Slate Digital Virtual Console Collection

Slate brengt een revolutie teweeg in de In-the-box-markt met The Virtual Console Collection.

attachment.php


De Slate Virtual Console Collection emuleert de consoles van NEVE, SLL & API met inserts voor zowel Channelstrip als Mixbus. De plug-in doet dit dusdanig goed dat we eindelijk verlost zijn van de "harshness" in het hoog, welke kenmerkend zijn voor in-the-box (ITB) mixen. Deze set doet ITB, waar je normaal gesproken zou kiezen voor outboard summing. Het effect is subtiel maar direct waarneembaar en waarschijnlijk voor velen zeer de moeite waard.

Prijs is 199 dollar.


Meer info: Slatedigital.com
 
Last edited by a moderator:
toch blijf ik denken dat als zo'n plugie jou mooi analoog gheluid kan geven,
dat er een mogelijk heid is om het zelf zo te kunnen mixen dat het analoog klinkt, het zal niet makkelijk gaan, maar de mogelijkheid is er

ik heb die testvesies heel goed beluistert van vcc en wat je hoort is dat het net wat meer ruimte in zit in de nummers, en dat het helderder is.

ik vind die dollars er gewoon veel te veel voor
 
naja, dat bedoelde ik dus ook.. in principe doet slate met die vcc niet iets ONTZETTEND vernieuwends, wat hij zelf beweert. Misschien voert hij het wel goed uit.. Dat weet ik niet.

Je hebt legio plugins waarmee je vergelijkbare dingen kunt doen. Zoek ook maar eens terug op gearslutz over URS saturation. Dan zul je zien dat slate of 1 van zijn medewerkers er zelf ongeveer dezelfde dingen over zegt (uit enthousiasme) voordat ze überhaupt het vcc idee bedacht hebben. Of misschien hebben ze het toen bedacht :)
 
VCC is zover ik weet niet volledig convultion based (dus alleen het I/O samplen van diverse tafels) en dit als een impulse loslaten op audio. Bij VCC is gekeken hoe tafels meten qua, Phase, Crosstalk, EQ en de invloed van het harder aansturen van inputs en outputs. de correlatie tussen deze is in een algoritme verwerkt. Dus het gaat iets verder als bijv SIR of Convolver met een mooie gui en wat embedded impulses
 
nee, bbe is weer heel wat anders. (was een vroege VST emulatie van de SPL vitalizer)
 
bbe is inderdaad iets helemaal anders;
allemaal goed en wel, vind het wel klote dat ze nu weer een nieuw beveiligingssysteem nemen; gaat geheid voor kloterij en problemen met drivers en heel de zooi zorgen, was net van plan me de vcc te kopen, maar bedenkt me nu toch even...
 
Bedenk wel dat iedereen komend jaar overgaat op de nieuwe iLok. nagenoeg alle serieuze vendors maken gebruik van iLok of Synchrosoft.
 
ah is dat zo? wist ik nog niet. dus we moeten er zowieso allemaal aan dan binnekort, dan mag dat geen belemmering zijn :)
 
Blijf het toch gek vinden....een stukje hardware nodig hebben anders doet je software het niet......en bij een verkoop, hoe vaak mag je overschrijven, en als een bedrijf failliet gaat, kan je dan nog overschrijven?
 
Ik heb een paar vragen over de VCC plugin:

1.Ik heb begrepen dat het 2 plugins zijn, 1 voor op elke track en 1 voor op de masterfader.
Nu ben ik bezig met een Cubase project met 25+ tracks. Als ik de VCC op elk spoor zet, trekt mijn DualCore PC dat wel? (processor belasting)

2.De VCC emuleerd een SSL, Neve, API of Trident console. Klopt dit nu?
Brit4k = SSL
US A discrete = Neve
Brit N discrete = API
Vorkje = Trident

Bedankt!

ps.de demo en purchase links werken helaas niet...
 
USA is API
Brit N is NEVE
de rest klopt en nee dat gaat je dualcore bij lange na niet trekken.

public beta is gesloten, release is de komende weken.
 
USA is API
Brit N is NEVE
de rest klopt en nee dat gaat je dualcore bij lange na niet trekken.

public beta is gesloten, release is de komende weken.

Ok. bedankt. Hoe kan ik het probleem bij punt 1 oplossen? werkt de plugin hetzelfde als ik bijvoorbeeld van de 25+ tracks 10 grouptracks maak en hier de VCC op zet? of klinkt het dan anders?
 
het effect "stapelt" is dus echt ff een kwestie van proberen, hoeft van mij niet pers'e op iedere channel, maar wel bijv op subgroups i.d.d.
 
het effect "stapelt" is dus echt ff een kwestie van proberen, hoeft van mij niet pers'e op iedere channel, maar wel bijv op subgroups i.d.d.

dus met 10 subgroups zal het effect ongeveer hetzelfde zijn? Plaats je dan de Virtual Channel of Virtual Mixbuss plugin op de grouptracks?
Kan het overigens geen kwaad om (als de VCC als eerste insert wordt gebruikt) meerder inserts hieronder te hangen? Bijvoorbeeld de PE 1C EQ?
 
Back
Top