Cubase 6

die track classes zijn juist top zo! je ziet de status door de colorstrip aan de onderkant en het icoontje, ben er nu al aan gewend

Ik begin er ook al meer aan te wennen. Maar zelf kleurtje geven kon altijd al tuulk.. Nu moet je idd naar icoontje kijken om een type track te id-en. Went wel, maar ik vond de kleuren by default toch wel beter nog steeds.

Ik moet ook wennen aan de nieuwe eye candy van de parts en events in de project window! 8D Als overzicht ziet het er zeker wel mooier uit maar met het maken van fades en level aanpassingen is het er visueel slechter op geworden vind ik. Ook als je events een redelijk donkere kleur geeft is het bijna niet te zien of een event geselecteerd is of niet... allemaal wennen wrsch.. :D

Belangrijkste is dat ie goed draait hier. Nog niet echt bugs ontdekt ofzo, al heb ik nog bijna niks met midi gedaan.. Maar nu toch al het idee dat ik C5 niet vaak meer zal openen. :okdan:
 
die track classes zijn juist top zo! je ziet de status door de colorstrip aan de onderkant en het icoontje, ben er nu al aan gewend

ja, ik vind het eigenlijk ook wel beter zo.

en je kunt altijd sporen zelf afwijkende kleuren geven natuurlijk als je dat wilt.


eerste indruk is erg goed in ieder geval hier. vanmiddag maar eens flink aan de tand voelen al die nieuwe functies
 
ja, ik vind het eigenlijk ook wel beter zo.

en je kunt altijd sporen zelf afwijkende kleuren geven natuurlijk als je dat wilt.


eerste indruk is erg goed in ieder geval hier. vanmiddag maar eens flink aan de tand voelen al die nieuwe functies

Ik ben benieuwd Quifster (en Raphie en Fles natuurlijk)
 
Ik ben benieuwd Quifster (en Raphie en Fles natuurlijk)

ben druk bezig met een projectje om te testen, tot nu toe foutloos :)

overigens wat die kleuren betreft, zoals het nu werkt vind ik echt vele malen beter dan in cubase 5. Hele vooruitgang. Je kunt nu zelfs kleuren locken op instrument niveau (handig bij meerdere midi channels naar 1 vsti bijvoorbeeld).

ook het feit dat je nu alles inclusief project window naar heel donker kan zetten is een vooruitgang, het lijkt wel wat op logic zo, maar het is veel rustiger voor je ogen als je langdurig zit te werken met cubase.
 
Zeer interessant om te lezen over de nieuwe cubase. Nu ben ik zelf nog een complete N00b op het gebied van produceren (heb al wel wat dj ervaring), maar het lijkt me toch wel leuk om daar eens mee te gaan beginnen. Nu zeggen veel mensen dat ik lekker met Ableton aan de slag moet gaan, maar op de eoa manier heb ik het idee dat ik met Cubase toch meer kan.

Ik ben alleen bang dat ik met de volledige Cubase een beetje ga verzuipen in de mogelijkheden ;), dus zou dan eerder naar Cubase Artist kijken. Ik zie daar alleen vrij weinig van terug hier in dit Cubase 6 topic. Iemand enig idee of het het waard is om met Artist aan de slag te gaan, of kan ik beter even doorsparen en gelijk voor de volledige gaan?

tnx :)
 
Cubase wordt niet direct simpeler door er een hoop functies uit te halen. De workflow in het algemeen binnen Cubase is wat lastiger dan bij Live. Uiteindelijk kun je er ook meer mee natuurlijk. FruityLoops en Live zijn sneller op te pikken, dan zit je meteen de eerste avond muziek te maken terwijl Cubase echt meteen om een investering van tijd en moeite vraagt.
 
ben druk bezig met een projectje om te testen, tot nu toe foutloos :)

overigens wat die kleuren betreft, zoals het nu werkt vind ik echt vele malen beter dan in cubase 5. Hele vooruitgang. Je kunt nu zelfs kleuren locken op instrument niveau (handig bij meerdere midi channels naar 1 vsti bijvoorbeeld).

ook het feit dat je nu alles inclusief project window naar heel donker kan zetten is een vooruitgang, het lijkt wel wat op logic zo, maar het is veel rustiger voor je ogen als je langdurig zit te werken met cubase.

