Ems vcs3 mk2 synthi @ Marktplaats..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door demian
Vraag en aanbod bepalen de prijs, en sommige mensen hebben meer geld te besteden jij. Het is niet ingewikkelder dan dat.

Daar ga ik niet aan voorbij, kan ik ook niet aan voorbij gaan, maar dat is nogmaals mijn punt niet.

Ik wil graag de echte waarde weten van een synthi en niet hoe de waarde word bepaald door de geldbuidel die hem uiteindelijk gaat kopen.

Wat kunnen die synthi's dat ze een prijskaart krijgen opgeplakt van 6000 euro? Let wel 6000 euro!!! nog altijd 12000 gulden! Wat rechtvaardigd dit bedrag.

Ik gaf al aan dat ze vaak na een jaar weer van eigenaar veranderen, mijn idee hierachter is dat ze dan toch niet zo heel erg bijzonder zijn om prijzen van 6 a' 7000 euro te vragen.

Dat is wat mij betreft de discussie hier.
 
Origineel geplaatst door Synthurion
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom Pierre de zijne verkocht, sterker nog ik heb zelfs overwogen om hem over te kopen van Pierre, de prijs was me net iets te hoog, maar wel acceptabel, ik kon destijds net het bedrag niet rondkrijgen.

Ik weet wel waarom Pierre hem verkocht heefd.
GAS! GAS! en nog is GAS!
Pierre wou gewoon dat ding cashen om een andere klasieker te kopen.
Zo raar is dat niet lijkt mij.
Ik heb er toen ook over gedacht om hem te kopen want het was wel een koopje.

Origineel geplaatst door Synthurion
Daarna ging het mij opvallen dat vele een synthi kochten voor een hoop geld en uiteindelijk na rond en nabij een jaar weer verkochten.
Vanaf dat moment begon ik vraagtekens te krijgen rond de synthi's.
Je betaald een hele hoop geld voor een synthesizer die vele uiteindelijk na verloop van tijd niet meer weet te boeien, daarom vraag ik me af of zo'n synthi wel zoveel geld waard is, ergo waar deze prijzen op gebasseerd zijn.

Nogmaals als je na 1 jaar op een synthi ben uitgekeken ben je het op alle synths denk ik.
Want niks heefd zo veel mogelijkheden dmv routing als een synthi.
En je iedereen met GAS krjgt jeuk om hem na een jaar te verkopen omdat je dan je centjes weer terug heb.
Of mischien zelfs wel meer.
En jij heb het continue over het feit dat vele mensen hem na een jaar weg doen.
Tot nu toe ben je alleen maar met synthiaks gekomen imho.
 
Origineel geplaatst door Synthurion
Daar ga ik niet aan voorbij, kan ik ook niet aan voorbij gaan, maar dat is nogmaals mijn punt niet.

Ik wil graag de echte waarde weten van een synthi en niet hoe de waarde word bepaald door de geldbuidel die hem uiteindelijk gaat kopen.

Wat kunnen die synthi's dat ze een prijskaart krijgen opgeplakt van 6000 euro? Let wel 6000 euro!!! nog altijd 12000 gulden! Wat rechtvaardigd dit bedrag.

Ik gaf al aan dat ze vaak na een jaar weer van eigenaar veranderen, mijn idee hierachter is dat ze dan toch niet zo heel erg bijzonder zijn om prijzen van 6 a' 7000 euro te vragen.

Dat is wat mij betreft de discussie hier.

IK geef het op met je !

:doei:
 
Origineel geplaatst door mono-poly

Ik erger me wel dood aan de opmerkingen over "garantie van jaren speel plezier"
Als je snel op een VCS3 uitgekeken ben ligt het puur aan je eigen creativiteit hoor.
En beweren dat de verkoper iemand een poot wil uitdraaien vind ik ook erg ontoepasselijk.

Kijk als je een synthi koopt en vervolgens na een week of twee misschien een maand weer verkoopt geef ik je gelijk, 100% gelijk!
Maar dat is hier helemaal niet gesteld, ze worden namelijk na een jaar weer verkocht en dat verandert het plaatje nogal.

