Cubase 6

We hebben net Cubase 6 op een stok oude Pentium 4 2.4 Gig gezet en het draait gewoon als een tierelier dus windows XP gebruikers kunnen het gewoon gebruiken!!

FF terduidelijkheid we hebben nog geen voorraad die komt deze week binnen maar we hebben het promo pakket vandaag ontvangen en daar zat al een installatie DVD in :-)

Je moet er wel ff bijzeggen dat de demo track van Steinberg alleen audio files bevat en geen synths draait. Dus t draait op een XP systeem, maar je weet nog niet wat er gebeurd als je softsynths gebruikt....
 
Das ook inderdaad prima. Ik geef eerlijk toe dat ik wat betreft Steinberg niet altijd even genuaceerd reageer. Laten we even voorop stellen dat ze ook goede dingen gemaakt hebben, maar ik maak er persoonlijk gewoon relatief veel ellende mee mee. En als je er meer dan 40 uur per week mee zit te werken, en je moet work arounds gaan hanteren vanwege een programma, kost dat niet alleen veel tijd maar bouwt de frustratie ook enorm op.

Er zal inderdaad geen enkele daw zijn die 100% bugfree werkt. Heb overigens vandaag met C6 gespeeld, zag er wel grappig uit. Het heeft geen meerwaarde voor mij ten opzichte van C4, maar heb uiteindelijk besloten in ieder geval de upgrade te kopen, en in de kast te leggen (want: ik durf het niet aan t te installeren, maar kan dan ook eventueel C5 draaien op een los systeem, om te kijken of ik er voordeel mee heb ten opzichte van C4). Nu is de prijs voor de upgrade niet zo hoog, en stof happen kan voor dat bedrag altijd nog he! Financieel zit een Apple er namelijk voorlopig niet in, moet eerst een sub in de studio hebben, en die zijn duuuuurrrrrrr.


:okdan:
Ik denk wel dat je je de afgelopen 2 jaar onnodig te veel hebt gefrustreerd door op C4 te blijven zitten. Een eerdere Cubase installatie wordt bij mijn weten niet potenieel instabieler als je er een upgrade naast installeerd. Misschien weet jij meer dan ik maar ik denk dat je angst grotendeels ongegrond is wbt nieuwe versies installeren. Instabieler dan C4 wordt het sowieso niet lijkt me. :)
 
:okdan:
Ik denk wel dat je je de afgelopen 2 jaar onnodig te veel hebt gefrustreerd door op C4 te blijven zitten. Een eerdere Cubase installatie wordt bij mijn weten niet potenieel instabieler als je er een upgrade naast installeerd. Misschien weet jij meer dan ik maar ik denk dat je angst grotendeels ongegrond is wbt nieuwe versies installeren. Instabieler dan C4 wordt het sowieso niet lijkt me. :)

Denk ik ook. En over het eventuele risico van upgraden: no worries!
Ik heb in mijn studio de volgende versies allemaal onafhankelijk van elkaar draaien:
SX1
SX2
SX3
Cubase 4
Cubase 5

En daar komt dan binnenkort 6 bij. En als je je afvraagt: Arno, are you mad?
Zoals meerderen hier wel weten geef in cursussen in Cubase, en ik krijg nog wel eens klanten die nog met een SX versie werken, en daar dan ook het liefst les in hebben. En dat kan dan dus ook nog.

Het werkt probleemloos naast elkaar, zonder elkaar te beïnvloeden. Dus je kunt je update Cubase 6 gewoon installeren en toch zonder iets te hoeven instellen oid met je oude versie blijven werken, terwijl je daarnaast dan de nieuwe versie aan de tand kunt voelen.
 
Er zal inderdaad geen enkele daw zijn die 100% bugfree werkt. Heb overigens vandaag met C6 gespeeld, zag er wel grappig uit. Het heeft geen meerwaarde voor mij ten opzichte van C4, maar heb uiteindelijk besloten in ieder geval de upgrade te kopen, en in de kast te leggen (want: ik durf het niet aan t te installeren, maar kan dan ook eventueel C5 draaien op een los systeem, om te kijken of ik er voordeel mee heb ten opzichte van C4).
om eerlijk te zijn vind ik het onbegrijpelijk dat je met cubase 4 door bent gegaan toen iedereen toch wel positief was over cubase 5. Het is geen wonder dat je ongelooflijk veel problemen hebt als je op cubase 4 bent blijven hangen.

upgraden naar 5 dus (of 6 als je dat durft).
 
Cubase 6 heeft voor mij niets waarvoor ik warm loop, ik wacht wel lekker op 7. kan ik meteen van 5 naar 7 hoef ik ook mooi update 6 niet te kopen.
 