Meer meer meer ;-)...:halleluja
 
klopt, fonts zijn ook veel beter, lijkt wel of er meer ruimte op je scherm is ook
 
Zeer interessant om te lezen over de nieuwe cubase. Nu ben ik zelf nog een complete N00b op het gebied van produceren (heb al wel wat dj ervaring), maar het lijkt me toch wel leuk om daar eens mee te gaan beginnen. Nu zeggen veel mensen dat ik lekker met Ableton aan de slag moet gaan, maar op de eoa manier heb ik het idee dat ik met Cubase toch meer kan.

Ik ben alleen bang dat ik met de volledige Cubase een beetje ga verzuipen in de mogelijkheden ;), dus zou dan eerder naar Cubase Artist kijken. Ik zie daar alleen vrij weinig van terug hier in dit Cubase 6 topic. Iemand enig idee of het het waard is om met Artist aan de slag te gaan, of kan ik beter even doorsparen en gelijk voor de volledige gaan?

tnx :)

ik heb er toen gewoon een week iederdag 1 tot 2 uur aan gezeten en daarna had ik het wel door. als ik een vraagje had kon ak altijd ff langs mijn muziek winkel. die hebben me ook echt een paar goede tips gegeven en op youtube staan wel goede demo videos.

Als je nooi met de computer werkt is het mischie moeilijker maar ik vond het wel meevallen. Ik be begonnen met een Cubase LE die bij een Tascam geluidskaartje zat. inmiddels heb ik Cubase 5 en dat werkt toch wel erg lekker.

Ik ga woensdag ok eerst ff bij I4muzique kijken of ik wel naar Cubase 6 wil. Ik weet niet waar je woont Basline maar er zijn diverse Cubase 6 demo avonden nu overal en als je in de buurt van eindhoven woont dan kan je op 26 Januari naar I4muzique, ergens in deze thread heeft Ron van i4 een info stukje gezet. Ze werken daar zelf ook veel met Cubase dus en zijn ook niet te beroerd om ff tehelpen als je belt.
 
Ik ben alleen bang dat ik met de volledige Cubase een beetje ga verzuipen in de mogelijkheden ;), dus zou dan eerder naar Cubase Artist kijken. Ik zie daar alleen vrij weinig van terug hier in dit Cubase 6 topic. Iemand enig idee of het het waard is om met Artist aan de slag te gaan, of kan ik beter even doorsparen en gelijk voor de volledige gaan?

tnx :)

Het belangrijkste in deze is dat je je focust op wat jij nodig hebt. Je moet gewoon niet gaan proberen met functionaliteiten die je eigenlijk (nog) niet nodig hebt, of waar je niet aan toe bent. Ga eerst eens aan de slag met de basics zoals de instellingen van MIDI (als relevant) en audio, en dan basic recording.
En dan ga je steeds een stapje verder. Maar vooral niet vergeten: eerst aan de slag met wat je nodig hebt, ga niet blind proberen en kloten met functionaliteiten die op dit moment niet relevant zijn.

Er schijnen (ik heb hem nog niet) uren aan video bij te zitten met instructies. Er zitten ook altijd tutorials bij. En een zeer uitgebreide pdf manual van meer dan 500 pagina's.
 
Er schijnen (ik heb hem nog niet) uren aan video bij te zitten met instructies. Er zitten ook altijd tutorials bij. En een zeer uitgebreide pdf manual van meer dan 500 pagina's.
klopt, er zit een aparte dvd bij vol met video's varierend van het aansluiten tot daadwerkelijk opnemen van midi en audio en min of meer geavanceerde functies in de praktijk.

voor de doorgewinterde cubase gebruiker is er niet veel nieuws onder de zon in de video's, afgezien van de nieuwe functies die besproken worden. Maar voor beginners vind ik het wel van een behoorlijk toegevoegde waarde aangezien je op een eenvoudige manier wordt uitgelegd hoe het werkt. Het is wel in het engels overigens (niet in het nederlands dus).

