Slate Digital Virtual Console Collection

Slate brengt een revolutie teweeg in de In-the-box-markt met The Virtual Console Collection.

attachment.php


De Slate Virtual Console Collection emuleert de consoles van NEVE, SLL & API met inserts voor zowel Channelstrip als Mixbus. De plug-in doet dit dusdanig goed dat we eindelijk verlost zijn van de "harshness" in het hoog, welke kenmerkend zijn voor in-the-box (ITB) mixen. Deze set doet ITB, waar je normaal gesproken zou kiezen voor outboard summing. Het effect is subtiel maar direct waarneembaar en waarschijnlijk voor velen zeer de moeite waard.

Prijs is 199 dollar.


Meer info: Slatedigital.com
 
Last edited by a moderator:
kan normaal een master het itb effect niet proberen te verminderen?

ik heb het idee dat dit zo'n plugje is die ook werkt op het ""tussen de oren bij mensen""" weet niet zeker..
 
precies 8) .MY ik zou je aanraden hem zelf eens te installeren. dan kan je het zelf ervaren.
 
n normaal een master het itb effect niet proberen te verminderen?

ik heb het idee dat dit zo'n plugje is die ook werkt op het ""tussen de oren bij mensen""" weet niet zeker..
Nee dat is niet zo.. het emuleert het zgn "Summing" zoals een analoge mixer dat doet .. en dat is iets wat ik iig nog niet eerder heb gezien.. is nieuw.

ITB als zodanig is geen effect maar een bij-product van de manier waarop je DAW / PC alle tracks 'summed'.
 
maar stel jij hem nou ook nog in of drop je hem er alleen op.. als het op 1 kanaal moeilijk hoorbaar is zou ik graag willen weten hoe jullie met deze plug te werk gaan. dat vind ik altijd lastig met die vage plugins die maar 2 draaikwielen hebben
 
Volgens mij moet je het zien als een 'sausje' die je over je mixer-kanaal doet.. daarna ga je gewoon verder met werken aan je tracks, je mix, etc zoals je altijd doet.
 
eigenlijk net als EQ werkt des te meer je karakter stapelt, des te sterker het effect wordt.
Wat Slate gedaan heeft in een nutshell

gemeten wat er met een signaal gebeurt op een Channelstrip bij -30 drive <> +6db drive (in weet ik hoeveel stappen)
Hetzelfde voor bussen
Hetzelfde voor master
met al deze metingen hebben hebben ze een algoritme geschreven wat dus berekend hoe iets moet klinken bij een bepaalde input / drive en een algoritme hoe dit cumulatief in de console opstapelt.

Natuurlijk summed de DAW niet anders dan dat hij al deed, maar iedere track krijgt een soort van signatuur mee, die steeds duidelijker wordt. net alsop een echte tafel.
in de huidige versie zit nu de signatuur van 4 tafels: Trident, Neve, SSL en API

Makes sense?
 
hm en het beste was om de input 0 db hebben om het effect het beste te krijgen..
heb jij hem op iederkanaal hetzelfde ingesteld raphie, of geeftie zelf ook wat de sound nodig heeft?
 
ze hebben van bovenstaande consoles diverse zaken gemeten als
frequency respons
crosstalk
noisefloor
thd op verschillende level etc.

het gaat hier uds niet over een statische convultion maar echt over de meetgegevens in een algo zetten en dit realtime laten berekenen
De plug is dus ook redelijk zwaar (met oversampling helemaal) 5 instances van de mixbus brengen mijn q9550 toch al echt aan het zweten.
 
hm en het beste was om de input 0 db hebben om het effect het beste te krijgen..
heb jij hem op iederkanaal hetzelfde ingesteld raphie, of geeftie zelf ook wat de sound nodig heeft?
hij gedraagt zich als een tafel dus hoe harder je instuurt des te meer drive je krijgt. stuur je wat zachter in maar wil je toch drive dan kan je daarvoor de "drive" knob gebruiken, geen harder volume, wel meer "effect"
 
hehe het wordt duidelijk:D
kan je het effect horen op een kanaal waar je bijv alleen een kick op hebt of een snare

en gebruik je het als laatste slot of eerste raphie?
 
ook dat mag je weer kiezen, ik zou hem pre-fader zetten en dan als bovenste slot, om zoe goed mogelijk een console te emuleren, maar ITB zijn er natuurlijk geen regels? klinkt het goed = het goed
 
dat is waar ja, en hij is dus in twee versies de het enige vershil is dat de enen een input gain kan bijstellen of is er ook verschil kwa klank?
 
En nog maar eens een stukje omdat die zooooo lekker klinkt.

(nu met Vengeance Multiband op de master, om ook de haters ff de mond te snoeren) :D
 
ze hebben van bovenstaande consoles diverse zaken gemeten als
frequency respons
crosstalk
noisefloor
thd op verschillende level etc.

het gaat hier uds niet over een statische convultion maar echt over de meetgegevens in een algo zetten en dit realtime laten berekenen
De plug is dus ook redelijk zwaar (met oversampling helemaal) 5 instances van de mixbus brengen mijn q9550 toch al echt aan het zweten.

Hoe kan het dan dat die plugs met elkaar communiceren? Gebeurt dit door een soort van sidechaining ofzo (want om crosstalk te emuleren moeten die verschillende inserts toch met elkaar praten)?

Waarom bouwen DAW makers dan zo geen algoritme in (en passen ze n hun summing engine aan)?

Btw: die demo's die je gepost hebt klinken wel lekker, maar ik zou ook dezelfde mix eens willen horen zonder de plugin.
 
Hoe kan het dan dat die plugs met elkaar communiceren?
Dat is nog het minst moeilijke; dat heet gewoon inter-proces communicatie.

Waarom bouwen DAW makers dan zo geen algoritme in (en passen ze n hun summing engine aan)?
Meerdere redenen.

1) Wil je dit effect wel uberhaupt? Het mooie aan digitaal summen is juist dat je dit soort neveneffecten niet hebt.

2) Zoals Raphie al zegt doet de CPU al behoorlijk zweten bij 5 instances; kun je nagaan als dat op een 100-tracks project of zo moet draaien.

Btw: die demo's die je gepost hebt klinken wel lekker, maar ik zou ook dezelfde mix eens willen horen zonder de plugin.

In de Gearslutz thread is een van de eerste files de ITB mix (dus zonder plugin).
 
Zeker weten. Wat is nu het verschil, met en zonder (en dan het liefste in de 0db stand en een keer in de +6db stand bijv)
 
Back
Top