Naald of element defect?

Er komen bij de Kringloop regelmatig retro draaitafels, is dat rommel?
De betere wat oudere draaitafels zoals bijv een Thorens, Lenco, Technics of een Dual of Denon bijv die kosten meestal nog wel iets want mensen die zoiets aanschaften weten ook wat ze in huis hebben.
Kijk op het internet over oude draaitafels en al snel kom je allerlei merken tegen maar je hebt niet de garantie dat die dan wel goed is natuurlijk, ze zijn ook al gauw 40 jaar oud of zo.
En je hebt de pech dat vinyl weer helemaal in is, 10 jaar terug had je wel een leuke draaitafel voor weinig op kunnen pikken.
Toch bijv zo'n Pioneer, Technics, Onkyo of marantz kan de moeite waard zijn om even te kijken in jouw regio en zeker die Lenco als je die voor weinig kan oppikken; ≥ Platenspelers en Pick-ups - Marktplaats
Ik dacht eerst dat het een soort snelkookpan set was.
Die Transrotors zijn echt van die designdraaitafels.
 
Blijf weg van cheapo retro tafels. Om het even welk thuismodelletje van Technics is beter.

Technics, Thorens, Denon, Kenwood...die merken, ouder dan 2000, en met enige massa, kan je geen buil aan vallen. En je zit aan de bron he. AT95 elementje erin als dat nodig is en gaaaan.
 
Inderdaad - als de pick up nu toch afgeschreven is kan ik net zo goed nog even proberen of het snoer vervangen de oplossing is. :okdan:
 
Heb de pick up open gemaakt en het printje losgehaald waaraan het tulpsnoer zit gesoldeerd, en daarbij schoot al direct een van de draadjes los die uit de toonarm komen. Dat zal dus ook waarschijnlijk de boosdoener zijn. Probleem is dat die draadjes extreem teer en dun zijn. Hoe soldeer je zoiets?
 
Kosten ook niks meer tegenwoordig..

Screenshot 2024-04-12 at 17.08.48.png
 
De draadjes zijn nog wel te zien:

draadje.JPG


Het probleem is dat ze heel iel en teer zijn.
 
Je hebt groot gelijk - zal vanavond eens proberen, en anders wordt het een ander tweedehandsje.
 
Laatst gewijzigd:
Als je een module in elkaar kan silderen dan moet dit ook wel lukken. Pincet en vergrootglas er bij (niks voor mij)
 
Als je een module in elkaar kan silderen dan moet dit ook wel lukken. Pincet en vergrootglas er bij (niks voor mij)

Das een goeie! :D Een module in elkaar solderen is ook niets voor mij! Ik houd niet van dat gepriegel op de vierkante millimeter. Maar goed het gaat hier maar om 1 draadje, met als beloning een Westmalle Tripel als het lukt...
 
Dat is de vraag - ik kan niet vinden waar dat groene draadje aan gezeten heeft. :stupid

Misschien zat het al los omdat het geen functie heeft... :?
 
Back
Top