Nog een vraag over speakers (maar nu geen studio monitors :D)

Bij een klasse B kon je ruwweg 1/4 van het ingangsvermogen als RMS vermogen schatten. Bij een klasse D ligt dat hoger want efficiënter. Maar niet hoger dan 100%, Ali Olijkerds.
 
Voor de volledigheid hier wil ik wel zeggen dat Chinese hifi echt goed kan zijn en dan heb ik het niet over AliBaba imitaties maar andere merken zoals Dared, Jungson, Dussun bijv.
Zelf heb ik een Dared buizenamp en daar speel ik al een jaar of twintig mee, één keer de zekering vervangen na flinke bliksem in de regio en voor de rest probleemloos.
 
Voor de volledigheid hier wil ik wel zeggen dat Chinese hifi echt goed kan zijn en dan heb ik het niet over AliBaba imitaties maar andere merken zoals Dared, Jungson, Dussun bijv.
Zelf heb ik een Dared buizenamp en daar speel ik al een jaar of twintig mee, één keer de zekering vervangen na flinke bliksem in de regio en voor de rest probleemloos.
Ja ik denk dat ze echt wel ontwikkeld hebben de laatste 10 jaar...
Nou ik heb spul onderweg maar die maat van mij die echt in de ontwikkeling zit van pro audio vind het zelf Fantastisch wat ie daar allemaal vind.
Ik volg nu een paar cheap audio peeps en, ja sommige hebben over 200.000 volgers en die geven ook feedback. Nu heb ik ook gezien dat bijv Douk audio meteen een soort customer survice toepast. had een paar vragen, kreeg binnen uur op youtube van hun een antwoord.. Anyway geinig en nieuw voor me.
 
Je kan inderdaad ook kwaliteit kopen in China. En doe mij dan maar een leuk eigen ontwerp van ze in plaats van een knock-off Accuphake. Daar haal je toch geen "pride of ownership" uit? Je gaat jezelf dan toch niet wijsmaken dat het een echte Accuphase is?

Chinese buizenbakken, zeker met een paar modjes, kunnen lekker presteren.
 
voor een of achterlijke hersenkronkel wil ik een buizen amp om mijn gear door te reampen. Moet je weten dat ik hier amper enkele dagen per maand alleen ben om zo'n herrie te maken die anders geen optie is wegens een thuiswerkende partner die steeds weer aan de lijn hangt met r vergaderingen.
 
Ja ik denk dat ze echt wel ontwikkeld hebben de laatste 10 jaar...
Nou ik heb spul onderweg maar die maat van mij die echt in de ontwikkeling zit van pro audio vind het zelf Fantastisch wat ie daar allemaal vind.
Ik volg nu een paar cheap audio peeps en, ja sommige hebben over 200.000 volgers en die geven ook feedback. Nu heb ik ook gezien dat bijv Douk audio meteen een soort customer survice toepast. had een paar vragen, kreeg binnen uur op youtube van hun een antwoord.. Anyway geinig en nieuw voor me.
Je kan inderdaad ook kwaliteit kopen in China.
Er is goede Chinese hifi en al veel langer dan 10 jaar, Dared bestaat bijna 30 jaar.
Ik kijk even naar Douk Audio, het merk zegt me niets maar als ik de prijzen zie van 80, 100 of 120 euro voor een versterker, voor dat geld is het moeilijk om kwaliteit te verwachten maar misschien valt het mee?
Anyway; made in China niet meer wat het een halve eeuw geleden was

De serieuze merken die hebben ook modellen die rustig een paar duizend euro kosten en krijgen ook prima reviews.
Een merk als Opera Audio bijv maken prima versterkers en oa ook een hele mooie draaitafel, weegt 38 kg en kost ruim 4000 euro;
 
