Toetsenisten: meest gebruikte instrument in band?

In wat voor band speel je?

Jazz, funk, triphop, hiphop, latin... band :D sorry, maar het is niet echt te definieren.

Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest? (max. 3 opnoemen)

Even één van de weinige vintage opstellingen uit deze thread...

- Hammond B-3000 met Leslie HL722
- Fender Rhodes 73 MK II
- Korg MS2000B

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?

De Hammond en Rhodes wijzen zichzelf uit... (Rhodes met een paar effectjes soms...)
De Korg heb ik nog maar onlangs gekocht dus daar zit ik nog even met te expirementeren.
Enkele geluiden die ik er al van gebruik zijn Clavinet sounds, Blieps en Pads.

Wat zou je willen veranderen aan je setup?

Misschien nog een Fender Twin Reverb voor de Rhodes. Voor de rest ben ik er best blij mee :D

Foto'tje komt later nog wel eens :)

JaZz.
 
www.swampchicken.nl/

Wij spelen 70'er georienteerde rootsrock. Denk aan bands als Little Feat, The Band en je dan heb je een beetje een idee.

Ik speel op een Kurzweil PC2X met vintage piano board. Helemaal te gek voor 'oud' klinkende rhodes, wurly's, clavinets, e.d. De akoestische piano is ook fantastisch.

Daarnaast een Roland VK7 hammond synth, met een Dynacord cls222 leslie simulator (van Hanz). Voor grotere gigs neem ik mijn Leslie 760 mee. En met een beetje mazzel is mijn combo preamp binnenkort ook klaar.

Verder heb ik een flightcase-je met een Dynacord EQ2215 om net wat meer sprankel in de piano sounds te halen. Ook zit er een 6-voudige DI in 19"-formaat in.

Ik zing (achtergrond) over een Shure Beta 87a.
 
leuke thread, schop 'm lekker omhoog...

In wat voor band speel je?
Roots Creation, orginele roots reggae uit Enschede

Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest? (max. 3 opnoemen)
Hammond X5 icm leslie760 :{
Korg X5 (deze heb ik tijdelijk geleend, ga er binnenkort zelf een halen)

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
voor de leipe tsjoe-kie-tsjoe orgeltjes m'n hammond natuurlijk
totdat ik geld heb voor een clavinet en een rhodes 8o) gebruik ik de clavinet en de rhodes uit de korgx5, ding klinkt best goed en kost weinig.

Wat zou je willen veranderen aan je setup?
Korg X5 dus inruilen voor hohner clavinet en fender rhodes...
waarvan ik het eerst voor de clavinet ga, er is maar weinig leiper (en moeilijker) dan clavinet in reggae.
 

Attachments

  • setup.gif
    setup.gif
    95,6 KB · Bekeken: 80
Ik heb heel wat jaren in een schoolbandje gespeeld en daarnaast heb ik heel wat deelnemers aan het jaarlijkse school-songvestival mogen begeleiden op de piano. Ik was toen nog niet zo into synths, en de hele band deed niet altijd mee, dus heb ik heel wat popnummers van een (nieuw) piano-arrangementje voorzien. (Bijvoorbeeld It hurts to be in love van Gino.. eh... Vanelli???). Erg leuk om te doen.
Samen met een vriendin heb ik ook eens een aantal foute happy hardcore-nummers verbouwd en samengevoegd tot iets dat we The Happy Hardcore Rhapsody noemde en 4-handig speelde op de vleugel die in de aula stond.. Lache! :D

Ooit hoop ik wel weer in een band te gaan spelen, en dan wat meer jazz en soul georiënteerd. Maar voorlopig vermaak ik me nog prima met mijn pas gekochte piano. (dus dat leuke virtueel analoogje moet nog een paar jaartjes wachten, vrees ik ;) ) Ik ben nu bezig om een aantal jaren '80-nummers (bijvoorbeeld van The Human League en Mel & Kim) in een leuk jazz-jasje te steken. Het lijkt me te gek om zoiets met een hele band uit te voeren. Wie weet krijg ik nog eens iemand zo gek...

