Cubase 6

Nou, er is 1 leuke functie, de rest is allemaal al bestaand, of beter door anderen gedaan. Het automatisch detecteren van een tempo track scheelt tijd, das handig.

Verder: Midi note expression, wat een mop. Alle serieuze vst bouwers doen er (nog) niet aan mee, dus dat heeft voorlopig al helemaal geen zin. Of je moet al je platen willen maken met Halion Sonic, en dus de yamaha motif samples.

Na t zien van de filmpjes ben ik NOG minder onder de indruk. En das knap, van Steinberg... hahaha
 
ja, draait nog, maar geen supprot van Steinberg.
(XP is sinds Win7 dan ook echt een slechte keuze)
 
Tja, Steinberg he! Elke 2 jaar je klanten maar WEER een keer uitknijpen en laten beta testen met een product wat over t algemeen na 6 updates pas bruikbaar draait. Zat toevallig gisteren de "grote Cubase 5" threath te lezen, en als ik die dingen in de laatste comments lees, word ik al helemaal allergisch. Kortom: weer een Cubase versie die ze nooit 100% werkend hebben gekregen, en WEER moeten we geld neer gaan leggen voor iets waar nog geen dood paard zich aan wil wagen.

En die neve plugins: Die portico is al niet het paradepaarde van Neve, dus als je dan iets cloned, pak dat iets echts.


Stop toch met janken.

Er is GEEN ENKELE DAW die NIET plm. om de 2 jaar met een nieuwe versie komt. Het zijn net auto's wat dat betreft. ;) Stilstand is achteruitgang, ook in de DAW markt. Als jou dat niet bevalt, prima. Ook voor jou is er altijd nog de optie om volledig hardware te gaan.
Buiten dat is C5 vanaf de eerste release een goed werkbare versie geweest, en met de update's werd het alleen maar beter. Als ik de laatste comments in de C5 thread lees denk ik eerder RTFM. Maar je hebt gelijk, bugs blijven altijd bestaan, maakt niet uit welke DAW. Best maak je je er niet al te boos over.
 
Tsja, Steinberg bashen is niet echt meer van deze tijd jongens. ben met 5 toch wel zeer tevreden geweest.
 
Gelukkig MOET je helemaal niets.............als een oudere Cubase versie voldoet, blijf je toch gewoon daarmee werken. Je kunt gerust eens een versie overslaan. Want zelfs de update is dezelfde (en dezelfde prijs!). Of je nu van Cubase 4 of 5 wilt updaten. Dus als je nu C5 hebt, laat je 6 links liggen, en ga je bij 7 weer updaten. Toch?
Of je update gewoon helemaal niet meer als je er geen behoefte aan hebt. Het is niet zo dat het automatisch na zeg eens 4 jaar ofzo niet meer werkt.

Ik denk dat hij doelt op het feit dat geen een versie van Cubase redelijk bug free was voordat de volgende gereleased werd. Dus dat je de keuze hebt tussen buggy, buggy of heel erg buggy.
 
Ik denk dat hij doelt op het feit dat geen een versie van Cubase redelijk bug free was voordat de volgende gereleased werd. Dus dat je de keuze hebt tussen buggy, buggy of heel erg buggy.

Als dat zo is, en diegene daar last van ondervind, snap ik niet dat 'ie nog met Cubase werkt, en niet al lang is overgestapt op een concurrent. Daar kun je dan beter je energie (en geld) in steken.
 
Als dat zo is, en diegene daar last van ondervind, snap ik niet dat 'ie nog met Cubase werkt, en niet al lang is overgestapt op een concurrent. Daar kun je dan beter je energie (en geld) in steken.

Denk dat hij best zijn mening mag laten gelden in dit topic over de kwaliteit van de software die Steinberg de afgelopen tien jaar gereleased heeft. Misschien dat Cubase 5 wel fantastisch is geweest, ik heb hem zelf al niet meer gebruikt.
 
Denk dat hij best zijn mening mag laten gelden in dit topic over de kwaliteit van de software die Steinberg de afgelopen tien jaar gereleased heeft. Misschien dat Cubase 5 wel fantastisch is geweest, ik heb hem zelf al niet meer gebruikt.


Natuurlijk, maar ik vind het nogal overdreven om te doen alsof je ertoe wordt gedwongen. En als je al jarenlang ontevreden over iets bent, blijf je er toch niet mee doorgaan? Als ik hem was zou ik echt overstappen. En als hij Cubase al niet meer gebruikt, snap ik niet waarom hij zich dan druk maakt.
Er zijn andere DAW fabrikanten die mooie cross-grade aanbiedingen hebben.
 