voor de rest vind ik het wel jammer dat er geen geprinte manuals bij zitten zoals in de cubase 5 verpakking, maar goed, die pdf's zet ik wel op de ipad, lees ik ze daar wel op :D
 
4 dingen die ik nog niet heb opgelost
- de logica van Loopmash, resultaten zijn nog redelijk onvolspelbaar / inconsistent
- Mediabay, wijzing van atributes via atribute explorer werkt niet goed, lange idle times somes wel soms geen veld te wijzigen
- loopmash zegt het tempo van een wav niet te kunnen lezen, terwiijl het tempo keurig via de ppol ingegeven is.
- Alle C5 Halion kits zijn weg (House / House2 / Minimal Techno etc... in Halion), c5 projecten laden daardoor niet goed indien deze kits gebruikt worden
 
staan nu een hoop bagger akoustic kits in waar je geen reet aan hebt, tenzij je Jazz muziek maakt of Metallica wilt coveren.....
 
ben druk bezig met een projectje om te testen, tot nu toe foutloos :)

overigens wat die kleuren betreft, zoals het nu werkt vind ik echt vele malen beter dan in cubase 5. Hele vooruitgang. Je kunt nu zelfs kleuren locken op instrument niveau (handig bij meerdere midi channels naar 1 vsti bijvoorbeeld).

ook het feit dat je nu alles inclusief project window naar heel donker kan zetten is een vooruitgang, het lijkt wel wat op logic zo, maar het is veel rustiger voor je ogen als je langdurig zit te werken met cubase.


Nice dat het bij jou ook foutloos is tot nu toe. Dat schept alweer meer vertrouwen voor iedereen. :D :okdan:

En (het laatste) over de kleuren.. Dat je nu kleuren kan locken aan bepaalde tracks is mooi en een leuke feature. Maar het staat wel geheel los van mijn eerdere klacht over de type track kleuren. Best was dat ze er dat niet hadden uitgehaald, al zal het wel wennen..

Overigens kan je in C5 bij de preferences de kleuren al heel donker zetten als je wil. Tot aan net zo grijs zoals C6 nu is. In C5 had je dus de vrije keuze, en nu is die beperkt.

Cubase 5 grijs gemaakte GUI:

 
Nice dat het bij jou ook foutloos is tot nu toe. Dat schept alweer meer vertrouwen voor iedereen. :D :okdan:
eerste dag weinig spannende dingen tegengekomen, maar morgen wordt het heftiger, dan gaat de truukendoos volledig open kwa hardware integratie en de nabewerking.

Vandaag heb ik alleen maar de basis dingen getest met een nieuw trackje, maar goed, 0 crashes tot nu toe :)

Ik merk wel dat de cpu wat zwaarder belast wordt (niet spannend op mijn systeem die heeft power zat). Maar er is een nieuw vinkje bij devices waarvan in de readme staat dat je die moet aanzetten, waarmee die een audio optimalisatie doet of zo. Daar ga ik morgen ook eens mee testen :D

Overigens kan je in C5 bij de preferences de kleuren al heel donker zetten als je wil. Tot aan net zo grijs zoals C6 nu is. In C5 had je dus de vrije keuze, en nu is die beperkt.
weet ik, maar een HEEL groot verschil is nu dat je het project window ook kan kleuren, dus de editor schermen en het project scherm waar je tracks in staan, en dat maakt het grote verschil voor mij.
 
er is een nieuw vinkje bij devices waarvan in de readme staat dat je die moet aanzetten, waarmee die een audio optimalisatie doet of zo. Daar ga ik morgen ook eens mee testen :D

Ja die had ik ook al gespot. Ik dacht toen meteen die zal ik met mijn RME HDSP9652 vast niet nodig hebben. :D Ik heb niks gemerkt van een hogere CPU overhead, maar heb er ook niet op gelet. Volgens mij al meer dan een jaar niet op F12 gedrukt en altijd een buffer 64 samples.. Power begint gelukkig steeds meer een non-issue te worden. Al ben ik toch ook stiekum wel benieuwd naar wat dat nieuwe -vinkje- daar precies is.
 
Back
Top