Motu 828 MK3 ervaringen

Zijn eignelijk de DSP fx zoals EQ, compressor en dergelijken met MIDI aan te sturen? Kan nergens vinden of het wel kan of niet kan.
 
Technisch moet het zeker kunnen toch? Zou echt perfect zijn want dan kan je van jouw DAW de boelt automaten en heb je een hands on mixer als ook de volume faders te bereiken zijn. Denk dat je gelijk hebt. Zou te vet zijn!
 
ik denk dat we er dan nu toch al wel wat over gelezen denk je niet? begrijp me niet verkeerd, ik zo uook supergraag willen dat het kon, maar als het niet in de handleiding staat, als er in de software menu's geen enkele aanwijzing voor 's en alle gebruikers ervaringen op het internet duidelijk stellen dat het niet kan, mag je denk ik wel aannemmen dat het een mooie droom is.

Tenzij motu dit met een firmware update zou doen, want het moet inderdaad technisch mogelijk zijn, ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom het niet standaard zo is. want het geeft zoveel meerwaarde. Die EQ's vind ik persoonlijk erg lekker klinken, zo'n 36dB Highpass filter klinkt te gek als je die lekker zou kunnen sweepen in een technotrack of iets dergelijks. :dj:
 
Nieuwe firmware release (1.06 - 20/6/2008)

Nieuwe firmware release (1.06 - 20/6/2008)

FYI: Er is weer een update van de firmware en de drivers voor OSX op www.motu.com gepost...
 
M'n 828MK2 wordt met CuemixFX 1.0.2 ook herkend! Dus niet meer twee verschillende generaties draaien om een MK2 en MK3 te bedienen...
 

Attachments

  • Picture 1.png
    Picture 1.png
    125,3 KB · Bekeken: 136
Die "CuemixDSP" is het window van de MK2, er achter zit de MK3...
 
Vraagje: ik heb zeer veel interesse in de 828 mk3 van Motu....zit er nu zelfs over te denken om deze zo uit te breiden via de ADAT (or via firewire daisy chain?) met 2 x 8 analoge ingangen. Dat moet toch kunnen?

In principe zou ik er 2 x een ADA8000 achter kunnen hangen, maar liever ga ik voor iets van een betere kwaliteit. MOTU maakt niet echt iets wat daar voor is gemaakt volgens mij (ik wil eigenlijk 8 lijn ingangen - en misschien een paar lijn uitgangen) die naar ADAT gaan....heeft iemand een goede suggestie?
 
Thanks! Die pre-ziet er zelf uit als een soundkaart: zitten veel extra aanlsuitingen op (oa firewire). Mijn idee is om 2 x 8 analoog in toe te voegen aan de 828 (die ik aan mijn IMac wil hangen) zodat ik 24 line in heb (kan ik dat dan allemaal in 1 keer opnemen in Logic over fire wire? Ik bedoel, als gescheiden sporen?)

De ADA8000 heb ik al een van. Misschien eerst maar tijdje daar mee werken.
 
Thanks! Die pre-ziet er zelf uit als een soundkaart: zitten veel extra aanlsuitingen op (oa firewire). Mijn idee is om 2 x 8 analoog in toe te voegen aan de 828 (die ik aan mijn IMac wil hangen) zodat ik 24 line in heb (kan ik dat dan allemaal in 1 keer opnemen in Logic over fire wire? Ik bedoel, als gescheiden sporen?)

De ADA8000 heb ik al een van. Misschien eerst maar tijdje daar mee werken.

ja kun je 24 track simultaan recorden.

als je die ada8000 voor eenleuke prijs wegdoet moet je me maar ff laten weten, zit nog te twijfelen over een 2e namelijk...
 
Met de 8pre jack-aansluitingen heb ik niet zo'n goede ervaring. De chassis delen die gebruikt worden zijn niet van Neutrik (zou er dan op staan) maar namaak. Worden ook op de 828 MK2 en 828 MK3 gebruikt op de voorkant.
Het gaat hier om een XLR/jack combi. De jack aansluiting maakt bij 1 van m'n 828 MK3 combi ingangen slecht contact. Heb een 8pre in huis gehad (nieuw uit doos) waarbij 1 ingang helemaal niet werkte met jack (wel XLR dus het was puur mechanisch).
Bij feedback in utrecht vertelden ze me dat XLR kabels ook nogal eens blijven haken. Motu zou er goed aan doen om een paar dubbeltjes meer uit te geven aan Neutrik spul.

Als je jack ingangen nodig hebt zou ik een 2e hands 828 MK2 erbij kopen, met de jack ingangen van Motu heb ik nog nooit problemen gehad (2 x een MK2 gehad, een 24I/O en nu een MK3 met een MK2 voor extra inputs aan m'n macbook pro hangen). De combi MK3 met MK2 werkt super. Van de MK2 gebruik je de 8 line-ins die naar 8 ADAT kanalen worden geroute en dan de MK3 binnen komen. Met de laatste CueMix versie kun je de MK3 en ook oudere modellen bedienen...

Patrick.
 
ja kun je 24 track simultaan recorden.

als je die ada8000 voor eenleuke prijs wegdoet moet je me maar ff laten weten, zit nog te twijfelen over een 2e namelijk...

Mocht het zover komen: dan laat ik het je weten. :) Ik ben nu vooral aan het puzzelen; hoe knoop ik mijn hele studio aan elkaar zonder dat ik morgen arm ben....betekent idd dat er een en ander ook zal gaan verdwijnen.
 
