Tafel voor in de studio bouwen - tekening? suggesties?

statik

Bandpass Codekleier
Lid sinds
17 Maart 2005
Berichten
58
Hi!

Ik heb hoognodig een andere tafel nodig voor in mijn studio. Mijn monitoren staan vrij hoog (niet-verstelbare quicklok stands, een recoil stabilizer daar op en daar weer een PSI 21 monitor boven op - ze staan dus los van mijn werkblad) en om de tweeters van de PSI's goed op oor-hoogte te hebben, staat mijn stoel dus ook vrij hoog (en ook hoog genoeg, ergonimisch gezien). Het enig wat niet hoog genoeg is, is mijn huidige tafel.

Ik heb dus een hoge tafel nodig en dan moet je denken aan 1 meter a 1 meter 10 hoog (schat ik zo even in) met een rechthoekig tafelblad. Daar moet een keyboard, PC toetsenbord en twee platte monitoren op, dus qua diepte zou 70 a 80 cm voldoende zijn.

Ik heb wat zitten kijken naar tafels om aan te kunnen werken, maar niet echt iets gevonden. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar:

- Een bouwtekening van een werk tafel (kan ik zelf naar smaak wel aanpassen en intussen ook wat DIY ervaring op doen)

of

- Iemand die voor weinig een simpele maar wel stevige (werk-)tafel kan maken op de juiste hoogte.

Als iemand me hier mee op weg kan helpen (omgeving Almere/Amsterdam/Het Gooi) - graag!

Alvast bedankt! :okdan:
Johan.
 
Koop gewoon van die losse poten bij de GAMMA/PRAXIS/IKEA
en met een decoupeerzaag kan iedereen uit 'n 18mm dikke plank een leuk figuurtje zagen, daarna vericht je met een schroevendraaier het laatste wonder.
En verfen hadden ze mij al op de peuterschool geleerd (met m'n vingers zelf) het zelfde geld voor een rechthoek te tekenen op papier.

Oftewel: Ik denk, als ik eerlijk bent, dat je hier geen synthforum voor nodig heb.
 
Koop gewoon van die losse poten bij de GAMMA/PRAXIS/IKEA
en met een decoupeerzaag kan iedereen uit 'n 18mm dikke plank een leuk figuurtje zagen, daarna vericht je met een schroevendraaier het laatste wonder.
En verfen hadden ze mij al op de peuterschool geleerd (met m'n vingers zelf) het zelfde geld voor een rechthoek te tekenen op papier.

Oftewel: Ik denk, als ik eerlijk bent, dat je hier geen synthforum voor nodig heb.

Ok, niet een HEEL simpele tafel dan, een beetje flair mag wel. Het moet in een studio, niet in de garage. Ik zou vooral het verband tussen de poten wat steviger hebben. De poten bij de gamma's etc. zijn te kort.

Als ik heel eerlijk ben, heb ik eigenlijk niet zo veel aan je reactie, maar toch bedankt.
 
http://theheartcore.com/images/whiteroom.jpg

Kijk eens naar de linkse tafel. Blad bij de Gamma gehaald van 2 meter breed, 1 meter diep (op z'n diepste punt), 35 mm dik. Pootjes (6 stuks) ook van de Gamma, maar die zijn maar 70 cm. Aftekenen, voorboren, in elkaar schroeven; binnen 2 uur kun je klaar zijn, inclusief winkelen.

1.10 is vrij hoog, ik wil gerust geloven dat je een hoge stoel hebt, maar de gemiddelde bureaustoel haalt die 70 cm + 35 mm van dat blad al niet op comfortabele wijze.

Wil je het toch op die hoogte, dan raad ik je aan bij de lokale ROC/MBO Metaalbewerking of zo langs te gaan en te kijken of er een paar studenten zijn die tegen een leuke prijs een frame voor je in elkaar willen lassen. Uittekenen kunnen zij dan ook wel voor je doen, het feit dat het blad ergens op kan rusten in plaats van puur op de treksterkte van het hout moet rekenen scheelt een hele hoop.
 
http://theheartcore.com/images/whiteroom.jpg

Kijk eens naar de linkse tafel. Blad bij de Gamma gehaald van 2 meter breed, 1 meter diep (op z'n diepste punt), 35 mm dik. Pootjes (6 stuks) ook van de Gamma, maar die zijn maar 70 cm.

