Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

Hoe is bij jullie de audio output? Bij mij istie erg slecht. Ik moet het minijackie er half in steken wil hij het doen. Dus misschien zit er iets niet goed. Zal hem eens een keertje open schroeven. Hebben meer mensen daar last van?

De output op de monotron is voor de koptelefoon staat volgens mij ook zo'n klein tekentje bij. Je hebt er een stereo minijack voor nodig of zoals je ook al doet een monojack er half in steken. Maar een koptelefoon kan natuurlijk ook :).
 
wij hebben de monotron nu ook met een line out uitgerust en gelijk meer geluid en minder ruis
dus zeker de moeite waard
m'n maat heeft hem voor de volume potmeter afgetakt
 
kan je de ruis, die op de normale output staat, niet versterken en vervolgens gaan gebruiken voor bijv een sample and hold waar de gate van word geklokt door de LFO zodat je er random modulatie extra bij hebt...

of de LFO output ook kunnen routen naar het audio pad (zodat ie geen LFO meer is nutuulk) zodat je 2 oscs hebt!
die laatste lijkt mij echt een mooie toevoeging :eureka:
 
wij hebben de monotron nu ook met een line out uitgerust en gelijk meer geluid en minder ruis
dus zeker de moeite waard
m'n maat heeft hem voor de volume potmeter afgetakt

Ik schroef hem van het weekend even open om te kijken. Duidelijk is dat die koptelefoonoutput van mijn monotron naar z'n grootje is...... Ennuh die ruis die valt toch wel mee bij dat ding? Keb er weinig last van. Nu is ruis af en toe best lekker :P

Edit: trouwens onrust. Jij hebt de monotron toch een keer gebruikt met de cp-251 en een moogerfooger? Heb jij een patchvoorbeeldje voor mij? Vind ik wel leuk om te weten wat jij hebt gepatched
 
Heb hem nu een paar uur, tof ding. Zeker om als extra distortion te gebruiken.
Maareuh vraagje voor de kenners: als ik de resonantie op maximum zet, hoor ik de LFO nog altijd in werking (zowel bij pitch als cutoff), zonder dat ik een noot aansla. Hoe kan dit? Iets te uitbundig geweest? ;{

Zelfoscillatie van het filter. Normaal. Positief zelfs volgens sommigen. Ik kan leven zonder een niet-zelfoscillerend filter, zolang je de resonantie maar hoog genoeg omhoog kan gooien dat het ding toch wel behoorlijk ziek begint te klinken. :)
 
Edit: trouwens onrust. Jij hebt de monotron toch een keer gebruikt met de cp-251 en een moogerfooger? Heb jij een patchvoorbeeldje voor mij? Vind ik wel leuk om te weten wat jij hebt gepatched

als ik de cp-251 en de mf-102+memoryboy dlx met de monotron gebruik is het echt een hele grote spaghetti op tafel, maar ik zal(als ik't niet vergeet)volgende week wel een noodletje proberen op te schrijven

:biertje:
 
wij hebben de monotron nu ook met een line out uitgerust en gelijk meer geluid en minder ruis
dus zeker de moeite waard
m'n maat heeft hem voor de volume potmeter afgetakt

Is dat voor de Preamp, en moet je dan nog een aparte Preamp regelen om het signaal weer te versterken tot een line niveau?
 
Is dat voor de Preamp, en moet je dan nog een aparte Preamp regelen om het signaal weer te versterken tot een line niveau?
ja.
 
nee hoor wij hebben gewoon hard line out signaal(harder dan uit de koptelefoonjack)
gewoon FF het schema checken, volgens mijn maat is het dan heel simpel
 
Die monotron ziet er leuk uit maar op dat keyboard kan ik echt nie spele.

zijn er al mensen die hun monotron met cv gate hebben uitgerust en ook een redelijk aantal octaafjes halen??

Anders ga ik er namelijk ook 1 halen.
 
Die monotron ziet er leuk uit maar op dat keyboard kan ik echt nie spele.
da's een lachertje idd (maar zelfs dat nog niet eens :erm:)

zijn er al mensen die hun monotron met cv gate hebben uitgerust en ook een redelijk aantal octaafjes halen??
eigenlijk moet 'ie gewoon voor alle 7 functies (incl. het volume) voorzien worden van een CV ingang...
ook zou het leuk zijn als je de LFO ook naar het audiopad zou kunnen schakelen zodat het een 2 Oscs synthje word...

met dit accomplished moet ie al redelijk op weg zijn om aanzienlijk bruikbaarder te worden...
 
paperclip ?

Of een stylus :P Die ribbon is wel een soort van "multitouch". Als je hem op meerdere gedeeltes aanraakt, bijvoorbeeld helemaal links en rechts, hoor je een toon die normaal ergens in het midden van de ribbon zit :) Hij is dan zelfs velocity sensitive (kind of). Zo kun je 'm als een dronken fakir laten klinken 8o)
 

Attachments

  • drunk fakir.mp3
    186,7 KB · Bekeken: 45
Back
Top