Wat betreft poot uitdraaien, je kunt er gewoon niet omheen, de synthi is big bussiness daarom geloof ik niet zo in de oprechtheid van bepaalde verkopers en al zeker niet als het gaat om de EMS synthi's.
 
Origineel geplaatst door Synthurion
Ik wil graag de echte waarde weten van een synthi en niet hoe de waarde word bepaald door de geldbuidel die hem uiteindelijk gaat kopen.

De echte waarde van iets wordt ALTIJD bepaald door vraag en aanbod. Dat jij een synth maximaal een X bedrag waard vind wil niet zeggen dat ie dat ook is, dan kan je wel willen of willen weten wat iets waard is en hopen dat het in de buurt komt van wat jij er voor over hebt, maar dat is een onzinredenatie.

Ik heb wel eens mijn ooit NIEUW gekochte NordLead 1 synth 2e hands geprobeerd te verkopen en toen vertelde ik ook tegen de verkoper nadat hij mij een bod had gedaan dat de NordLead veel meer waard was dan hij er voor geven wilde. 2 maanden later verkocht ik hem toch voor minder dan het bod wat ik daarvoor gekregen had. ;)

Wat is de echte waarde van een Rembrandt, da Vinci, etc.. vraag en aanbod bepalen dat dus.
 
Origineel geplaatst door Fles
Juist een hoge waarde kan toch een hele goede reden zijn om de EMS na een jaar weer weg te doen. ;)

:D :D :D

Okay das een goeie had ik nog niet bij stil gestaan ! :)
 
Synthurion, je gaat duidelijk niet inhoudelijk in op de argumenten en komt met complot theorieen aanzetten. Daar kan niemand wat mee. Dus je kan met degelijk onderbouwde argumenten komen of we gaan je met z'n allen uitlachen om je gezeur.

Hoe kan je uberhaupt het over de 'echte waarde' hebben als de echte waarde de waarde waarvoor iets verkocht wordt. Of dat nou een ringtone is, een special edition CD, een eerste druk vinyl album, fles wijn van 1936, auto van 1963, synth van 1972 is.
Dus dat argument valt duidelijk niet te onderbouwen.

En dat neemt helemaal niets weg voor hoeveel die synthi + keyboard + sequencer verkocht gaat worden want de koper heeft duidelijk lak aan jouw mening.
 
Origineel geplaatst door Synthurion


Wat kunnen die synthi's dat ze een prijskaart krijgen opgeplakt van 6000 euro? Let wel 6000 euro!!! nog altijd 12000 gulden! Wat rechtvaardigd dit bedrag.


6000 euro = 12000 gulden ?

Hou het op 8000,- lijkt me een stuk dichter bij de realiteit.
Je moet niet alles geloven wat ze je in Den Haag proberen wijs maken.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik weet wel waarom Pierre hem verkocht heefd.
GAS! GAS! en nog is GAS!
Pierre wou gewoon dat ding cashen om een andere klasieker te kopen.
Zo raar is dat niet lijkt mij.
Ik heb er toen ook over gedacht om hem te kopen want het was wel een koopje.



Nogmaals als je na 1 jaar op een synthi ben uitgekeken ben je het op alle synths denk ik.
Want niks heefd zo veel mogelijkheden dmv routing als een synthi.
En je iedereen met GAS krjgt jeuk om hem na een jaar te verkopen omdat je dan je centjes weer terug heb.
Of mischien zelfs wel meer.
En jij heb het continue over het feit dat vele mensen hem na een jaar weg doen.
Tot nu toe ben je alleen maar met synthiaks gekomen imho.

Nee hoor er zijn genoeg mensen op eBay geweest de afgelopen drie jaar die er één kochten en deze vervolgens na een jaar weer verkochten, het was juist door Synthiaks (toch wel een echte fan) dat me het begon op te vallen.

