Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

slechts monophone dus? ...succes he :koffie:

Hoi 6,

Het wordt wel polyphone, maar ik ga geen meerdere sporen opnemen, de opnamens worden in één keer op de geheugenschijf gezet. Heb nog geen titel ervoor.

Phochos
 
ff zien... erm... je bent een octopus? :D

De Bliptronic sequencer loopt automatisch, de MonoTron bespeel ik voor effecten en de PSR E223 voor de strings en de solo, dus het kan allemaal in ene tijd.

Phochos
 
Ik heb veel op die manier opgenomen. Kan leuk zijn! Voor de duidelijkheid: ook ik ben geen octopus. :)

Tegenwoordig kan ik ook single take multitracken, wat handig is als je wat nabewerking met EQ, mix en effecten wil toepassen.

En verder doe ik vooral het "gewone" multi take multitracken.
 
Ik bedoel:

Ofwel 24 sporen in 1 keer tegelijk opnemen (= multitracken, single take. BV een orkest opnemen op 24 spoor recorder)
Ofwel 24 sporen in meer dan 1 keer opnemen, steeds terugspoelen en een extra spoor opnemen. (=multitracken, multi take. BV de gemiddelde solo studio-artiest)
Het alternatief is inderdaad naar slechts 1 spoor opnemen. Dat heeft voor de opname weinig invloed op je werkwijze, maar beperkt je wel enorm in de nabewerking.

Dus in het eerste geval: een drumlijntje en sequencer lopen automatisch, met je linkerhand speel je strings, met je rechterhand FX op 2 synths, met je voeten een baslijn. Octopusgedoe dan wel automatisatiegedoe.

In het tweede geval: eerst neem je de baslijn op. Je spoelt terug, en je neemt daarna de lead op. Je spoelt terug, en je neemt daarna een pad op. Etcetc.

Of je alles in 1 take opneemt of in meerdere takes, heeft heel veel invloed op de manier van inspelen. Octopus versus mens. :)
Of je alles naar 1 track of naar een multitracker opneemt, heeft vooral voor de nabewerking invloed.
 
Ze mikken overduidelijk op een mod community. Ofwel plannen ze een grote analoge release (ik reken er niet op), ofwel zien ze dit als heel goede reclame. Ik denk niet dat de monotron op zich het grote geld moet binnenbrengen, hoewel ze er volgens mij geenszins hun broek aan scheuren! Ik zou graag de winst op mijn rekening zien komen. :)
 
Ik bedoel:

Ofwel 24 sporen in 1 keer tegelijk opnemen (= multitracken, single take. BV een orkest opnemen op 24 spoor recorder)
Ofwel 24 sporen in meer dan 1 keer opnemen, steeds terugspoelen en een extra spoor opnemen. (=multitracken, multi take. BV de gemiddelde solo studio-artiest)
ome phooch heeft maar 1 monotron (toch?)... en als ie er toch meer heeft moet ie dus een octopus zijn...
 
wordt tijd dat Korg weer actie onderneemt. ik zat zelf te denken aan de :

KORG monotron DIY expander kit

including:

minikeyboard 2 octaves (with oct up/down, switches, vector-control)
midi in
modular patchpanel (attachable unit, same size as the monotron)

KORG monotron DIY expander kit comes with new features as:
portamento
VCO waveform transformer
VCO
LFO1 extended with 5 waveforms
LFO2 with 20 diffrent waveforms (usable as env)
VCF lowpass
VCF2 highpass

-comes with manual with all the details how to build your own
extended monotron, dedicated soft flightcase,
special midi-cable (mini midi-plug to normal midi-plug) and
20 mini patchcables.

-all parameters are midi-controllable

en niet te vergeten:

gratis Berhinger noisegate!
 
wordt tijd dat Korg weer actie onderneemt. ik zat zelf te denken aan de :

KORG monotron DIY expander kit

including:

minikeyboard 2 octaves (with oct up/down, switches, vector-control)
midi in
modular patchpanel (attachable unit, same size as the monotron)

KORG monotron DIY expander kit comes with new features as:
portamento
VCO waveform transformer
VCO
LFO1 extended with 5 waveforms
LFO2 with 20 diffrent waveforms (usable as env)
VCF lowpass
VCF2 highpass

-comes with manual with all the details how to build your own
extended monotron, dedicated soft flightcase,
special midi-cable (mini midi-plug to normal midi-plug) and
20 mini patchcables.

-all parameters are midi-controllable

en niet te vergeten:

gratis Berhinger noisegate!

OI JE VERGEET DE RINGMODULATOR!!! en 1 noise generator
en een tekening hoe je een ruisloze line out maakt
dan bouw in er wel nog n analoge behringer delay in
 
en een tekening hoe je een ruisloze line out maakt

Laat me raden, door heel de layout van de print aan te passen, duurdere ruisarme componenten te gebruiken, te investeren in onderzoek naar een goede aardlayout met dito behuizing, en te eindigen met een synth van paar honderd euro?

Je geeft ze een vinger, en ze WILLEN een arm. :)
 
Back
Top