UAD Studer A800

google-all-seeing-eye.jpg
 
Ik zal hem eens proberen als ik binnenkort weer ff een DUO tot m'n beschikking heb. Maar ik vond de UAD Massive Passive en FATSO ook al matig. totaal niet de MOJO van de hardware units.

Misschien zeg ik het verkeerd, UAD zijn best aardige plugs, maar niet beter dan de andere VST plugs van bijv SSL of SONNOX. en ik zie de kaartjes echt als een beperking, antieke CPU, en grote latency, is echt niet meer van deze tijd.

En wat me stoort aan UAD is de endorsements terwijl het dan in vergelijking met de orginele units klinkt als een natte krant.

Niet zeuren Raphie,UAD is de bom...mojo of niet,het klinkt als een tiet..;) :D

Btw : Je vergelijkt UAD ( emulaties van hardware) met Sonnox en SSL (emulaties van software)...appels en peren...

Toen een tijdje terug aan Gearslutz members werd gevraagd naar hun favo plug-ins van 2010 werd UAD Massive Passive zo'n beetje het meest genoemd...

UAD Studer is ook leuk,maar mij wat te duur...wacht wel tot ie in de aanbieding gaat...
 
Net zoals de rest van UAD, erg matiggggggggg
probleem met UAD is dat ze drukker zijn met endorsements dan de kwaliteit van hun plugs, net zo als met de rest zal het behalve het logo weinig met het orgineel van doen hebben

Studer A800
Massive Passive
Fatso
Moog Filter
EMT 250
EMT 140
Harrison 32C
Neve 31102
Neve 33609

En dan noem je de plugins van Uaudio matig?

Ehm... is dit misschien iets voor jou?
Speciaal voor Raphie
 
Ik heb nooit met een Studer A800 gewerkt, maar word wel blij met wat die plug doet met mijn tracks.
Niet omdat ik de 'mojo' van de originele hardware erin herken (want ik heb geen vergelijk)
maar omdat ik oren aan mijn hoofd heb om te horen wat het met de sound doet, en dat zit goed.

Dat is alles waar het om zou moeten gaan.
 
en daar is ook niks mis mee, dat heb ik exact zo met bijv VCC, doet ook iets dat erg aangenaam is maar ik heb ook nog nooit achter een kamervullende API, SSL of Trident mogen zitten
 
Ik hoor die mojo van de originele hardware eigenlijk helemaal niet terug in jouw muziek Raphie.
Je mixen zijn dik in orde hoor, maar ze klinken zo klinisch als een operatiekamer.
Ik vind het weinig tot geen karakter hebben.
Het klinkt in mijn oren als muziek gemaakt op basis van boekenkennis.
Maar goed, dat is mijn smaak..

Verder vind ik verlijken met originele modules niet heel interessant.
Mooi = mooi, functioneel = functioneel en goed = goed.
Dit maakt ieder voor zichzelf uit lijkt me.
Jammer dat jij jouw mening steeds moet presenteren als een feit.
 
Gelukkig krabbelt Raphie zelf binnen 6 maanden ook steevast terug, dus dat relativeert het weer een beetje.
Ofzo.

Maar jeetje, Matthew, wat is dat nou weer voor loshangende reactie. Beetje rellen? Het is nog niet eens vrijdag.
 
maar... hoe klinktienauw? want daar ben ik op zich best benieuwd naar. :)

Zowieso heb ik zelf geen ervaring met UAD moet ik eerlijk bekennen maar het zal ongetwijfeld goed zijn!
Wat ik alleen jammer vindt is dat er hardware nagemaakt moet worden terwijl er juist veel meer mogelijk is omdat je digitaal niet de beperking hebt van de hardware zelf.
 
Precies, verwar geluidskwaliteit nu a.u.b. niet met smaak of mijn speelkennis. Zie trouwens nooit een werkje van jou hier verschijnen, bang voor kritiek :D ?
je mag m'n nummers kazig vinden, of saai, maar mix/productie technisch helemaal niks mee mis.

Ik krabbel op zich niet terug hoor, als je het aanwinsten topic nog een beetje volgt, zie je dat er nog wel weer het e.e.a. gebeurt is :D
Ik heb gewoon geen zin meer om iedere keer mijn mening over dit soort plugs toe te lichten. (als in UAD zijn zwaar overpriced niveau iphone apps plugins) Zitten UAD fanboys ook niet op te wachten trouwens :D maaruh Native is the way to go voor in the box.... je wilt toch niet meer 1000 euro uitgeven voor zo'n antiek "quad" calculator
 
maar... hoe klinktienauw? want daar ben ik op zich best benieuwd naar. :)

Zowieso heb ik zelf geen ervaring met UAD moet ik eerlijk bekennen maar het zal ongetwijfeld goed zijn!
Wat ik alleen jammer vindt is dat er hardware nagemaakt moet worden terwijl er juist veel meer mogelijk is omdat je digitaal niet de beperking hebt van de hardware zelf.

Ik heb m geprobeerd, en was erg onder de indruk. Een lekker randje en extra dimensie aan bijvoorbeeld drums. Heb nog geen budget vrijgemaakt om t te kopen, maar dat komt zeker op korte termijn...
 
Ik gebruik 'm vrijwel continu. Hij is heerlijk om te mixen, je knoeit minder met EQ en compressie in het laag. Op de master maakt hij ook verschil, niet alleen voor ITB-producties trouwens.

Het geeft wat 'oomph' in het sublaag, geeft de bas een plaats + compactheid over de hele mix.
Laatst nog de 7 ips setting gebruikt om een losgaande kickdrum in een rocknummer in te tomen.

Als iemand een track heeft die hij / zij eens geStuderd wil hebben, haal ik 'm er wel eens door :).
 
Back
Top