Nog een vraag over speakers (maar nu geen studio monitors :D)

rvanommen

I can haz synthesizer?
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.315
Locatie
velserbroek
Zoals de topic titel al vermeld de zoveelste speakervraag op dit forum.
Maar ik keek ff rond en kon geen info vinden die me verder op weg helpt.

Ik heb momenteel een setup met 4 zuil-speakers in de huiskamer, maar wellicht dat ik daar naar een 2 speaker setup wil (met centre en sub) ipv huidige 5.1.
(ik ben de kabels door de kamer zat, en willicht zit er een verhuzing aan te komen waarin ik definitief af wil van al die kabels).

Dat betekent dat ik de 2 zuilen (die ik tot nu toe als surrond speakers gebruikte) over heb voor wat anders.
En nou leek het me leuk voor aan de game/muziek pc.
Maar dit zijn dus passieve speakers die ik niet direct op de Focurite 18i8 kan aansluiten .
Ik moet ze eerst versterken (toch?).

Heeft iemand thuis ook zoiets draaien op zijn PC?
Het zijn best goede speakers (B&W CM8 ) recommended power amplifier 30-150W.
Nu hangen ze aan een Marantz sr7011 met 125w front speaker vermogen (en ook 125w surround speaker vermogen).
Maar die marantz vind ik niet ideaal voor de PC en eigenlijk ook te duur, te uitgebreid en te groot...

Het liefst heb ik gewoon een simpele apparaat met een aan/uit knop en een volume knop (hoeft niet veel meer te zijn)
En dan met de focusrite er tussen om de PC audio aan die amp te leveren.
(zodat ik kan schakelen tussen de kleine studio monitors en deze CM8 speakers).

Iemand advies/ervaringen met betaalbare amps voor dit soort speakers op de PC?
(Ik heb ze toch, dus waarom niet proberen dacht ik)
 
Ik heb een passieve big knob van mackie. Euh 2 zelfs. Die sturen samen 6 actieve speakers aan, een actieve sub en 2 versterkers met weer n boel speakers. En dan vergeet ik nog die grotbak monitor van mij geliefde behringer haha.

Een versterker dus. De ene is zelfs een dubbele amp met actieve crossover, mega overkill maar had t nog staan.

Andere set is n yamaha versterker uit de prille 2000’s. Kost je vast geen 150 euro 2ehands zoiets. Het fijne aan zo n big knob is dat je altijd je volumeknop op armlengte van je af hebt. En die dingen zijn er ook met audio interface in, dus kan je met enkel zo eentje naar je Versterker.

Ik heb een grote liefde voor wapperende vu meter amps maar bezit er nog steeds geen. Dus als ik wat moest aanraden, wappers er op, en niet die grote technics amp met huge wappers. Succes
btw als je via een soundcard gaat enn big knob achtig ding, volstaat een eindtrap als versterker. Lekker sec. Een blok met enkel een aan uit knop op.
 
Ik heb dit ding ooit gekocht om tussen twee oude B&O speakers aan te sturen. Doet wat het moet doen in een klein kastke, maar wellicht dat er betere opties zijn.

 
Ik heb dit ding ooit gekocht om tussen twee oude B&O speakers aan te sturen. Doet wat het moet doen in een klein kastke, maar wellicht dat er betere opties zijn.

Oogt wel echt als wat ik in mn hoofd had. Zoiets idd.
 
ik zou geen moderne 30 watt versterker van 1,6 kg kopen om een dikke set b&w's aan te vuren, maar goed :)
0,3% harmonische vervorming, dat is mooi als je dat wil, de hifi verkoper zei altijd 'je wil onder de 0,1%, erboven dat hoor je'
 
ik zou geen moderne 30 watt versterker van 1,6 kg kopen om een dikke set b&w's aan te vuren, maar goed :)
0,3% harmonische vervorming, dat is mooi als je dat wil, de hifi verkoper zei altijd 'je wil onder de 0,1%, erboven dat hoor je'
Nee iets meer vermogen zou wel fijn zij
Maar kwa "kastje" is dat wel een beetje wat ik in gedachtem had.

Maar mag ook best wat meer kosten dan de gelinkte optie. Dus vast geen probleem :)
 
btw als je via een soundcard gaat enn big knob achtig ding, volstaat een eindtrap als versterker. Lekker sec. Een blok met enkel een aan uit knop op.
Dit klinkt het interresants.
Ik zit er even op te googlen, maar vind t nog lastig hoor... veel verschillen, ook in prijs.

MAar het idee van 1 simpel blok...
Aan / uit
Wellicht nog een volumeknop...

Dat zou ideaal zijn. Ga ik verder onderzoeken! 👍
 

zou dit iets zijn voor de beschreven situatie?
Oogt vrij simpel. focusrite naar de Devine, en dan de speakers op de devine outputs.

en vraag 2... waarom zijn die dingen zo zwaar allemaal :D
 
Zou iets kopen wat waarde houdt. Goede eindversterker aan/uit. Vintage gereviseerd A-Klasse of D.
 
2de hands versterker zoeken,genoeg te vinden en ik raad net als @klinkske ook zo een monitor controller aan
 
zou dit iets zijn voor de beschreven situatie?
Oogt vrij simpel. focusrite naar de Devine, en dan de speakers op de devine outputs.
In een review bij Bax wordt aangegeven dat de ventilator vrij luid is.
Ik zou als ik je was gewoon op mp kijken bij jou in de buurt en even langs gaan, staan genoeg goede merken (Japanners bijv) voor onder de 100 euro.
Je hebt ook al een nieuwe Yamaha 100 W voor onder de 200 euro, dat lijkt me beter dan die Devine en 3 jaar garantie ook;Yamaha AS-201 – Stereo versterker - Analoge aansluitingen - Hoogwaardige... | bol
 
Er zijn enorm krachtige D amps, dus dat moet zeker te vinden zijn.

Niks mis met een goede klasse B hoor, ok het gewicht...
 
Back
Top