eens, die presets zijn zwaar over de top, maar als je het ziet als een grote distortion effect box kun je er heel veel mee bereiken op je drums en synthesizers. Vooral die bit inversion en geranium zijn erg tof om mee te spelen.Ik kan er nog niet echt wat mee merk ik. Maar dat wijt ik aan mijzelf. Ok, de presets zijn misschien ook niet zo geschikt, die lijken vooral gemaakt met extreme resultaten in het achterhoofd.
Toch maar een keer in duiken dus.
Ja dit deed ik op mn mixer xone 3d geloof ik, zat een mic xlr input in ook nog eens mono. daar gooide ik mn kick door, zat ook hele goede attenuator op.Dit kan met hardware ook.
Gewoon een passieve mixer gebruiken door een mooi vervormende mic preamp .
De individuele kanalen geef je dan de extra vervorming die dat specifieke kanaal nodig heeft.
Dit werkt inderdaad heel simpel. gewoon de overbridge plugin op de channels en gaan. grappig.Met overbridge kun je dus ook de main binnen laten komen, inclusief alle effecten
Dit klinkt ook wel interresant. Maar ik geloof niet dat ik helemaal goed begrijp hoe die routing bij jou in elkaar zit.Het kan op de Digitakt ook allebei wellicht bij jou ook. Ik neem alle kanalen los op, en laat de reverb en delay op een appart kanaal binnen komen op een return track zodat ik door middel van een send daar meer of minder signaal heen kan sturen. Je kan bij de digitakt kiezen welke bron je waarheen stuurt over usb. Kijk maar eens of je die optie op de AR ook hebt.
Het maakt echt wel uit of je bepaalde hoeveelheid distortion toepast op een mix van alle kanalen (bus) of dat je dezelfde hoeveelheid distortion per kanaal toepast. Alleen al vanwege het verschil in input level. Distortion is non-lineair en er bestaat ook nog zoiets als intermodulation distortion.Nog een belangrijk en vaak niet goed begrepen onderdeel van vervorming.
Een sinus van 200Hz met 10% 2e harmonische vervorming, is wat het is een sinus met 10% vervorming.
Een sinus van 800Hz met 10% 2e harmonische vervorming, is wat het is een sinus met 10% vervorming.
Mix je deze signalen, dan heb je nog steeds een sinus van 200Hz met 10% 2e harmonische vervorming en een sinus van 800Hz met 10% 2e harmonische vervorming.
De vervorming is nog steeds 10% 2e harmonische vervorming.
En dat geld voor alle signalen en alle typen vervorming.
Iaw parallelle vervorming telt niet bij elkaar op.
Dat doet seriële vervorming wel.
Het heeft dus niet zoveel zin om elk kanaal van je DAW een aparte vervorming te geven, als die vervorming hetzelfde is natuurlijk.
Je kan gewoon al die kanalen routen naar 1 vervormer voor exact hetzelfde resultaat.
Als je elk kanaal een ander soort vervorming geeft maakt het wel uit.
Dit kan met hardware ook.
Gewoon een passieve mixer gebruiken door een mooi vervormende mic preamp .
De individuele kanalen geef je dan de extra vervorming die dat specifieke kanaal nodig heeft.
EnAls je elk kanaal een ander soort vervorming geeft maakt het wel uit.
Aggrotech
the "secret" to psyclon nine, tactical sekt, suicide commando, older unter null, grendel, etc. is the Boss SE-50.
it's all patch 112 (pitchshifter)
4 additional voices to your dry take.
(in semitones) +1, -1, +2, -2 at about 60% to the 100% of your dry vocal.
pan them however you want, the only thing i can't seem to translate for plugins is the se-50's pitch mode which involves a delay in the pitchshifted sound latencywise. (basically quality setting.)
for Psyclon Nine you're looking at singing higher notes than you usually would,
obviously tactical sekt and suicide commando is doing it in a lower, gruffer sound.