Met de 8pre jack-aansluitingen heb ik niet zo'n goede ervaring. De chassis delen die gebruikt worden zijn niet van Neutrik (zou er dan op staan) maar namaak. Worden ook op de 828 MK2 en 828 MK3 gebruikt op de voorkant.
Het gaat hier om een XLR/jack combi. De jack aansluiting maakt bij 1 van m'n 828 MK3 combi ingangen slecht contact. Heb een 8pre in huis gehad (nieuw uit doos) waarbij 1 ingang helemaal niet werkte met jack (wel XLR dus het was puur mechanisch).
Bij feedback in utrecht vertelden ze me dat XLR kabels ook nogal eens blijven haken. Motu zou er goed aan doen om een paar dubbeltjes meer uit te geven aan Neutrik spul.

Als je jack ingangen nodig hebt zou ik een 2e hands 828 MK2 erbij kopen, met de jack ingangen van Motu heb ik nog nooit problemen gehad (2 x een MK2 gehad, een 24I/O en nu een MK3 met een MK2 voor extra inputs aan m'n macbook pro hangen). De combi MK3 met MK2 werkt super. Van de MK2 gebruik je de 8 line-ins die naar 8 ADAT kanalen worden geroute en dan de MK3 binnen komen. Met de laatste CueMix versie kun je de MK3 en ook oudere modellen bedienen...

Patrick.


He, dat klinkt interessant...in principe kan ik er dan ook 2 MK2's aan hangen toch? Dus via 2x adat i/o de mk2's aan de mk3 en die dan via firewire aan mijn Apple?

Dan kan ik zo'n beetje alle ins naar alle outs routen toch? En dan heb ik (en dat vind ik belangrijk; 24 analoog ins voor mijn spullekes).
 
Volgens mij kan je beter de mk's daisychainen via firewire. Ik geloof dat Cuemix dat ook ondersteunt, en je dus de kanalen daarin geintegreerd krijgt. Via adat zou je overigens ook een 2408mk2 kunnen overwegen, is goedkoper en heeft dezelfde converters als de 828mk2. Let wel op dat je de mk2 of 3 van de 2408 neemt, de mk1 is 20bit meen ik.
 
Klopt, je kunt twee mk2's aan je mk3 hangen. Van de mk2's gebruik je dan alleen de inputs, je kunt in een mk2 helaas maar 4 submixen maken en die moet je allemaal gebruiken om de inputs naar ADAT te routen (in de eerste submix input 1&2 naar ADAT 1&2, in de tweede submix input 3&4 naar ADAT 3&4). In een mk3 heb je meer submixen.

Je kunt de mk's daisychainen maar het wordt dus niet als 1 geheel gezien. Je ziet in cuemix losse interfaces - dit verbaasde mij ook. Wel kan de wordclock via firewire worden doorgegeven, daarbij had ik af en toe last van ticks en heb er nu een externe ART SyncGen aan hangen (80 euro - 4 clock outputs).

Met een 2408mk2 heb je dan het "probleem" dat je ook een PCI kaart in je machine moet stoppen om het ding via Cuemix in te kunnen stellen, dit kan n.l. niet op de interface zelf. En als je dan toch al die PCI kaart hebt kun je ook voor een 24i/o gaan. Is een relatief goedkope oplossing: voor 1300 euro 24 in én 24 uitgangen. Heb ik zelf ook gehad aan een G5 (maar werk nu met een Macbook Pro en daar passen die kaarten zo lastig in...).

MK2's zie je al voor 400 euro op MP staan...

Patrick.
 
de 2408 werkt ook standalone en is via de unit zelf in te stellen(wel gedoe...)

Heb dit zelf een tijdje gedaan en dat werkte uitstekend, al was het een opluchting toen ik een oud pctje erbij zette met die pci-kaart om wat dingen te finetunen.

daisychainen lijkt me het handigst, al is dat cuemix verhaal wel brak...

en ja de 24io is wellicht het handigst...

Trouwens, op die PCI-kaart kan je meerdere 2408's aansluiten, das ook nog een leuke optie

op de pcix zelfs 4 stuks, met elk 8 analoog io, 2 adat en twee aes dinges :)

kan je een mooie kerstboom mee bouwen
 
Ik krijg (!) van mijn werk een Imac (24") dus met een PCI kaart kan ik niet echt gaan werken. Ik ben voor 90% zeker dat ik voor de 828 mk3 ga als hoofdkaart....MOTU schijnt lekker te werken met MAC.

Ik heb al een ADA8000 en een 01v96 (en die gaan er misschien ook uit) maar als ik de 828 heb en daar nog 's 16 analoog in bij kan prikken heb ik genoeg - effecten, mixen etc. kan op de kaarten en volgens mij beter dan de 01v96 te integreren in Logic Express.

Dus feitelijk moet ik 2 x 8 extra analoog in erbij prikken (out is leuk, maar zoveel heb ik er ook niet nodig) en eventueel een of twee patchbays om echt alles in mijn studio aan alles te kunnen prikken. Het voordeel van veel analoog in en uit is dat ik alles digitaal kan regelen (via de computer) en niet met kabels in de weer hoef etc.

Ik heb redelijk wat outboard gear en hardware staan...wil dat zo goed mogelijk in mijn hele set-up integreren. Tis even puzzelen geblazen - en waarschijnlijk ga ik de ADA8000 en de 01v96 (supertafel dat dan weer wel) van de hand doen. Gewoon alles overzichtelijk in mijn rackje hangen.
 
Back
Top