:D

Mijn antwoord is niet helemaal conform topic, maar ik vond het leuk om even in te haken, als toetsenist zijnde....
 
Laatst gewijzigd:
In wat voor band speel je?

We zijn net (weer) begonnen met een band. Wat koffers (Roxy Music, Uriah Heep, Mike & the mecanics) en wat eigen werk.

Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest? (max. 3 opnoemen)

Roland Xa
Roland JP 8000
Roland JX10

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?

Hammonds, Rhodes, Strings en wat scheurende en jankende synths

Wat zou je willen veranderen aan je setup?

De mogelijkheid om met een volumepedaal de (stereo) geluidssterkte te kunnen regelen. Nog niets geschikts voor gevonden.
 
Kijk, leuk dat deze thread weer eens omhoog geschopt wordt, volgens mij hebben we nog veel meer toetsenisten rondlopen op dit forum, en deze thread is nog lang niet vol! ;)

Tijd voor een update, aangezien er een en ander veranderd is!

Wat voor band speel je in?
Onze band JaZZalite bestaat nog steeds, en sinds een half jaar geleden zijn we vocal gegaan met een zangeres! We spelen een mix van funk, jazz, soul en wat popachtige dingen.

Welke piano/synths gebruik je het meest?
Ik gebruik nu altijd m'n eigen Roland RD-700 stagepiano (voorheen zo'n klote Yamaha P-80, echt ondingen voor in een band) en m'n Korg Triton Le.

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
Veel Rhodes (de Rhodes in m'n RD-700 zijn echt top!), piano, Hammonds uit m'n Roland of uit m'n Korg, leads/pads uit m'n Korg.

Wat zou je willen veranderen aan je setup?
Een echte Fender Rhodes zou echt helemaal tegek zijn, maar dan moet ik wel erg veel mee gaan slepen; voorlopig is m'n RD-700 top!
Wat ik wel zou willen hebben is een personal PA systeem, altijd dat gezeik op podia met te weinig monitorgroepen etc. Gewoon zelf 2 kleine monitoren, DI's voor m'n Korg, klein mengpaneeltje zodat ik m'n eigen monitorsound kan bepalen etc.
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Kijk, leuk dat deze thread weer eens omhoog geschopt wordt, volgens mij hebben we nog veel meer toetsenisten rondlopen op dit forum, en deze thread is nog lang niet vol! ;)

Tijd voor een update, aangezien er een en ander veranderd is!

Wat voor band speel je in?
Top 100 cover-band

Welke piano/synths gebruik je het meest?
Motif 7 en Fantom X7

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
E-piano, piano, brass en strings


Wat zou je willen veranderen aan je setup?

Momenteel niets, perfecte combi zo!!
Bovendien spelen we met 2 toetsenisten. De andere toetsenist heeft een Hammond XB-1 en een Triton LE. We zijn behoorlijk compleet zo!
 
Wat voor band speel je in?
Cover-band met mix van blues, soul, funk, pop, rock

Welke piano/synths gebruik je het meest?
Fantom X7, FS1-R (=DX-7), Nord Rack 3, de K5000 wordt enkel als master gebruikt

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
Epiano, Ac. piano, analog synth, strings, vocals, hammond, sample effecten

Wat zou je willen veranderen aan je setup?

De renovatie van mij live setup is bijna gereed, op dit moment zijn we nog bezig om alle synth bekabeling naar gebalanceerd over te zetten, dat scheelt storingen/brom.
 
Mijn gear ..

Mijn gear ..

Wat voor band speel je in?

Ik speel al vele jaren in band, momenteel hebben we de stijl van de 80'er jaren, maar daarvoor wat meer symfonische rock.zie ook www.feestbandklaar.nl :D

Welke piano/synths gebruik je het meest?
Momenteel:
Roland JW-50 (Als mastercontroller en binnenkort te koop!)
Korg X-5
Korg X1R
Alesis Quadrasynth S4 + POP Expansion Card

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
Over het algemeen piano,strings,brass,organ en pads.

