UAD Studer A800

Kan je eens een voorbeeld laten horen van een subbass + studer? A.u.b. met en zonder Studer. Ik snap namelijk werkelijk waar niet waarom mensen dit ding kopen. In de demo hoor je echt 0,0 verschil.
 
Alles op GP9 tape, 30 ips, [REPRO]
 

Attachments

  • loop_clean.mp3
    578,6 KB · Bekeken: 74
  • loop_studer.mp3
    578,6 KB · Bekeken: 72
  • subbas_clean.mp3
    578,6 KB · Bekeken: 69
  • subbas_studer.mp3
    578,6 KB · Bekeken: 69
Nu hoor ik wel verschil. Misschien een gekke opmerking, maar hetzelfde resultaat is toch te bereiken met EQ? Of ben ik nou gek?
 
Je bent enkel gek als je 2 uur met een EQ gaat aanklooien om het hetzelfde te laten klinken als dit, dat wel :D. Buiten de oomph vind ik het steriele geluid ook 'mojo' krijgen.
Of dat de 'mojo' is van een echte Studer of niet, who knows, who cares?

Ik vind het goed klinken, de gemakkelijkheid / snelheid waarmee ik het resultaat bereik is niet te vergelijken met conventionele middelen zoals comp / EQ / saturatie, de toepassingen waarvoor ik dit kan gebruiken ontelbaar. Kortom: ik vind het geld dat ik eraan gegeven heb de moeite waard.

Valt me trouwens op dat al wie zich stoort aan de overdreven marketing van UAD
(zonder effectieve gebruikservaring van de desbetreffende plugin), er wel erg overdreven voor uitkomt.
 
Ik vind hem te duur, En heb hem ook nog niet gekocht.....Ua gaat elk jaar 50 euro omhoog met hun top plugins....beetje jammer.
Ook nog niet de demo gedraaid want dan weet ik het wel weer dan zit de struder in een paar projekten die je wil afmaken en dan moet je hem wel kopen.

Maar nu begint het toch wel te kriebelen na de voorbeelden van Sidemosae.
Ik vind de fatso echt super en die gebruik ik ook bijna in al mijn projekten als bus comp.
 
Maar nu begint het toch wel te kriebelen na de voorbeelden van Sidemosae.

Natuurlijk klinkt het mooier, er zit veel meer laag in. Maar met een EQ heb je dat toch ook binnen 2 tellen voor elkaar? Begrijp me niet verkeerd, zelf heb ik ook een UAD kaart, alleen snap ik soms niet waarom iedereen zo overmatig positief is over de plugins. Sommige kwijlen bij een minimaal verschil die vrijwel niet te horen is.
 
Ik hoor buiten dat toegevoegde laag toch ook iets heel anders aan die loops hoor. Er wordt leven ingeblazen.

Niet denigrerend bedoeld, maar als je dat niet hoort / belangrijk vindt, dan begrijp ik inderdaad dat het de aankoop niet rechtvaardigt.
 
Heb sinds gister een UAD-2 solo (overgenomen van Synthforum lid) en ben wezen stoeien met de UAD Studer. Ik heb al heel wat native tape plugins geprobeerd, maar de UAD Studer is de eerste plugin die ik geloofwaardig vind. Tuurlijk kan je je muziek om zeep helpen met de verkeerde instellingen, maar als je even je best doet, dan is 't echt een geweldige toevoeging. Ik zeg topper!

Jammer alleen dat ik maar 6 Studer plugins kan draaien en dat mijn UAD-2 solo dan maxed out is. Maarja.. komt in de toekomst vast wel een snellere UAD-2 kaart! :D
 
Welke plugins heb je inmiddels geprobeerd?

Uit mijn hoofd:

TB Ferox
PSP MixSaturator
Virsyn V-Tape
Bootsy FerricTDS
Voxengo TapeBus

Het effect wat ik gister had met de Studer was echt voor 't eerst voor mij.. de plugins die ik hierboven heb genoemd zijn niet allemaal slecht, zo is die Virsyn V-Tape best cool, maar het klinkt gewoon allemaal net even wat digitaler.. ik ben niet voor niks gestopt met het gebruiken van die plugin.. De Studer heeft niet gelijk dat digitale randje wat ik zo vaak gehoord heb de laatste jaren in tape sims.
 
Uit mijn hoofd:

TB Ferox
PSP MixSaturator
Virsyn V-Tape
Bootsy FerricTDS
Voxengo TapeBus

Het effect wat ik gister had met de Studer was echt voor 't eerst voor mij.. de plugins die ik hierboven heb genoemd zijn niet allemaal slecht, zo is die Virsyn V-Tape best cool, maar het klinkt gewoon allemaal net even wat digitaler.. ik ben niet voor niks gestopt met het gebruiken van die plugin.. De Studer heeft niet gelijk dat digitale randje wat ik zo vaak gehoord heb de laatste jaren in tape sims.


mm duidelijk. helaas heb ik (nog) geen UAD. welke Native plugin vindt jij het beste klinken?
 
mm duidelijk. helaas heb ik (nog) geen UAD. welke Native plugin vindt jij het beste klinken?

Lastig om te zeggen welke ik het beste vind.. Virsyn V-Tape kan wel leuke dingen doen met je tracks, maar als je dan de UAD Studer hoort.. tja, dat is opeens heel iets anders.

Ik heb Bootsy FerricTDS ook veel gebruikt toen deze net nieuw was, maar dan vooral alleen voor de dynamics gedeelte, de harmonics liet ik achterwege, dat vond ik weer te digitaal klinken.

Eigenlijk ben ik nooit echt overtuigd door die native tape emulatie plugins en vond ik mijn heil in een geweldige plugin van Soundtoys: Decapitor. Het is absoluut geen tape emulatie, maar er zit wel een emulatie in van de input/output stage van een tape machine.. Deze plugin zal ik echt blijven gebruiken, ook nu ik de beschikking heb tot de UAD Studer.. ze vullen elkaar wat dat betreft prima aan!

Ik wacht al een tijdje op Soundtoys Juice.. dat moet een soort van VCC tegenhanger worden. Maarja, is een jaar terug zowat al aangekondigd.
 
Ik denk dat veel mensen vroeger hun Studer terug hadden gebracht als hij geklonken zou hebben als die voorbeelden. Het is leuk dat er meer sublaag bij komt, maar wat nu als het een akoestische gitaar is, of een viool etc ?
Waar de wens vroeger was om een tapemachine zo natuurgetrouw mogelijk te laten klinken, lijkt deze plugin te moeten overtuigen door vervorming!

Maar om een 'sound' te geven is dit natuurlijk wel een heerlijke plugin.
 
Back
Top