Slate Digital Virtual Console Collection

Slate brengt een revolutie teweeg in de In-the-box-markt met The Virtual Console Collection.

attachment.php


De Slate Virtual Console Collection emuleert de consoles van NEVE, SLL & API met inserts voor zowel Channelstrip als Mixbus. De plug-in doet dit dusdanig goed dat we eindelijk verlost zijn van de "harshness" in het hoog, welke kenmerkend zijn voor in-the-box (ITB) mixen. Deze set doet ITB, waar je normaal gesproken zou kiezen voor outboard summing. Het effect is subtiel maar direct waarneembaar en waarschijnlijk voor velen zeer de moeite waard.

Prijs is 199 dollar.


Meer info: Slatedigital.com
 
Last edited by a moderator:
Heb eindelijk rustig de tijd genomen om de Gearslutztopic te beluisteren en was overtuigend
de plug-in is me wel het kopen waard..
 
maar ze mogen hem wel eerst wat stabieler maken, crash pc gisteren, terwijl die normaal erg stabiel is MAAR voor de rest

HEEERLIJKE plugin! na wat bugfixes koop ik hem zeker
 
heb de demos nog eens goed beluisterd..
ik hoor wel versschil het apparte is dat ik niet kan zeggen waar het hem in zit die c en a lijken iets meer puch te hebben, en net iets strakker

ik heb iemand anders mij naar de 2 verschillende laten luisteren zodat ik niet wist welke er speelde.. toch kies ik steeds voor c terwijl als ik ze zelf achter elkaar zet en luister, steeds het idee heb dat ik het verschil niet hoor... rare dingen die hersenen
 
Leuk he? wel "iets" horen, maar niet exact de vinger op de zere plek kunnen leggen
 
een woord, apart!

Ik heb ook wat demo's geluisterd van het gearslutz forum. Ik kom tot de conclusie dat dit eigenlijk de plugin is die ik wil hebben of evt een alternatief, mocht dat er komen voor bijv UAD/SSL/Powercore.

Ik heb hier precies hetzelfde gevoel bij als m'n oude tascam desk mixes. Dat klong gewoon meteen heerlijk. Iets wat is mis in de digitale wereld. Ik was al op zoek naar summers, maar het lijkt er op dat ze het met de plugin "nailed" hebben...:L
 
Dat is toch weeral al plaats gespaard en snapshots op de digicam?
Heerlijk toemaatje++

(tijdens de test vond ik de vocalisteklank wel het minst stressed klinken op de ITB mix, maar de muziek en vooral de crisp punch in de drums waren beter in de Slate mix, ik verraad nog niet het resultaat hier, voor de nabeluisteraars aldaar ;) )
 
ook de vocals in de Slate summing klinken ronder en mooier opgewaardeerd, het was nogal laat gisteren en had trouwens enkel men Audiotechnica ATH-M40fs op, nu met de M1 active dus herbeluisterd in details, dope-sh*t!
 
zijn de demos b en ce allebij de plugin? mijn rijtje
van mooi naar minst mooi

1. A
2. ITB
3. B
 
Laatst gewijzigd:
zit er aan te denken om te kopen,
jammer dat vand e cpu, maar dan moet ik maar wat meer routen. het zou mischien handig zijn dat je dit kunt maken zodat het er opzit voor je naar een kanaal stuurt.. ik bedoel daarmee hetzelfde als bijv de circular panning law,

maar ik weet niet of er software is met het tegenovergestelde als een masterkanaal, een kanaal waar eerst alle instrumenten op binnekomen, daarna na hun eigen kanaal en dan naar het masterknaal, dat zou handig zijn met dit soort plugins
 
die Slate vandaag of morgen op audiomidi.com

zeker in een no-brainer dealtje? hehehehe!:D

:baco::baco:
 
mooi ding hoor maar ik snap het niet zo goed

iedereen wil van analoog naar digitaal en nu zijn ze digitaal gegaan en willen ze weer analoog klinken
 
Laatst gewijzigd:
hehe... dat zeiden ze vroeger ook van vinyl ja... iedereen wil naar cd, en vervolgens willen ze een cd speler die net een plaat is.

Maar ik denk dat iedereen wel een "analoge mixer" met complete automation voor de PRIJS van een DAW+deze plugin wil hebben. (ipv tonnen :) )

los van het feit dat ik deze nog niet getest heb zijn dit soort dingen natuurlijk wel de toekomst.
 
voor mij staat een Core i7 1366 processor ook op een gedeelde eerste plaats (samen met de API-2500 hardware doos) qua beoogde upgrades.

Ik begin steeds meer in een concept te geloven van NATIVE plugins, waarbij je alleen nog maar investeert in outboard waar het kunstjes kan, die nog niet ITB kunnen (maar dat worden er steeds minder, zie ook dit topic) Goede tape emulatie is een v/d zaken die nog steeds niet goed gaan ITB.

Bijv de FATSO plugin van UAD is ZWAAR teleurstellend vergeleken met de hardware doos van Emperical Labs. Zo ook de API-2500 emulatie van WAVES, doet het aardig op nominaal niveau maar het feedback principe op de HW doos klinkt toch echt anders.
 
Goede tape emulatie is een v/d zaken die nog steeds niet goed gaan ITB.
Bijv de FATSO plugin van UAD is ZWAAR teleurstellend vergeleken met de hardware doos van Emperical Labs.

Heb je ze 1:1 vergeleken dan (Fatso door converter en UAD Fatso door converter)?
Ben zelf helemaal weg van de Fatso als tape-emulator. Voor louter compressie gebruik ik hem nooit (terwijl dat juist de grote kracht zou moeten zijn van het ding).
 
Back
Top