De grote TR-606 draad

gave link, dank je MonoTron!
Ps. ook leuk om je 606 door het filter van de Monotron te duwen... ;)

cheers!
 
Even een vraagje, ik heb een TR-606 waarbij ik destijds wat mods wou uitvoeren, echter ik heb mijn zinnen gezet op de Yocto 808 en wil de TR-606 verkopen, nu vraag ik mij af of het toevoegen van de seperate outputs mod iets het apparaat gewilder zou maken? Of lekker standaard verkopen?
 
Tja, het zou natuurlijk leuk zijn als ik een iets royaler bedrag kan vangen voor de 606 gezien dat ik dan meer kiet speel met de aanschaf van die Yocto kit
 
Das waar, maar niet iedereen heeft de handigheid om dit zelf uit te voeren en toen ik even een search deed op het SF naar tr-606 kwam ik wel vragen tegen naar een TR met seperate outputs, vandaar dat ik het mij afvroeg, ben ik em dan sneller kwijt, dan zou dat voor mij een overweging zijn om de mod uit te voeren. Aan de andere kant is het een prachtig apparaatje en vind ik een uitgebreidere mod ook wel interessant, je zit dan echter weer met de kleine behuizing en vaak krijg je dan een creatie die er weinig professioneel uitziet met zelf gemaakte labels etc. Dus toch maar voor de Yocto gaan!
 
ik zou een 606 niet wegdoen voor een 808.. Hou ze gewoon beide :) klinken verschillend genoeg
en ja, dat outputs modden, zou ik niet doen tenzij het voor mezelf was.
 
ik zou een 606 niet wegdoen voor een 808.. Hou ze gewoon beide :) klinken verschillend genoeg
en ja, dat outputs modden, zou ik niet doen tenzij het voor mezelf was.

Het is goed mogelijk dat je later die 606 idd toch weer wilt. Ik zou hem zelf niet verkopen omdat ze mogelijk duurder worden of minder goed te verkrijgen. De yocto 808 is een project op zichzelf en niet een vervanging in dat opzicht.

De yocto kun je tevens verdelen in 3 stukken als je het geld niet in een keer hebt.
 
De yocto is al besteld, althans, enkel de kit voor nu. Het wegdoen van de tr606 is enkel een financiële reden, als ik em zou houden maak ik er waarschijnlijk een breakout box voor met extra functionaliteit omdat ik het zonde vind om alles aan de zijkant te proppen. Ik overweeg echter om zelf een sample kit van de 606 te maken ipv em te houden. Dan kan ik de Sounds nog steeds blijven gebruiken
 
606 hats zijn netzoals die van de 808 elke keer anders en uniek.

Ga binnenkort de 606 output mod laten doen.
 
Ik was ook van plan geen single shots te doen maar loops op te nemen om wel de verschillende facetten vast te kunnen leggen. Wat betreft die output mod, let er wel op dat de Sounds via de seperate outputs anders kunnen klinken doordat de interne summing mixer van de tr toch wat toevoegd.
 
Even een vraagje, ik heb een TR-606 waarbij ik destijds wat mods wou uitvoeren, echter ik heb mijn zinnen gezet op de Yocto 808 en wil de TR-606 verkopen, nu vraag ik mij af of het toevoegen van de seperate outputs mod iets het apparaat gewilder zou maken? Of lekker standaard verkopen?

Ik zou hem lekker houden! 8o) De mijne gaat echt nooit meer de deur uit
 
Dinsync (de man achter oa de RE-303) komt binnenkort met een RE-606, oftewel een 1-op-1 kopie van het origineel. Wellicht een idee om je TR origineel te houden en de RE te gebruiken voor mods.
 
Ik heb de tr 606 uiteindelijk gehouden, hij staat nu broederlijk naast de yocto 808!
 
Ik was ook van plan geen single shots te doen maar loops op te nemen om wel de verschillende facetten vast te kunnen leggen. Wat betreft die output mod, let er wel op dat de Sounds via de seperate outputs anders kunnen klinken doordat de interne summing mixer van de tr toch wat toevoegd.

Ik ben wel benieuwd hoe dat verschil klinkt. Iemand een yt filmpje waar je dat goed hoort? Dank
 
Mijn TR606 speelt alleen de eerste 7 steps van de sequence af en begint daarna weer opnieuw. Krijg m met geen mogelijkheid de 16 steps afspelende.

Voordat ik me helemaal verlies in het schema, heeft iemand eerder dit euvel gehad? Defecte ram chips?
 
Back
Top