Ik heb er vandaag ff de hele dag mee gestoeit en alles doet het gewoon, ik heb oude songs zonder problemen kunnen inladen en alles werkt vlot en als verwacht.

ik draai op een Corei7 met W7 64bit
 
wanneer komt ie binnen? heb hem vorige week bij Steiberg online besteld?
 
Iemand die hem al op WIN XP 32-bit heeft draaien?
Dat intresseert me ook wel !!

Hmmm.... http://www.steinberg.net/forum/viewtopic.php?f=19&t=1495

Why are Windows XP, Windows Vista and Mac OS X 10.5 no longer supported?
To ensure the best user-experience we only support officially the latest operating systems available.

=(=(

We hebben net Cubase 6 op een stok oude Pentium 4 2.4 Gig gezet en het draait gewoon als een tierelier dus windows XP gebruikers kunnen het gewoon gebruiken!!

Ja okey dan !!:P:P
 
Laatst gewijzigd:
heb hem vorige week bij Steiberg online besteld?


Idem.
Kreeg vandaag factuur in de mailbox, maar nog geen mail dat ie onderweg is. Ik las wel op Steinberg.net dat ze al aan het shippen zijn... Nog ff geduld, ook al is het moeilijk. :P
 
Hmm, ik heb Cubase 5 nu ongeveer 2 jaar geleden gekocht en zit nog op versie 5.01 of 5.1, ik weet 't niet eens meer precies zo uit m'n hoofd. Maar het draait in ieder geval goed en zonder problemen. Aan 5.5 ben ik in ieder geval nooit toegekomen. Volgens mij was de performance van die reverb toch wel een stuk efficienter geworden in 5.5? Ik heb de laatste 2 jaar eigenlijk sowieso weinig met muziek gedaan helaas, dus ben niet meer helemaal up to date met de gang van zaken. ik zit ook nog op winXP 32.
Ik denk dat ik versie 6 toch maar ga overslaan. De vraag is natuurlijk wel als je van 5 naar 7 gaat, ze je niet de volle mep laten betalen. Was dat van SX3 naar 5 ook niet het geval dat je nog best veel moest bijlappen? Indien het meevalt, upgrade ik over 2 jaar wel naar 7, als er tenminste weer mooie features bij zijn gekomen...
 
ja, dat van die keykommands vraag ik me ook af, maar die kun je toch nergens wegschrijven, of toch?
 
Iemand die hem al op WIN XP 32-bit heeft draaien?

ja gewoon op een oude pentium 4 2.4 Gig draait het als een zonnetje.

Wij hebben als levertijd staan de 19de, kan altijd een dag eerder of later zijn.

En voor iedereen die een update wil mail even met me we hebben net als vorige keer een leuke aanbieding ervoor.
 
Ik heb de laatste 2 jaar eigenlijk sowieso weinig met muziek gedaan helaas, dus ben niet meer helemaal up to date met de gang van zaken. ik zit ook nog op winXP 32.
Ik denk dat ik versie 6 toch maar ga overslaan. De vraag is natuurlijk wel als je van 5 naar 7 gaat, ze je niet de volle mep laten betalen. Was dat van SX3 naar 5 ook niet het geval dat je nog best veel moest bijlappen? Indien het meevalt, upgrade ik over 2 jaar wel naar 7, als er tenminste weer mooie features bij zijn gekomen...

Cubase 6 draait gewoon op XP 32 en de prijs van een update voor SX3 naar 5 was dezelfde als van Cubase 4 naar 5. Dat is nu ook weer, Updaten van 4 naar 6 of 5 naar 6 is de zelfde prijs
 
ja, dat van die keykommands vraag ik me ook af, maar die kun je toch nergens wegschrijven, of toch?

Erm... Ik moest even zoeken maar 't is mogelijk. Eerst file -> key commands -> store (diskette-icoontje).
Dat was nog niet zo moeilijk, had iets meer moeite om te herleiden waar dit werd opgeslagen en de handleiding was hier ook niet echt behulpzaam in.

Uiteindelijk teruggevonden in C:\Documents and Settings\<user>\AppData\Roaming\Steinberg\Cubase 5_64. Het gaat om de file Key Commands.xml. :kroon:
 
Mmm ik wil niet moeilijk doen, maar herinnert iemand zich nog de release van Logic 9?

http://www.apple.com/benl/logicstudio/

De features komen mij zeer bekend voor... ;-) Aan de andere kant ben ik aan het denken om te crossgraden naar Cubase of Pro Tools...
 
Back
Top