1.10 is vrij hoog, ik wil gerust geloven dat je een hoge stoel hebt, maar de gemiddelde bureaustoel haalt die 70 al niet op comfortabele wijze.

Jaaa, dat blad lijkt wel op wat ik zoek! Het zou kunnen dat de tafel wat lager uit mag vallen dan 1.10 m (ik kan m nu niet even opmeten) dus waarschijnlijk heb je gelijk en valt ie wat lager uit. Maar.. mijn huidige tafel meet wel iets van 70 hoog (da's is een standaard maat, toch?) en dat is toch echt te weinig.

De poten zien er wel stevig uit moet ik zeggen, nu nog eens kijken of die ook in stelt-formaat te vinden zijn. Is die tafel zoals op de foto staat wel stabiel? Ik ben wel weer wat verder hier mee, dank!
 
Het lijkt mij ook niet slim om je hele studio hoogte af te laten hangen van een paar stands die je hebt gekocht voor je monitors.

Ik denk dat jij en ik wel een beetje uitgesproken zijn.
 
hahah die RSB, kan hem niet meer als gelijk geven. Pak een pen, papier en schets wat je zoekt. Loop naar de Gamma en haal MFD. Ben je stuk goedkoper uit dan een desk in de winkel en het is precies zoals jij het wil.
 
Inmiddels bij de Gamma eea. gevonden aan bouwtekeningen in van die tipfolders (en die gaan net ff verder dan wat schroeven draaien - zulks snap ik ook wel want ik ben niet debiel - maar geven ook tips om het blad stevig en stabiel te maken). Ik ben weer wat verder en kan voorlopig even voort. De boel mag dus dicht wat mij betreft.
 
Schrijven normaal gesproken ook:D

Ach, jij lult ook wel anders als je een paar jaar in het buitenland woont.
Maareh Dub van Dale, ik zou me als ik jou was inschrijven voor het Groot Nederlands Dictee, win je ook eens wat ;) & succes met R-ond :D

schrijven leer je overigens nog niet op de peuterschool. Toch?
 
Ach, jij lult ook wel anders als je een paar jaar in het buitenland woont.
Maareh Dub van Dale, ik zou me als ik jou was inschrijven voor het Groot Nederlands Dictee, win je ook eens wat ;) & succes met R-ond :D

schrijven leer je overigens nog niet op de peuterschool. Toch?

Dub van Dale :okdan:
 
Het lijkt mij ook niet slim om je hele studio hoogte af te laten hangen van een paar stands die je hebt gekocht voor je monitors.

de basis is je monitor ...with
en hight
beste rsb...:doei:

mn studio hangt ook aan elkaar met div tafels [vd bieb ...en computers tafels [met snoer doorvoer gaten ] van de mavo
en meer karretjes [van die sony audio racks en een hele dure glazen tafel ...as synth standaard ...haha
iig tis en blijft altyd wikken en wegen

laatset keer dat mn huis / studiootje omgooide
heb ik as eertse mn monitors geplaatst
breed en op oog hoogte
boven op mn tannoys 385d daarop mn bw monitors
ask sta achter in de kamer heb ik een voller bassier sound in mn kamer dan ask zit voor mn 2x pc screens die tussen mn monitors staan
bass is stuk mindr = jammer

ask mix sta ik meestal haah
en das 3 meter verder
sc6
 
Sorry, R-ond, maar het lijkt mij handiger om de monitors achteraf te plaatsen omdat je akoestiek in je studio veranderd nadat je al je spulletjes hebt neergezet.
 
Ach, jij lult ook wel anders als je een paar jaar in het buitenland woont.
Maareh Dub van Dale, ik zou me als ik jou was inschrijven voor het Groot Nederlands Dictee, win je ook eens wat ;) & succes met R-ond :D

schrijven leer je overigens nog niet op de peuterschool. Toch?

BEKKIE ;
taal blijft een heersende factor op dit skyt forum:duivels:

TOPICSTARTER
ASJE NIET ZELF KUNT KUNJE ALTYD NOG
http://dualsf.com/

OF
http://www.djfurniture.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=66&Itemid=69
 
Normaliter zijn tafelpoten in de 'doe het maar zelf zaak' iets van 80cm.

Maar je kan evt ook bij een lokale ijzerboer (vierkante) pijpen met een plaatje boven en een doppie onderop maken en schroef je die zo onder een tafelblad.
Als het sjiek moet dan kan je die ook nog laten coaten of verchromen/verzinken.
 
Back
Top