Overigens is er qua geluid aan de Moog Sonic Six een goede en goedkopere tegenhangert van de synthi dus helemaal heilig is de synthi niet }:|
 
de een zegt: das belachelijk veel geld en de prijzen worden iig niet kunstmatig laag gehouden, sterker nog, volgens mij zijn de prijzen harder omhoog gegaan door t doorschuiven dan nodig was

de ander zegt: voor zoveel worden ze verkocht, die dingen zijn naast duur ook te gek en het is veel geld, maar een bruut ding en voor zoveel hebben mensen m zelf ook moeten kopen
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ok ik leg het je even uit.
EMS in Engeland schijnd nieuwe synthi's te maken met nieuwe onderdelen duus niet authentiek.
Rehberg verkoopt synthi's die opgelapt zijn en wel de oude onderdelen hebben.
Reken bij Rehberg 4500 euro voor een vcs ex btw.
Dus nogmaals zo gek is de prijs echt niet hoor :)

Ik geloof dat ik niet duidelijk genoeg ben. Waar ik achter probeer te komen is waarom nou juist de EMS zo ontzettend veel kost, vergeleken bij andere (top) monofonen (zelfs een 2600 is relatief goedkoper)? WAT maakt nou het verschil? De gebruikte onderdelen? (kan het me niet voorstellen), de klank? (weet ik zelf niet, je hoort ze nauwelijks, tenminste, niet bewust)? De exclusiviteit? (DAAR zou ik me iets bij voor kunnen stellen, MAAR: ze worden nog nieuw gemaakt! overigens, de klonen uit Engeland zijn net zo duur hoor).

Kortom, ik begrijp niet dat die ene voice 4000+ moet kosten? 10000 gulden voor 1 synthesizervoice die notabene ook nog nieuw gemaakt wordt.

En nogmaals, ter verduidelijking, ik vel geen enkel oordeel, daar gaat het me helemaal niet om (als ik 6000 had liggen had ik hem waarschijnlijk gelijk gekocht... :D), maar ik *begrijp* het gewoon niet.

Waarom kost dit ding exsorbitant veel meer dan bijvoorbeeld een VEEL zeldzamere (net eentje gekocht trouwens) PPG 2.0 met onderdelen die je nergens meer vindt (de display bijvoorbeeld), maar met OOK een unieke sound, en 8 keer zoveel voices?
(jaja, ik weet het, de vergelijking gaat gedeeltelijk krom, maar ook weer niet helemaal)
 
Origineel geplaatst door demian
De echte waarde van iets wordt ALTIJD bepaald door vraag en aanbod.

echte waarde? wat is dat?
 
Origineel geplaatst door SCD
Ik geloof dat ik niet duidelijk genoeg ben. Waar ik achter probeer te komen is waarom nou juist de EMS zo ontzettend veel kost, vergeleken bij andere (top) monofonen (zelfs een 2600 is relatief goedkoper)? WAT maakt nou het verschil? De gebruikte onderdelen? (kan het me niet voorstellen), de klank? (weet ik zelf niet, je hoort ze nauwelijks, tenminste, niet bewust)? De exclusiviteit? (DAAR zou ik me iets bij voor kunnen stellen, MAAR: ze worden nog nieuw gemaakt! overigens, de klonen uit Engeland zijn net zo duur hoor).

Kortom, ik begrijp niet dat die ene voice 4000+ moet kosten? 10000 gulden voor 1 synthesizervoice die notabene ook nog nieuw gemaakt wordt.

En nogmaals, ter verduidelijking, ik vel geen enkel oordeel, daar gaat het me helemaal niet om (als ik 6000 had liggen had ik hem waarschijnlijk gelijk gekocht... :D), maar ik *begrijp* het gewoon niet.