Als dat zo is, en diegene daar last van ondervind, snap ik niet dat 'ie nog met Cubase werkt, en niet al lang is overgestapt op een concurrent. Daar kun je dan beter je energie (en geld) in steken.

Dat heb ik geprobeerd in de tijd van cubase 4 :D, maar dat was nog best lastig vond ik, in al de andere daw's kon ik toch net niet de werkwijze van mijzelf kwijt die ik mezelf aangeleerd heb in cubase. Gelukkig was cubase 5 wel bruikbaar en waren de problemen over, anders had ik over moeten stappen op apple en logic omdat dat het beste alternatief voor mij was. Maar goed, zover is het gelukkig niet gekomen.

Ik vind wel dat Steinberg met Cubase 5 behoorlijk op de goeie weg is om weer stabiele producten op de markt te zetten, maar laten we hier nou niet met zijn allen gaan doen dat steinberg zo'n verschrikkelijk goeie leverancier is voor zijn eindklanten. Dus ik vind het prima als mensen kritisch zijn over de kwaliteit van de daw, en eerlijk is eerlijk, met cubase 4 hebben ze een enorme imago schade aangericht, en vooral de manier hoe ze met die bug ellende zijn omgegaan naar hun eindklanten en dat los je niet op met 1 stabiele versie (cubase 5).

Dus ik ben zelf weer behoorlijk positief over het pad dat steinberg nu bewandeld, maar ook ik zal zeker niet het eerste half jaar direct upgraden naar 6, ik wacht ook wel de eerste gebruikerservaringen en fixes af. Zeker nu cubase 5 zo mooi stabiel werkt is de noodzaak voor upgraden ook veel minder.

Ik vind de release tijd van 2 jaar per versie wel perfect gekozen, elke 2 jaar een aantal mooie nieuwe features is toch altijd wel handig. Zeker de punten die nu aangepakt zijn en in cubase 6 komen waren voor verbetering vatbaar, en ik ben blij dat steinberg dat inderdaad doorontwikkeld.

Maar ik vind het wel opvallend dat mensen hier op dit forum net doen alsof je hun zelf aanvalt als je kritiek op de leverancier of het product hebt. Wat maakt het uit wat een ander vindt van steinberg of cubase als je zelf tevreden er mee bent en je tracks er mee kan maken? Je eigen tracks en werk-plezier worden daar toch niet beinvloed lijkt me.
 
klopt, maar credit where credit is due, C5 is een goed product en Steinberg support via het (nu officiele) forum is ook prima. Er is een hoop veranderd en dat mag ook wel eens gezegd worden!
 
klopt, maar credit where credit is due, C5 is een goed product en Steinberg support via het (nu officiele) forum is ook prima. Er is een hoop veranderd en dat mag ook wel eens gezegd worden!

heb je gelijk in, het is inderdaad stukken verbeterd de afgelopen tijd.
 
Dat heb ik geprobeerd in de tijd van cubase 4 :D, maar dat was nog best lastig vond ik, in al de andere daw's kon ik toch net niet de werkwijze van mijzelf kwijt die ik mezelf aangeleerd heb in cubase. Gelukkig was cubase 5 wel bruikbaar en waren de problemen over, anders had ik over moeten stappen op apple en logic omdat dat het beste alternatief voor mij was. Maar goed, zover is het gelukkig niet gekomen.

Ik den dat je het daar wel juist samenvat, de enige echte concurrent zit alleen nog op Apple. 20/20 hindsight had Emagic compleet de vloer aangeveegd met Steinberg als ze op PC waren gebleven. Wat is er eigenlijk met Sonar gebeurd?
 
Natuurlijk is kritiek prima. Maar als zo'n post als die van pimpampeter voorbij komt dan is het niet gek dat mensen hem een spiegel voor willen houden. Hij was er wel aan toe volgens mij. :D
 
Voor mijn werkwijzen heeft Cubase 6 nog niets te bieden. Het enigste wat ik wel handig vind is dat je nu al vanaf de plugin zelf kan automaten met den rechtermuis knop i.p.v. even op R te drukken. Had liever gezien dat de plugins iets beter waren geworden, en dan met name de Eq en compressor, en andere synth`s. Ik kan echt wel programmeren maar de synth`s die er nu in zitten vind ik persoonlijk erg onzinnig.
 
Wat ik vooral mis in deze nieuwe versie is een "thema".

