Analoge hardware in ableton gebruiken

Jah ik heb door dat er meerder wegen naar rome leiden, iets te veel als je het mijn zegt ;)

Vind het nog al moeilijk om een beslissing te nemen wat ik nou gaat kopen....

Maar ik denk dat ik gewoon de Alesis multimix 16usb haal en de Motu midi express en daar maar een beetje mee aan gaan klooien hoef ik het nou precies wil en wat ik mee kan. Als de multi mix me niet bevalt ken ik hem altijd nog terug sturen binnen 30dagen.

maar het lijkt mijn dat ik de multimix wel kan gebruiken in ableton om het geluid van me synth( en toekomstige synths) op een kanaal in ableton te krijgen en die te recorden ! of het geluid in de external instrument in ableton te krijgen en kan hem ook alleen als mixer gebruiken en al maar synth te gebruiken.
 
Ik heb nu ergens voor een leuk prijsje een motu 828 mk3 zien staan, vraag me dan alleen af me
Elektron drummachie heeft een left en right audio outpute gebruik ik dan gelijk 2inputes op de motu of is het zo dat je met een 2xjack 1/4 naar 1xjack1/4 stereo in plugt op de
Motu?
 
Ik heb nu ergens voor een leuk prijsje een motu 828 mk3 zien staan, vraag me dan alleen af me
Elektron drummachie heeft een left en right audio outpute gebruik ik dan gelijk 2inputes op de motu of is het zo dat je met een 2xjack 1/4 naar 1xjack1/4 stereo in plugt op de
Motu?

Als je geen panning gebruikt is mono recorden natuurlijk geen probleem (dus alleen de left aansluiten). Maar dat is maar net wat je wilt. :)
 
Precies Thanks is de motu uit eindelijk een beter optie dan de Alexis multimix? Voor in ableton en de inputes in een externen instrument in ableton te laten komen?
 
@T-CM11

Me buget licht tussen de 500/700 euro dus vinden is mogelijk.

De synths die ik nu heb hebben bijde links en rechts output dus dat zou per synth een kanaal op de Alesis kosten en twee kanalen op de Motu per synth. De

De synths die ik ook Zoiezo nog wil zijn ook van elektron, de monomachine & octratrack, microkorg & moog miniataur verder weet ik het nog niet dus extra aansluiting zijn altijd handig!
 
@T-CM11

Me buget licht tussen de 500/700 euro dus vinden is mogelijk.

De synths die ik nu heb hebben bijde links en rechts output dus dat zou per synth een kanaal op de Alesis kosten en twee kanalen op de Motu per synth. De

De synths die ik ook Zoiezo nog wil zijn ook van elektron, de monomachine & octratrack, microkorg & moog miniataur verder weet ik het nog niet dus extra aansluiting zijn altijd handig!
http://www.alesis.com/multimix16usb20
De Alesis heeft, voor zover ik kan zien op de foto, ook mono 1/4" inputs (18x). Dat is trouwens heel normaal bij audio interfaces. Ik weet zelfs niet of stereo 1/4" jacks bestaan...
 
Oke, maar dan moe ik dus gewoon van af mijn synth met een 2jack 1/4 naar 1 Jack 1/4 kabel naar de geluidsKaart? Of ik nou voor de motu of de Alesis ga.
 
http://www.alesis.com/multimix16usb20
Ik weet zelfs niet of stereo 1/4" jacks bestaan...

Dat doen ze zeker (een insert jack is in feite een stereo jack) maar ik ken geen audio interfaces die stereo inputs heeft.

Gezien de toekomstige wens van de topicstarter lijkt het er echter op dat het wenselijk is om naar een oplossingen met meer I/O (of in ieder geval uitbreidbaar) te kijken.
 
Ahaaa maar welke zouden jullie me aan raden?
Als je genoeg hebt met het aantal inputs van de Motu, en het geld ervoor -> zeker Motu! (wil je meer inputs, kan je een analoge submixer aansluiten, een adat ding kopen, of een 2de Motu)

http://www.soundonsound.com/sos/aug08/articles/alesisMultimixUSB16.htm
Zoals ik al dacht: inputs zijn post-fader. Dus eigenlijk zijn de faders enzo vooral nuttig als je 'em als standalone digitale mengtafel gaat gebruiken. Ikzelf gebruik een Roland M-16DX - hier is dat ook zo - al kan ik die wel gebruiken als midi controller, en zo de kanalen in m'n DAW aansturen.
 
Als je veel IO wilt: Motu 24IO, maar dat kost wel even iets meer. Je zult echter niets vinden met die hoeveelheid IO voor minder geld.
Misschien 2x een Echo audiofire 12 maar die zijn volgens mij ook al end of life.
 
Als je veel IO wilt: Motu 24IO, maar dat kost wel even iets meer. Je zult echter niets vinden met die hoeveelheid IO voor minder geld.
http://www.motu.com/products/pciaudio/24IO
The 24I/O can be purchased as an expander for an existing PCI-424-based MOTU Audio System, or as a core system which includes the PCI-424 card and Audiodesk workstation software.
Het lijkt me niet zo nuttig als je een laptop gebruikt?
 
motu 828 mk2 = 250

Alesis Ai3 = 125

of

Behringer ada8000 = 150


RME fireface800 komen hier de laatste tijd langs voor rond 700. Die hebben 2 keer adat in dacht ik. Kan je naar 24 inputs.
 
Back
Top