UAD Studer A800

Dnomyar

BAMKNAL
Lid sinds
18 januari 2004
Berichten
729
Locatie
Amsterdam Noord
Begin hierdoor zwaar te twijfelen om toch voor een uad te gaan!
Heeft iemand hem al? is het wat!

Mischien kan iemand kwaliteits samples posten met en zonder de plugin..
Ben een behoorlijke fan van tape en dit zou echt cool zijn aangezien die dingen
peper duur zijn..

uad_studer_a800.jpg

http://www.uaudio.com/products/software/studer-a800/index.html
 
Net zoals de rest van UAD, erg matiggggggggg
probleem met UAD is dat ze drukker zijn met endorsements dan de kwaliteit van hun plugs, net zo als met de rest zal het behalve het logo weinig met het orgineel van doen hebben
 
Net zoals de rest van UAD, erg matiggggggggg
probleem met UAD is dat ze drukker zijn met endorsements dan de kwaliteit van hun plugs, net zo als met de rest zal het behalve het logo weinig met het orgineel van doen hebben

heb je hem ook echt zelf uitgeprobeerd?
ik niet, heb geen UAD nl...
 
Net zoals de rest van UAD, erg matiggggggggg
probleem met UAD is dat ze drukker zijn met endorsements dan de kwaliteit van hun plugs, net zo als met de rest zal het behalve het logo weinig met het orgineel van doen hebben

:Z:Z:Z:Z
 
deze niet, maar toen ik voor dsp kaarten in de markt was wel uitgebreid geluisterd voor ik m'n duendes kocht, was van UAD niet onder de indruk, geen slechte vst's maar NIET onderscheidend van andere VST's en al zeker niet dicht bij de HW dozen die ze pretenderen te emuleren (FATSO bijv.) klinkt voor VST's zeker niet slecht en zijn goede plugs binnen de VST arena, maar ze zouden ze niet in een hardware GUI en er een merknaam op moeten prikken.

dus ik VERWACHT dat het met de 5.8 software niet ineens veel beter zal zijn geworden
 
ik ben ermee aan het spelen
tot nu toe heel blij met wat ik hoor
 
Ik snap je pff helemaal..

Maar het leek me gewoon grappig thats al..
Heb hier genoeg bandrecorders staan ouwe gruisende troep, ben gewoon benieuwd!
 
Lastig te zeggen... De 820 en 827 zijn echt een andere klasse. Alleen een aandrukrol doet al 200 euro. Maar het hang allemaal zo enorm van de staat af... ga maar 'ns nieuwe koppen voor de 827 kopen, of laat een print maar 'ns servicen, of een eprom update uitvoeren... Het is veel waard, maar zo lastig in het dagelijks gebruik (zeker de latere Studers met veel electronica) dat je zo'n ding eigenlijk niet moet willen tenzij je echt verwacht dat je er geld mee kunt verdienen. Als het allemaal echt perfect zou zijn? Ik denk dat je wel iemand vind die er 4000 voor geeft.
 
Om even terug te komen op de TS: Ik heb de plugin geprobeerd als demo. Zoals alle UAD plugins kan ik over deze ook kort zijn: helemaal top!

Ik snap niet waar die commentaren over UAD vandaan komen dat het matig of slecht zou zijn, en ze alleen maar op geld uit zouden zijn. UAD is de enige die redelijk in de buurt komt van de hardware waar ze plug ins van maken. Daarnaast is het UBER stabiel, en heb je er vrijwel nooit problemen mee.

Wat me op viel aan die studer: hij is uitermate geschikt om per kanaal te gebruiken (zoals ze dat bij UAD zelf ook aangeven), het geeft een mooie extra diepte aan je track, en voegt echt een stukje dimensie extra toe (saturatie waarschijnlijk). Ik heb m op drums geprobeerd, en zelfs op een complete drum groep gaf het echt een aanzienlijke meerwaarde. Ook heb ik m op mijn master bus geprobeerd, maar door mijn chain van werken (ik limit de masterbus om zodoende wat extra volume in de mix te krijgen), werkt ie daar absoluut niet. T is een gevoelige plugin, en bij oversturing gaat je signaal ook meteen aan gort.

Voor dat geld is het werkelijk een super toevoeging, kortom: binnenkort hier volop in gebruik.
 
Net zoals de rest van UAD, erg matiggggggggg
probleem met UAD is dat ze drukker zijn met endorsements dan de kwaliteit van hun plugs, net zo als met de rest zal het behalve het logo weinig met het orgineel van doen hebben

Serieus man dit is echt een vette vst.
Super sound deze moet je echt een keer uit proberen. Voor al in combi met VCC.:mega:
 
Ik zal hem eens proberen als ik binnenkort weer ff een DUO tot m'n beschikking heb. Maar ik vond de UAD Massive Passive en FATSO ook al matig. totaal niet de MOJO van de hardware units.

Misschien zeg ik het verkeerd, UAD zijn best aardige plugs, maar niet beter dan de andere VST plugs van bijv SSL of SONNOX. en ik zie de kaartjes echt als een beperking, antieke CPU, en grote latency, is echt niet meer van deze tijd.

En wat me stoort aan UAD is de endorsements terwijl het dan in vergelijking met de orginele units klinkt als een natte krant.
 
Back
Top