De grote TR-606 draad

Wilde deze vraag eerst ergens anders posten maar hier kan ie misschien ook wel goed zijn.......

Ik heb een TR-606 in reparatie en ik kom er zo snel even niet uit. De unit functioneert perfect (heb er voor de eigenaar nieuwe toetsen ingezet zodat alles nu echt goed werkt) maar er blijft 1 probleem:

Als ik de unit aan zet (en geen programma run) dan geeft de CYmbal continu een geluid. Alsof ik continu een aansturing heb voor deze parameter. Ik kan de cymbal goed reguleren met bv de volume knop (compleet wegdraaien) maar hierdoor wordt de cymbal onwerkzaam. Als ik een programma run triggert hij ook de cymbal niet. Als ik de weerstand tussen de trigger en het cymbal circuit wegsoldeer is het probleem ook weg (zonder werkende cymbal dan natuurlijk)
Verder merk ik dat de hihat ook mee gaat doen (op de identieke zelfde manier) als ik switch naar programma II. Op II heb ik zowel een coninue CYmbal als en HIhat. Druk ik opnieuw op deze switcher knop dan schakelt hij terug naar programma I met weer beide storingen. Opnieuw schakelen schakelt hij naar II met onveranderde klachten....... Als ik DAN naar I schakel is weer alleen de CYmbal over.
(als ik alleen de CYmbal continu heb werkt de HiHat perfect)

Ik heb al wat simpele opamps vervangen en wat condensatoren (ELCO's) maar tot nog toe niets. Wat zou dit kunnen zijn?
 
Laat maar; bleek de 'Accent' potmeter te zijn die short circuitte als je de potmeter niet een klein beetje indrukte.........
 
Sinds ik audiorealism drum machine heb gebruikt ben ik helemaal verknocht/verslaafd aan de 606 kickdrums/bassline, lekker spelen met die decay. Eindelijk iets gevonden om iet of wat een fatsoenlijke 'tribe' kickdrum uit te krijgen.

Bleh wat ben ik toch hard aan het twijfelen of de 606 of de 808 men eerste bak gaat worden.
 
Heb ook 606 vraagje. Iemand die ik ken heeft een 606 en die doet niets als je hem aan zet met adapter er in, ook niet met batterijen. Ik heb de unit niet in handen gehad. Iemand een idee wat het kan wezen ?
 
Heb ook 606 vraagje. Iemand die ik ken heeft een 606 en die doet niets als je hem aan zet met adapter er in, ook niet met batterijen. Ik heb de unit niet in handen gehad. Iemand een idee wat het kan wezen ?

ik denk dat ie kapot is...
 
Als ie werkelijk niks doet, LEDs blijven uit, is het waarschijnlijk de voeding.

+1 voor Barno. Te flauw... :-)

Precies, ze had hem uitgeleend en nu kreeg ze hem zo terug. Toen deed die het niet meer met adapter en niet met batterijen. Ik zal eens vragen of ik hem eens kan bekijken.
 
Een on-gemodificeerde 606 heeft geen decay controle. Ik vind de 808 toch echt wel meer een main drummert en de 606 leuk voor erbij.
Begrijp me niet verkeerd, ben gek op de 606. Vooral als ie helemaal gemod is!

Benhalven op den haaiheads!
 
Precies, ze had hem uitgeleend en nu kreeg ze hem zo terug. Toen deed die het niet meer met adapter en niet met batterijen. Ik zal eens vragen of ik hem eens kan bekijken.

Goed verhaal... :(
Ik heb bij meerdere 606jes de voedingsregulator vervangen. Dit heeft verschillende problemen, ook als deze (100% dood), verholpen.
Ook een sequencer die alleen nog maar de even getallen sequencte...
 
Ik heb hem ook in het verleden gehad de 606, staat werkelijk op plaats 3 van alle TR's. De drums heb ik gesampled in mijn PC, maar ooit zal ik hem weer aanschaffen vanwege de sequencer. Was daar zeer van onder de indruk moet ik zeggen, had een lekkere groove altijd die 606...
 
Goed verhaal... :(
Ik heb bij meerdere 606jes de voedingsregulator vervangen. Dit heeft verschillende problemen, ook als deze (100% dood), verholpen.
Ook een sequencer die alleen nog maar de even getallen sequencte...

Oke dank voor de tip, ik zal het door gegeven.
 
Ik heb hem altijd geslaved gehad en toen werkte die decay truuk altijd. Ga de 606 nu als master gebruiken en nog niet geprobeerd of het dan nog steeds lukt, zou jammer zijn als dit niet het geval is.
 
Heeey, met de nieuwe darktime update kan ik de 606 clock als master gebruiken en midi clock vanuit de DT verkrijgen... cool. De decay truuk werkt natuurlijk niet meer want dan verander je het tempo hehe.
 
Ik heb hem altijd geslaved gehad en toen werkte die decay truuk altijd. Ga de 606 nu als master gebruiken en nog niet geprobeerd of het dan nog steeds lukt, zou jammer zijn als dit niet het geval is.

Zou je er eens een korte sample van kunnen plaatsen? Ik ben wel benieuwd hoever de decay dan werkt.
Ik zal het nog eens op die van mij proberen, maar ik kan heb het eerder getracht, maar bij mij werkte het niet..
 
Aangezien ik hem nu als masterclock gebruik kan ik dit nu helaas niet demonstreren. Ik heb vandaag wel een jack naar dinsync kabel gemaakt zodat ik hem aan mijn modular zou moeten kunnen slaven (dan kan ik wel een sample maken), maar dat wil helaas nog niet helemaal werken. Als ik eruit ben dan zal ik eens wat opnemen!
 
Back
Top