Het is gewoon een opeenstapeling van nieuwe of verbeterde zaken waar je al dan niet baat bij hebt.

Sonar heeft onlangs heel de gebruikersinterface aangepakt, daar heeft iedereen baat bij. Al die kleine venstertjes van Cubase die je niet kan "docken" en die overal rondzweven, dat is toch niet meer van deze tijd.
Ze zouden beter daar iets aan verhelpen, dan zou ik wel een update aanschaffen. Deze ga ik spijtig genoeg overslaan.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik een ontevreden Cubase gebruiker ben. Met versie 5.5.2 heb ik momenteel alles om mijn ding te doen.
 
Even wat meer informatie voor iedereen (als insider krijg je vaak net wat meer door en sneller.)

Voor zover we weten gaat het gewoon op een XP machine draaien.
Enkel net als bij Wavelab 7 wordt het niet meer gesupport.

Ik krijg al veel vragen over mensen die net Cubase 5 en Studio 5 hebben gekocht.
Er is een grace period voor iedereen die Cubase (Studio 5) 5 heeft gekocht.

Grace Period is geldig voor alle aankopen van Cubase 5 and Cubase Studio 5 tussen 1 December 2010 tot en met 28 February 2011, indien zij zijn aanvraag indient tot 31 Maart 2011.
Grace Period Update

Van Cubase 5 retail, update, upgrade, en EDU versies
Prijs: 20.- Euros (incl. 19% German VAT )
Grace Period Upgrade

Van Cubase Studio 5 retail, update, upgrade, en EDU versions
Price: 99.- Euros (19% German VAT )

Grace period updates aanvragen zullen rechtstreeks worden behandeld worden door Steinberg.

Om de update te verkrijgen, moeten klanten hun bewijs van aankoop e-mailen naar cubase6gp@steinberg.net. In ruil daarvoor ontvangt men een voucher code voor de Steinberg online shop, waar ze de Grace Period Update of Grace Period upgrade kunnen aankopen.

Daarnaast verwacht ik de eerste pakketten al volgende week binnen.
En voor iedereen die een update wil mail even met me we hebben net als vorige keer een leuke aanbieding ervoor.

Voor de gebruikers van Cubase Essential 5.
Ondanks de release van Cubase 6 en Cubase Artist 6, zal versie 5 van Cubase Essential de gateway in de Cubase wereld, afgestemd op de behoeften van de instapniveau muzikanten op zoek naar een audio-werkstation met de ideale kern functie set blijven.

Hopelijk hebben jullie er al wat aan, mocht je vragen hebben mail me ron@i4-muzique.nl of pb me
 
We hebben net Cubase 6 op een stok oude Pentium 4 2.4 Gig gezet en het draait gewoon als een tierelier dus windows XP gebruikers kunnen het gewoon gebruiken!!

FF terduidelijkheid we hebben nog geen voorraad die komt deze week binnen maar we hebben het promo pakket vandaag ontvangen en daar zat al een installatie DVD in :-)
 
Natuurlijk is kritiek prima. Maar als zo'n post als die van pimpampeter voorbij komt dan is het niet gek dat mensen hem een spiegel voor willen houden. Hij was er wel aan toe volgens mij. :D

Das ook inderdaad prima. Ik geef eerlijk toe dat ik wat betreft Steinberg niet altijd even genuaceerd reageer. Laten we even voorop stellen dat ze ook goede dingen gemaakt hebben, maar ik maak er persoonlijk gewoon relatief veel ellende mee mee. En als je er meer dan 40 uur per week mee zit te werken, en je moet work arounds gaan hanteren vanwege een programma, kost dat niet alleen veel tijd maar bouwt de frustratie ook enorm op.

Er zal inderdaad geen enkele daw zijn die 100% bugfree werkt. Heb overigens vandaag met C6 gespeeld, zag er wel grappig uit. Het heeft geen meerwaarde voor mij ten opzichte van C4, maar heb uiteindelijk besloten in ieder geval de upgrade te kopen, en in de kast te leggen (want: ik durf het niet aan t te installeren, maar kan dan ook eventueel C5 draaien op een los systeem, om te kijken of ik er voordeel mee heb ten opzichte van C4). Nu is de prijs voor de upgrade niet zo hoog, en stof happen kan voor dat bedrag altijd nog he! Financieel zit een Apple er namelijk voorlopig niet in, moet eerst een sub in de studio hebben, en die zijn duuuuurrrrrrr.
 
Back
Top