Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

maar met die simpele gate/cuttof/pitch mod kan je hem ook al als drumcomprutter gebruiken
we zijn nu een teep met alleen de monotrut, cp-251, mf-102 & tokai TDL-1 aan t opnemen
morgen de laatste sint track opnemen en volgende week de zang(met mic/monotrut/delay)
 
je zal wel zo de (pre) amp bypassen....dus moet het hele ding vast flink wat versterking krijgen.

ik ben benieuwd of het echt werkt. wie weet heir meer van?
 
het enige wat ik weet is dat dit de rec out is nog geen ervaringen gezien
maar als dit de pre amp bypassed dan zou ik er een buizen pre ampje achter hangen
 
Ik kom binnenkort met een nummer waarbij ik de MonoTron, de BLiptronic 5000 en de Korg Kaossilator gebruik. Het wordt een nummer in een take opgenomen. Nog geen titel voor het nummer, maar dat komt wel wanneer ik de compositie klaar heb.

Phochos
 
Ik kom binnenkort met een nummer waarbij ik de MonoTron, de BLiptronic 5000 en de Korg Kaossilator gebruik. Het wordt een nummer in een take opgenomen. Nog geen titel voor het nummer, maar dat komt wel wanneer ik de compositie klaar heb.

Phochos

Oi Phochos wij hebben een tape van 20 minuten met alleen de monotron opgenomen(8track). We hebben natuulk wel de cp-251,MF-102, tokai TDL-1 en memoryman dlx gebruikt voor FX en aansturing van de monomod. Alleen kan ik nix op't net ZZ door mijn computer talent(geen). Als je me FF je adres PMt dan stuur ik je wel een kopietje als je hem dan ook in deze draad zou willen ZZ. (moet alleen eerst de tape nog masteren)
 
Heb hem nu een paar uur, tof ding. Zeker om als extra distortion te gebruiken.
Maareuh vraagje voor de kenners: als ik de resonantie op maximum zet, hoor ik de LFO nog altijd in werking (zowel bij pitch als cutoff), zonder dat ik een noot aansla. Hoe kan dit? Iets te uitbundig geweest? ;{
 
Ik heb er ook weer eentje. Ga nu een nummer opnemen met de Korg MonoTron, de Medeli MC37 en de Hydas MEC5000 en de Bliptronic 5000. Het nummer wordt in één take opgenomen.

Phochos
 
Hoe is bij jullie de audio output? Bij mij istie erg slecht. Ik moet het minijackie er half in steken wil hij het doen. Dus misschien zit er iets niet goed. Zal hem eens een keertje open schroeven. Hebben meer mensen daar last van?
 
Hoe is bij jullie de audio output? Bij mij istie erg slecht. Ik moet het minijackie er half in steken wil hij het doen. Dus misschien zit er iets niet goed. Zal hem eens een keertje open schroeven. Hebben meer mensen daar last van?

De MonoTron is toch mono, wellicht dat het stekkertje stereo is wat je gebruikt.

Phochos
 
Back
Top