Ems vcs3 mk2 synthi @ Marktplaats..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
:doei:

2eansm1.jpg


wgom6q.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door theputney
Ik voel me ook niet iemand die "ergens komt binnenlopen en gokt op de uniciteit van een ding" (Leo) . Ik hoef er niet op te gokken want het IS gewoon vrij uniek .

jij hebt gelijk, sorry. ik had ook maar half gelezen wat er stond. en mijn mening is ook maar gewoon mijn mening, en niet persoonlijk of naar bedoeld.

neemt niet weg dat ik het waanzin blijf vinden. en de synth en het toetsenbord heb ik echt wel voor minder gezien de laatste jaren. de sequencer nog nooit inderdaad.
maar dat is een beetje het verhaal als het over vintage prijzen gaat: je ziet het verkocht worden voor een berg, maar soms ook voor een beetje. 1 prijs is er niet.
 
Origineel geplaatst door mono-poly

FF een quote van Grant Richter zijn list

Virtuosity is a issue with modular syntheiszers.
I asked Del Dettmar from Hawkwind if you would be interested in a Wiard.
His reply "I'm still trying to get good at the Synthi I bought 35 years ago".
Del has got a point, you have to play a musical instrument over a long
period of time before you get really good at the particular one you chose.

dat gevoel heb ik met m'n a6-andromeda nu ook, ( weet overigens nu niet of dat zo'n compliment is voor de kwaliteit een apparaat)

ik vind het prima wat mensen vragen en of betalen voor een apparaat, je koopt hem gebruikt hem en verkoopt hem dan weer , prima.
vind wel dat hij in verhouding tot minimoogs, sh5's system 100m's etc veel kost voor de strikte mogelijkheden.
waarschijnlijk worden die ook veel duurder komende tijd ( jammer van die sh5 toch ....)
het blijft erg veel geld
 
Leo, als het ergens anders goeiekoper is dan koop je die toch?
En als het niet koopt waarom je er uberhaupt druk om maken.
Snap zowieso het 'probleem' helemaal niet.

Als hij er 10k voor vraagt en iemand heeft het er voor over is toch niets mis mee?
Die krengen waren nieuw ook fokking onbetaalbaar en dus zeldzaam dus is het alleen maar logisch dat de prijs er net maar vanaf hangt wat een gek er voor geeft.
Voor hetzelfde geld koop je zo'n VCS3 van een ouwe kerel die hem toch op z'n zolder had staan en er vanaf wil zonder te weten wat die nou echt waard is. (is echt gebeurd)
Zou dat dan betekenen dat ineens alle VCS3's voor die prijs 'moeten' worden verkocht?
 
6000 euro vragen voor een synthesizers is de liefhebber een poot uitdraaien en zo zie ik dat mr Putney.
Ben ondanks jou verhaal nog steeds niet overtuigd waarom een synthi 6000 euro waard is.
 
Gezien jij de VCS3 toch niet gaat kopen is het voor theputney absoluut geen probleem dat jij niet overtuigd bent waarschijnlijk..
 
Origineel geplaatst door Synthurion
6000 euro vragen voor een synthesizers is de liefhebber een poot uitdraaien en zo zie ik dat mr Putney.
Ben ondanks jou verhaal nog steeds niet overtuigd waarom een synthi 6000 euro waard is.

De kopers bepalen de waarde. ;)
 
Origineel geplaatst door demian
Gezien jij de VCS3 toch niet gaat kopen is het voor theputney absoluut geen probleem dat jij niet overtuigd bent waarschijnlijk..

Wie zegt dat ik geen VCS3 ga kopen?
 
ik.

Origineel geplaatst door Synthurion
Hoop geld voor een synthesizer waar je na een jaar op uitgekeken bent. :gaap:
 
Origineel geplaatst door Fles
De kopers bepalen de waarde. ;)

Daar ben ik het uiteraard mee eens: wat de gek "en dat is een zeer ruim begrip" ervoor geeft, maar dat is mijn punt ook niet.
 