Wat zou je willen veranderen aan je setup?
De Roland JW-50 vervang ik nu door een Yamaha SY99 en tevens zou ik een goede en een niet al te dure oplossing willen vinden om snel van presets te kunnen veranderen van 3 synth tegelijkertijd.

Leuke topic btw!*D :okdan:
 
Re: Toetsenisten: meest gebruikte instrument in band?

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Dus:
In wat voor band speel je?
Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest? (max. 3 opnoemen)
Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?
Wat zou je willen veranderen aan je setup?

Ik speel in een coverband. Allemaal erg jonge mensen. We spelen hedendaagse pop/rock en "gouwe ouwe".
Ik gebruik veelal alleen maar een Roland RD-300sx.
Daarvan gebruik ik vaak piano en rhodes. soms ook organ.
Als ik de poen had zou ik geen seconde twijfelen over een Nord Stage :{ :{ :{
 
Ik speel in een electro/indierock formatie van drie personen. We spelen op verschillende instrumenten.
De Nordlead 2 is mijn fav, hoewel de K-Station het wat helderder eind van het geluidsspectrum beter verzorgt.
Speelt alleen weer niet zo lekker. (te weinig toetsen).

We spelen wel live, maar alleen in de huiskamer. Thee erbij, jammen! :koffie:

Er hoeft eigenlijk niets bij, maar als ik toch mag dromen:
Gooi er dan maar een VL-1 tegenaan!

Iets bescheidener:
Een Indigo mag ook. :engel:
 
Ik speel in een funk/jazz rare groove band

als je wat wil horen of gratis MP3 wil downloaden check:

http://www.raregrooveorchestra.com

Het meest gebruikte ding is mijn Nord Electro 2, ik gebruik hem voor Hammond, Clavi en Rhodes.
Hiernaast gebruik ik een yahama Motif 6 voor de dwarsfluit, additionele weirde cheap-ass klingende orgeltjes of ook als clavi als ik mijn Nord als orgel gebruik.

Wat zou mijn ideale setup zijn :-) das niet zo moeilijk:

Hohner Clavinet D6
Hammond B-3
Fender Rhodes 73 Stage piano

nog effe spaaruh (yeah right heheh)
 
Eigenlijk voldoe ik niet helaal aan de criteria om in deze thread te kunnen posten maar ik doe het toch:

Ik ben eigenlijk gitarist en heb een synth naast me staan.
Omdat ik in de band waarin ik speelde een paar liedje volledig op toetsen speelde en de gitaar dus helemaal niet gebruikte vind ik dat ik toch mag posten :)


Ik gebruikte altijd een Korg Poly6 als synth.
Heel af en toe wisselde ik af met een Juno60, maar dat gebeurde maar weinig i.v.m. logistieke redenen. (band was in Breda, Poly6 ook en Juno60 in Tilburg)


Band bestaat overigens al een tijdje niet meer en heeft ongeveer van 1992 tot 2002 bestaan.
 
Origineel geplaatst door flixz
Ik speel in een funk/jazz rare groove band

als je wat wil horen of gratis MP3 wil downloaden check:

http://www.raregrooveorchestra.com

Het meest gebruikte ding is mijn Nord Electro 2, ik gebruik hem voor Hammond, Clavi en Rhodes.
Hiernaast gebruik ik een yahama Motif 6 voor de dwarsfluit, additionele weirde cheap-ass klingende orgeltjes of ook als clavi als ik mijn Nord als orgel gebruik.

Wat zou mijn ideale setup zijn :-) das niet zo moeilijk:

Hohner Clavinet D6
Hammond B-3
Fender Rhodes 73 Stage piano

nog effe spaaruh (yeah right heheh)

Voila, dat noem ik nu eens een setup! De mp3tjes op de site zijn echt heel leuk!
Mijn setup staat hierboven wel ergens beschreven...
Mijn gedacht: goe bezig!