Ik volg nu een paar cheap audio peeps en, ja sommige hebben over 200.000 volgers en die geven ook feedback. Nu heb ik ook gezien dat bijv Douk audio meteen een soort customer survice toepast. had een paar vragen, kreeg binnen uur op youtube van hun een antwoord.. Anyway geinig en nieuw voor me.
Omdat ik altijd in hifi en muziek beluisteren geinteresseerd ben heb ik me wat verdiept vanmiddag in de goedkope Chinese hifi zoals het merk Douk en andere en kwam na wat reviews deze review tegen van de Aiyama 9 Pro (luister vanaf 8.00) en het leuke was toen ik deze review zag dat deze jongen (het origineel) Silje Nergaard - Based on a thousand true stories ging streamen, ik was verrast dat ie dit opzette omdat ik dit zo goed ken.
Ik weet hoe dit klinkt in de huiskamer want ik heb deze muziek van haar en al neemt ie het op met z'n mic van z'n mobiel dan kon ik toch horen dat dit echt goed klonk.
Een interessant bakkie voor een dikke 180 euro bij Amazon en bekeek wat reviews en moet zeggen dat voor deze prijs dit echt goed klinkt, ook het soort sound waar je naar kan luisteren zonder moe te worden geen boomerige sound of iets maar gewoon clean en natural, als je een kleine beurs hebt of iets voor bijv in de slaapkamer of bij je pc in je werkkamer zoekt of zo dan denk ik dat je met deze een prima koop doet.
 
Voor bestellen, deze heeft de set getest en vooral de power supply,

 
Omdat ik altijd in hifi en muziek beluisteren geinteresseerd ben heb ik me wat verdiept vanmiddag in de goedkope Chinese hifi zoals het merk Douk en andere en kwam na wat reviews deze review tegen van de Aiyama 9 Pro (luister vanaf 8.00) en het leuke was toen ik deze review zag dat deze jongen (het origineel) Silje Nergaard - Based on a thousand true stories ging streamen, ik was verrast dat ie dit opzette omdat ik dit zo goed ken.
Ik weet hoe dit klinkt in de huiskamer want ik heb deze muziek van haar en al neemt ie het op met z'n mic van z'n mobiel dan kon ik toch horen dat dit echt goed klonk.
Een interessant bakkie voor een dikke 180 euro bij Amazon en bekeek wat reviews en moet zeggen dat voor deze prijs dit echt goed klinkt, ook het soort sound waar je naar kan luisteren zonder moe te worden geen boomerige sound of iets maar gewoon clean en natural, als je een kleine beurs hebt of iets voor bijv in de slaapkamer of bij je pc in je werkkamer zoekt of zo dan denk ik dat je met deze een prima koop doet.
180 euro kan je ook een paar 2de hands nearfields ( spirit/ event/mackie etcen een 2de hands amp (samson/ kenwood etc) aanschaffen . Denk dat je dan een beter geluid hebt. En later bv upgraden naar midfields etc .
 
180 euro kan je ook een paar 2de hands nearfields ( spirit/ event/mackie etcen een 2de hands amp (samson/ kenwood etc) aanschaffen . Denk dat je dan een beter geluid hebt. En later bv upgraden naar midfields etc
Zou kunnen wat je zegt maar ik vind het geluid van tube driven amps wel fijn, zo ook bij deze Aiyama wat me erg meeviel voor die prijs.
Ik ga een draadje openen of je in de huiskamer perse een amp met hifi speakers moet hebben of dat je met een stel goede monitors het ook kan doen.
 
Hoe zouden ns10s klinken als je t typische Bose bakje er tussen zet… dat ding boost mogelijk nl net waar de ns10 past.
 
Nee ik bedoel hun filter. Dat bakje dat tss de amp moet en de 802’s
 
Ik heb een beetje drukke week, dus moet eerlijk bekennen dat ik het allemaal niet heel goed gevolgd heb.
Maar dank jullie wel allemaal, er valt zo te zien een hoop te lezen en te leren in dit topic!

Als ik het weer wat rustiger heb ga ik het in alle rust nalezen, want zo te zien is er een hoop over te vertellen waarvan ikzelf niet eens wist dat het bestond :D.

thanks!
 
Zou kunnen wat je zegt maar ik vind het geluid van tube driven amps wel fijn, zo ook bij deze Aiyama wat me erg meeviel voor die prijs.
Ik ga een draadje openen of je in de huiskamer perse een amp met hifi speakers moet hebben of dat je met een stel goede monitors het ook kan doen.
Sterker nog , in mijn huiskamer staat een paar sh dynaudio bm15p’s ( midfield ) met een hifi versterker , klinkt prima . Ook niet vermoeiend of zo , ben er zeer tevreden over .
 
Back
Top