Naald of element defect?

Of gewoon wegflikkeren :D

De oude pick up heb ik gesloopt (= nuttige dingetjes eruit gehaald), en de oude versterker heb ik naar de Gamma gebracht. Zo doen we dat. :engel:

Maar het komt op hetzelfde neer, op gegeven moment moet je besluiten dat het niet meer loont om ergens nog verder in te investeren. :doei:
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Zelfs vanuit duurzaamheid valt er vaak iets voor te zeggen, want erg energiezuinig zijn die oude bakken vaak niet.
 
Zo heb ik totaal vinyl afgezworen..schijnt behoorlijk nare damp vanaf te komen. (sorry haha)
 
Zowel mijn oude pick up als mijn oude versterker zijn nu de deur uit! Weg ermee!! 8)

Het zal dus een raadsel blijven wat precies het probleem was. Ik heb net een goedkope Kenwood P-63 pick up gescoord en die draait nu proef samen met mijn Hitachi versterker. Ben benieuwd...

Vreemd genoeg viel ook met mijn Kenwood P-63 pick up en Hitachi versterker na verloop van tijd weer soms een kanaal uit, maar nu kon ik wel eenduidig vast stellen dat de versterker de schuldige was en met name de balansregeling. Het potmetertje losgehaald en met contact spray ingespoten. Een halve dag proef gedraaid, en het werkte weer goed. Dus het potmetertje weer teruggeplaatst maar voor de zekerheid nog even geluisterd voordat ik alles weer dicht zou schroeven, en ja hoor de kwaal van het uitvallende kanaal was weer terug. Waarom mag Joost weten! Nu heb ik maar de hele balansregeling eruit gesloopt en lijkt het eindelijk goed te gaan. We gaan het zien...
 
Gewoon contactspray spuiten is niet genoeg. Je moet meteen erna de knop ook 100 keer van links naar rechts en terug draaien. En ik gebruik liever IPA.

Het kan ook een defecte soldeerverbinding aan de balansregeling geweest zijn.
 
Zijn de speakers en luidsprekerkabel zelf eigenlijk wel getest?

Er wordt steeds apparatuur van de plek gehaald, dat zet ook de speakerkabel in beweging, en die kabel buigt ook weer terug.
 
@Nicolas 2000 Ik heb er niet 100 keer aan gedraaid maar wel tientallen keren. Het probleem met reparaties is dat je steeds weer andere dingen kunt bedenken die het mogelijk kunnen zijn, maar daar heb ik het geduld niet voor. Het werkt nu even, en hopelijk lang genoeg tot ik een andere versterker weet te scoren. Drie maal is scheepsrecht.

@L3N Heb ik ook getest. De uitvallende speaker wisselde om als ik de aansluitingen van de speakers op de versterker verwisselde.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
De oude pick up heb ik gesloopt (= nuttige dingetjes eruit gehaald), en de oude versterker heb ik naar de Gamma gebracht. Zo doen we dat. :engel:

Maar het komt op hetzelfde neer, op gegeven moment moet je besluiten dat het niet meer loont om ergens nog verder in te investeren. :doei:
De Gamma? Verfresten kan ik nog wel begrijpen maar 40 jaar oude defecte HiFi meuk?
 
@L3N Heb ik ook getest. De uitvallende speaker wisselde om als ik de aansluitingen van de speakers op de versterker verwisselde.
Daar valt geen speld tussen te krijgen, dat lijkt me geen logische kabelbreuk :D :koffie:
 
@vinnieq Jazeker! Hier in Zeist staat binnen bij de ingang van de Gamma een soort van container waarin je oude defecte elektrische apparaten kwijt kunt.
 
Netjes, nou ja, e betaalt tegenwoordig een soort statiegeld op elektrische apparaten voor afvoer. Bij Gamma huismerk elektronica gaat de kringloop wellicht wat harder draaien:duivels:
 
Ik heb de defecte versterker expres niet naar de Kringloop gebracht omdat het bij kortstondig testen leek alsof die nog goed was. Wilde niet dat die versterker weer in de winkel zou belanden en iemand anders tot last zou zijn.
 
Als het echt heel goedkoop is (5 a 10 euro) dan kun je wel wat gokjes wagen.
 
Goedkoop is vaak het enig haalbare voor iemand die geen eindeloos diepe gevulde zakken heeft. Ik ben ook door een rits tweedehandsversterkers van 100 gulden voor in de studio gegaan, terwijl de nieuw gekochte NAD 3020 in de huiskamer vrolijk doorstampte (nu alweer ruim 30 jaar lang!)
 
Ik doelde meer op oude hifi.. als dat 30 jaar oud is maar geen waarde of bewezen kwalteit heeft dat het goed is, dan waarschijnlijk niet de moeite.
Ben helemaal voor goedkope kwaliteit hoor.. ik heb daar ook een draad over.
 
Back
Top