Origineel geplaatst door fuse
En als het niet koopt waarom je er uberhaupt druk om maken.

even voor alle duidelijkheid, niet dat het heel belangrijk is: ik maak me niet druk. als ik iets post, is het gewoon mijn idee van dat moment en zelfs als het taalgebruik weer wat uit de bocht schiet, ik maak me niet druk en realiseer me altijd dat mijn mening ook maar gewoon mijn mening is. af n toe zit ik nog wel eens te kijken op ebay of zo en in het laatste jaar heb ik meer dan eens zo'n putney voor minder gezien, maar da's verder het puntney. ik wil er geen een.
 
Wat ook altijd zo opvalt is dat bij de verkoper de echte liefhebber aan het hart gaat, daar zijn ze dan vol lof over maar de geldbuidel weegt altijd bij ze zwaarder.

6000 euro is dan ook een echte liefhebbersprijs
:gaap:
 
Heb op mijn Synthi A een serieus recent bod van € 4000,- gehad, voor de A only dus, wel heel mooi exemplaar,
dus gelet daarop is deze prijs niet echt verkeerd.
Vroeger heb ik Synthi's laten schieten o.a. in 1997 een AKS met pitch to voltage interface voor 2000 gulden
Ik dacht destijds al dat die prijs al nergens meer over ging, hoe fout zag ik het........
 
Origineel geplaatst door Synthurion
6000 euro vragen voor een synthesizers is de liefhebber een poot uitdraaien en zo zie ik dat mr Putney.
Ben ondanks jou verhaal nog steeds niet overtuigd waarom een synthi 6000 euro waard is.

Wil jij die opmerkingen aub voor je houden.
Jij ben een Synthi nog geen eens waard!
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
Heb op mijn Synthi A een serieus recent bod van € 4000,- gehad, voor de A only dus, wel heel mooi exemplaar,
dus gelet daarop is deze prijs niet echt verkeerd.
Vroeger heb ik Synthi's laten schieten o.a. in 1997 een AKS met pitch to voltage interface voor 2000 gulden
Ik dacht destijds al dat die prijs al nergens meer over ging, hoe fout zag ik het........


Daar doet ik niks aan af wat iemand ervoor over heeft is verder een keuze die ieder voor zich uitmaakt.

Het gaat mij meer om het idee, mensen hebben er veel geld voor over dus ik als verkoper ben de beroerdste niet om dat dan ook te vragen en dan ook maar meteen vet aan de top want als het doet moet je het ook meteen goed doen.
 
Origineel geplaatst door Synthurion
6000 euro vragen voor een synthesizers is de liefhebber een poot uitdraaien en zo zie ik dat mr Putney. Ben ondanks jou verhaal nog steeds niet overtuigd waarom een synthi 6000 euro waard is.

Ga jij bepalen voor hoeveel hij z'n synthi collectie mag verkopen? Een koper heeft het er voor over of niet. Simpel zat. En daarom ben je nog geen liefhebber of zo. Dat zie ik toch echt los van elkaar. Zowieso betekend nog niet dat als jij geen 4000 voor een (losse) VCS3 over hebt dat het niet waard is. Het is het voor jouw niet waard maar dat zegt verder absoluut niets over anderen die daar anders over denken.

@Leo, heb hem door maar denk niet dat je aan de hand van 1 of 2 verkopen per jaar goed kan inschatten wat een synth waard zou zijn. Dan wordt het wel een hele grove schatting. En dan is 1000 meer of minder ook maar 13.5%.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Wil jij die opmerkingen aub voor je houden.
Jij ben een Synthi nog geen eens waard!

Dit begint aardig op synthi-dictatuur te lijken...:)
 
Ik begrijp nog steeds niet waarom een monosynth die nog nieuw gemaakt wordt op twee lokaties, zoveel moet kosten?

Serieuze vraag hoor, geen olie op het vuur. Ik bedoel, komt dat door de gebruikte onderdelen of zo? Want zowel Rehberg als EMS maken ze toch nog steeds? (even de prijs van de sequencer en keyboard daargelaten)

Wie kan mij dat uitleggen?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top