Slate Digital Virtual Console Collection

Slate brengt een revolutie teweeg in de In-the-box-markt met The Virtual Console Collection.

attachment.php


De Slate Virtual Console Collection emuleert de consoles van NEVE, SLL & API met inserts voor zowel Channelstrip als Mixbus. De plug-in doet dit dusdanig goed dat we eindelijk verlost zijn van de "harshness" in het hoog, welke kenmerkend zijn voor in-the-box (ITB) mixen. Deze set doet ITB, waar je normaal gesproken zou kiezen voor outboard summing. Het effect is subtiel maar direct waarneembaar en waarschijnlijk voor velen zeer de moeite waard.

Prijs is 199 dollar.


Meer info: Slatedigital.com
 
Last edited by a moderator:
Lijkt me interessant,maar waarom iLok :P

Overigens lees ik nog heel veel over bugs...dus wacht ik ff af...
 
mooi ding hoor maar ik snap het niet zo goed

iedereen wil van analoog naar digitaal en nu zijn ze digitaal gegaan en willen ze weer analoog klinken

Volgens mij heeft dat voornamelijk met het gemak te maken: totall recall, strakke timing, geen servicebeurten etc etc:walker:
 
wat is er makkelijker dan analoog?

voor elke functie 1 knop, klinkt warmer dan digitaal, gain openzetten geeft analoge distortion, in 1 oogopslag overzichtelijk en geen menu's dus snel wijzigingen maken
:)
 
En alles opnieuw instellen als je even aan een andere track wilt werken.
En alle (dure) hardware houden omdat je anders je sound kwijt bent van die track waar je al maanden mee bezig bent.
En het neemt veel meer ruimte en gewicht in, niet even mee te nemen op je laptop als je ergens anders wilt werken.

etc.
 
ach ja alles moet snel en instant tegenwoordig.... (oei dat klinkt oud)
ow ja en zo goedkoop mogelijk natuurlijk...
 
Laatst gewijzigd:
als je overal de drive op 0 hebt en de soort emu heb gekozen, hoor je dan ook als verschil,
en welke gebruik je op een kanaal waar meerdere kanalen samenkomen?
begrijp nog niet het verschil tussen de 2 plugins
 
wat is er makkelijker dan analoog?

voor elke functie 1 knop, klinkt warmer dan digitaal, gain openzetten geeft analoge distortion, in 1 oogopslag overzichtelijk en geen menu's dus snel wijzigingen maken
:)

automation! zoveel instances laden als je cpu trekt etc etc.
Er zijn nog veel meer mogelijkheden te noemen, zoals een portable studio bv.

Wat betreft user interface, als je ergens geen menu's hebt is het wel in digitale omgeving. In VA's heb je menu's.
 
ach ja alles moet snel en instant tegenwoordig.... (oei dat klinkt oud)
ow ja en zo goedkoop mogelijk natuurlijk...

je vraagt 1 post eerder zelf wat er "makkelijker is dan analoog"
 
ik weet nog niet hoe je die driveknob moet gebruiken
in het verhaaltje pdf van slate staat om vervorming te verhogen of te verlagen..
maar als je het effect pas hoort als alles samenkomt hoe weet je dan hoe je die drive moet instellen???
 
Laatst gewijzigd:
er bestaat toch geen Heilige Graal voor een dijk van een Hit of een goede mix neer te zetten, zelfs niet voor een goede CunT-mix :D
Vst's zijn wel serieus aan het uppen voor het serieuze werk, kbedoel native dan è... :okdan:

namodfactory is trouwens ook ni slecht in dit genre
 
Heeft iemand hier 'm werkend op een 64bit systeem met Cubase 64bit ?

Ik lees ondertussen meer en meer over problemen met Slate VCC...en ook over Slate FG-X trouwens...digitale hiss,extreme cpu loads etc....Slate zegt ook zelf dat de officiële release pas geplanned is voor zomer 2011...

Zou m graag ook ff willen proberen maar kan mn fuckin iLok nergens vinden...dat krijg je als je gaat verhuizen :P
 
oei iemand ervaring met de fg-x? ik was van plan die te kopen, maar als ik hoor dat die nog veel problemen heeft wacht ik misschien beter nog wat...
 
oei iemand ervaring met de fg-x? ik was van plan die te kopen, maar als ik hoor dat die nog veel problemen heeft wacht ik misschien beter nog wat...

check anders eens gearslutz...daar wordt veel geluld over die Slate dingen...

krijg toch een beetje naar gevoel bij die gasten nu...eigenlijk mag je betalen om hun beta tester te zijn,maar dan vragen ze toch de hoofdprijs voor hun plugs...beetje kromme manier van zaken doen...gebeurd veels te veel tegenwoordig,helaas...
 
check anders eens gearslutz...daar wordt veel geluld over die Slate dingen...

krijg toch een beetje naar gevoel bij die gasten nu...eigenlijk mag je betalen om hun beta tester te zijn,maar dan vragen ze toch de hoofdprijs voor hun plugs...beetje kromme manier van zaken doen...gebeurd veels te veel tegenwoordig,helaas...

I agree dione. Gewoon ff wachten, dan heb je je iLok weer gevonden en issie vast wel 64bit compatible ;-)
 
Back
Top