Waarom kost dit ding exsorbitant veel meer dan bijvoorbeeld een VEEL zeldzamere (net eentje gekocht trouwens) PPG 2.0 met onderdelen die je nergens meer vindt (de display bijvoorbeeld), maar met OOK een unieke sound, en 8 keer zoveel voices?
(jaja, ik weet het, de vergelijking gaat gedeeltelijk krom, maar ook weer niet helemaal)

Ik heb best een arsenaal aan modulars en die VCS3 is gewoon een bak waar niks bij in de buurt komt.
De exclusiviteit van een machine bepaald de prijs niet want System 700 main cabinets gaan bv voor minder.
En daar zijn er echt minder van gemaakt net zoals bv de RSF Kobol.
Ik weet echt niks wat mijn VCS3 kan vervangen maar dan ook echt niks.
Een system 700 kan enigzins vervangen worden door een Kobol of modulaire SEM.
Maar diet verhaal gaat echt niet met de Synthi op.
En de nieue Synthi's van EMS London klinken gewoon anders dan die klasiekers.
En een Rehberg Synthi die ogelapt is kost ook wel 6000 euro met btw en verzenden.
Dan heb je nog geen sequencer en DK1 er bij he.
En je kan een voice van een polyfone synth meestal niet echt vergelijke met de voice van een monosynth.
IK verwacht dat over een jaar of 5 de synthi's de 7000 euro grens bereikt hebben.
En dat de meeste andere bakken gewoon ver achter zullen blijven.
Alleen de Music Easel van Buchla zal kampioen blijven met een waarde tuseen de 15 en 20k!
 
Origineel geplaatst door Leo
echte waarde? wat is dat?

idd.. 'echte' had tussen haakjes moeten staan.
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
6000 euro = 12000 gulden ?

Hou het op 8000,- lijkt me een stuk dichter bij de realiteit.
Je moet niet alles geloven wat ze je in Den Haag proberen wijs maken.

hihihihi, ik dacht het al toen de guldens genoemd werden :okdan:
 
Origineel geplaatst door fuse
Synthurion, je gaat duidelijk niet inhoudelijk in op de argumenten en komt met complot theorieen aanzetten. Daar kan niemand wat mee. Dus je kan met degelijk onderbouwde argumenten komen of we gaan je met z'n allen uitlachen om je gezeur.

Hoe kan je uberhaupt het over de 'echte waarde' hebben als de echte waarde de waarde waarvoor iets verkocht wordt. Of dat nou een ringtone is, een special edition CD, een eerste druk vinyl album, fles wijn van 1936, auto van 1963, synth van 1972 is.
Dus dat argument valt duidelijk niet te onderbouwen.

En dat neemt helemaal niets weg voor hoeveel die synthi + keyboard + sequencer verkocht gaat worden want de koper heeft duidelijk lak aan jouw mening.

Ik kan dan ook moeilijk ingaan op argumenten wanneer hetzelfde met mijn argumenten gebeurd.
Ik hoor alleen maar vergelijkingen, nu ook jij weer maar mijn vraag is daarmee nog steeds niet beantwoord, namelijk wat maakt de synthi zo bijzonder dat hij een prijskaart opgelegd kan krijgen van 6000 euro? Wat een ander ervoor over heeft intresseerd me echt geen biet, dat de prijzen daardoor bepaalt worden dat hoeft echt niemand me te vertellen het gaat me puur om de synthi zelf en de mate waarin hij 6000 euro waard is,.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Jongen jongen hou toch is op met je verhaal over synthiaks.
En een sonic six lijkt zo veel op een synthi als een banaan op een pruim.

Nou met dit "inhoudelijke" antwoord kan ik het doen...mijn compliment voor de onderbouwing. :gaap:
 
Origineel geplaatst door Synthurion
Ik kan dan ook moeilijk ingaan op argumenten wanneer hetzelfde met mijn argumenten gebeurd.
Ik hoor alleen maar vergelijkingen, nu ook jij weer maar mijn vraag is daarmee nog steeds niet beantwoord, namelijk wat maakt de synthi zo bijzonder dat hij een prijskaart opgelegd kan krijgen van 6000 euro? Wat een ander ervoor over heeft intresseerd me echt geen biet, dat de prijzen daardoor bepaalt worden dat hoeft echt niemand me te vertellen het gaat me puur om de synthi zelf en de mate waarin hij 6000 euro waard is,.

Waarom blijf je het nou over 6000 euro hebben?
Je ben wel irritant aan het worden want je lees heel de reply's en advertentie niet!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top