JaZz. (die eindelijk een soort gelijkgestemde ziel gevonden heeft ;))
 
heheh Jazz thanks. Inderdaad zielsgenoot. Leuk dat je wat muziek hebt geluisterd en ik ben blij dat je het leuk vindt.
Ik moet je wel zeggen dat als je geen geld of mogelijkheid hebt for "tha real thing" dat een Nord electro absoluut daarna komt. Hele goede sounds en virtual drawbars zijn ook geweldig.

Als ik trouwens nog iets aan mijn lijstje zou mogen toevoegen voor de echte droom setup dan zou ik graag nog een ARP 2600 bij willen hebben heheh.

Misschien wel een leuk iets... omdat wij vintage zijn en de nord en mortif er echt niet vintage uitzien heb ik een nep hammond kast gemaakt met onze drummer zodat het er op het podium een beetje leuker uitziet :-) Hieronder een fotootje

hammondbox.jpg


Ik heb zelf een super twin reverb amp erbij om de nord wat "warmer" te laten klinken gewoon wat meer vintage body in de sound dat kan ik ook iedereen aanraden die met een dergelijke setup speelt.

Jazzman heb jij een site?
 
De site van een groep waar ik Hammond en Rhodes speel is www.lemoutondemocratique.be. Je kan daar ook naar onze demo luisteren (we zijn op dit moment nieuwe nummers aan het opnemen, die binnen enkele weken beschikbaar zullen zijn op de site).
Ik heb ook een eigen 'blogsite' zoals dat tegenwoordig heet (www.nickpuylaert.tk). Daar post ik geregeld wat eigen creaties die ik meestal wat snel snel inelkaar gezet heb.

Nu ga ik eten... ;)

JaZz.
 
Ik ben geen toetsenist , maar ik ram wel op toetsen (Samplist). ik kan geen noot lezen , maar weet ongeveer hoe het moet klinken (ja dat kan) . maar ik ROCK wel de pan uit . en daar gaat het bij ons bandje om . (en het moet klinken natuurlijk)

ik ram :

akai s5000 tot de nok volgedouwde sampler
microkorg
casio sk1
en mijn gouden stembanden (soms lead soms 2e voc)

de rest bast ,gitaart/zingt en drumt

soort muziek :
eigen shit .
morphine meets soulwax meets hans van den burg meets nine inch nails ongeveer , we hadden laatst een recensie in de speaker?!? gehad , die noemde het oversized indi rock.. . maar één ding is zeker we hebben een eigen style .

over de band naam zijn we het nog steeds niet eens..

ben je ons nog niet zat kan je hieronder wat van ons horen .

link Bandje

p.s. live zijn we VEEEL beter . opnames zijn in onze eigen bescheiden studio opgenomen.
 
In wat voor band speel je?

een metalband, exacte stijl zijn we nog steeds zoekende naar, heeft soms wat weg van nightwish, soms children of bodom soms stratovarius, soms iets meer metalcore, das onze stijl dus zo'n beetje


Welke piano/orgel/synth etc. gebruik je het meest? (max. 3 opnoemen)

yamaha psr550 (keyboard nog ja)
yamaha an1x
en de derde moet ik nog aanschaffen

Wat voor sounds gebruik je voornamelijk?

op m'n psr: choirs, strings, orchestrahits, clavecimbel, pads, en paar milde leads.
op m'n an1x: leads voor de solo's, tweede melodie en tegenmelodie

Wat zou je willen veranderen aan je setup?

ik zou nog wel een synth willen hebben voor mijn choirs en strings, iets van een korg m1, n5 of x5 ofzo. of als ik geld heb kurzweil k2*00.
en goede speakers
naja en een mixertje is ook wel welkom :D
ohja en iets meer pedaaltjes

nog veel te veel dus. maar he ik ben pas 17, alles kan nog8o)
 
Vroeger met:

1) Korg M1 - voor de brood en boter klanken
2) Ensoniq EPS16+ - ook brood en boter - ik had veel Ensoniq diskettes gekocht
3) Yamaha AN1x - veel later erbij gekomen - deze echt voor het analoge werk en de leads. Met die ribbon kun je leuke dingen doen. Vooral de aftertouch die er in zit.
 
Back
Top