Ems vcs3 mk2 synthi @ Marktplaats..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hoe durf jij het in godsnaam in je hoofd te halen door te beweren dat de verkoper iemand een poot probeerd uit te draaaien.
Heefd niks met dictatuur te maken ik heb zelfs een legio prijs voorbeelden gepost.
Waar uit je kan concluderen dat de prijs best fair is.
Maar goed ga jij maar lekker gefrustreerd fucken hier op het forum want jij zal nooit een EMS bezitten.
En daarom maar een beetje dom gaan lopen doen in treads zoals deze zonder enige onderbouwing niks!
 
Origineel geplaatst door fuse
Ga jij bepalen voor hoeveel hij z'n synthi collectie mag verkopen? Een koper heeft het er voor over of niet. Simpel zat. En daarom ben je nog geen liefhebber of zo. Dat zie ik toch echt los van elkaar. Zowieso betekend nog niet dat als jij geen 4000 voor een (losse) VCS3 over hebt dat het niet waard is. Het is het voor jouw niet waard maar dat zegt verder absoluut niets over anderen die daar anders over denken.

ik vind het erg verdacht dat er zoveel geld omgaat in die synthi-bussiness en dat zeer veel nieuwe eigenaren zo'n synthi alweer na een jaar verkopen. Voordat geld mag je toch op z'n minst verwachten dat zo'n synthi nooit verveelt.
Dat zijn mijn bedenkingen rond synthi vs 12000 gulden (á 6000 euro)
Als mensen dat raar vinden dan vind ik die mensen raar.
 
Origineel geplaatst door SCD
Ik begrijp nog steeds niet waarom een monosynth die nog nieuw gemaakt wordt op twee lokaties, zoveel moet kosten?

Serieuze vraag hoor, geen olie op het vuur. Ik bedoel, komt dat door de gebruikte onderdelen of zo? Want zowel Rehberg als EMS maken ze toch nog steeds? (even de prijs van de sequencer en keyboard daargelaten)

Wie kan mij dat uitleggen?


Ok ik leg het je even uit.
EMS in Engeland schijnd nieuwe synthi's te maken met nieuwe onderdelen duus niet authentiek.
Rehberg verkoopt synthi's die opgelapt zijn en wel de oude onderdelen hebben.
Reken bij Rehberg 4500 euro voor een vcs ex btw.
Dus nogmaals zo gek is de prijs echt niet hoor :)
 
Origineel geplaatst door SCD
Ik begrijp nog steeds niet waarom een monosynth die nog nieuw gemaakt wordt op twee lokaties, zoveel moet kosten?

Serieuze vraag hoor, geen olie op het vuur. Ik bedoel, komt dat door de gebruikte onderdelen of zo? Want zowel Rehberg als EMS maken ze toch nog steeds? (even de prijs van de sequencer en keyboard daargelaten)

Wie kan mij dat uitleggen?

Inderdaad goeie vraag!
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Hoe durf jij het in godsnaam in je hoofd te halen door te beweren dat de verkoper iemand een poot probeerd uit te draaaien.
Heefd niks met dictatuur te maken ik heb zelfs een legio prijs voorbeelden gepost.
Waar uit je kan concluderen dat de prijs best fair is.
Maar goed ga jij maar lekker gefrustreerd fucken hier op het forum want jij zal nooit een EMS bezitten.
En daarom maar een beetje dom gaan lopen doen in treads zoals deze zonder enige onderbouwing niks!

Als ik mijn kritische mening over de synthi niet mag ventileren door jou dan kun je gerust spreken over een dictatorachtig gedrag. ;) Maar even los hiervan, jij zegt dat de prijs fair is nou overtuig mij en anderen dan waarom we voor 6000 euro een VCS3 zouden moeten kopen? Jij bent de man hier van de onderbouwingen zoals ik aan je schrijfsel op mag maken, ben dus één en al oor.
 
Heb ik niet diverse ebay veilingen laten zien van verkochte synthi's en dk1's ?
Dat lijkt mij genoeg onderbouwing of niet?
Vind jij het normaal dat jij beweerd dat de verkoper iemand een poot wil uitdraaien?
Het mag na die links toch wel duidelijk zijn dat het geen gekke prijs is dit setje.
En dat het zelfs nog wel meer kan opbrengen!
En kom nu maar is met voorbeelden van synthi's die na een jaar de deur uit gaan.
Want aan een beetje dom gelul hebben we niks.
Kijk en nu verdaai je weer de boel met 6000 euro voor een VCS3 het zijn 3 EMS apparaten he!
Ik snap best wel dat je gefrustreerd ben dat je geen 6000 euro kan lappen.
Maar laat aub de verkoper wel in zijn waarde en mij ook.
 
Origineel geplaatst door Synthurion


Het gaat mij meer om het idee, mensen hebben er veel geld voor over dus ik als verkoper ben de beroerdste niet om dat dan ook te vragen en dan ook maar meteen vet aan de top want als het doet moet je het ook meteen goed doen.

Zo gaat het toch overal of vind jij de prijzen van huizen om maar even iets te noemen wel normaal.
Mijn ouders hebben hun huis destijds voor 12500,- gulden nieuw gekocht dat is nu uitgeleefd
waard € 450.000,-

Schiet alle makelaars maar dood ?
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Maar laat aub de verkoper wel in zijn waarde en mij ook.

en jij synthurion :)


je hoeft niet een naar ebay usa te gaantoch. die vcs3 van pierre ging voor 3500 en heel toevallig was ik een keer op rotterdam zuid bij de vorige eigenaar. die vcs3 was dus wel degelijk binnen een jaar van eigenaar verwisseld, had voorheen nog aanzienlijk minder dan 3500 gekost, wat op zich op dat moment een scherpe prijs was.

het kan dus gewoon ook goedkoper. maar het hoeft natuurlijk niet. voor de liefhebber, zullen we maar zeggen.

het gaat over de prijs van een synthesizer, laten we even terug op aarde komen.
ik vind 6000 belachelijk veel, dus ik geef het gewoon niet uit aan een synth. een ander kan het betalen en wil dat ook. zo gaat dat soms. gevoelens van jaloezie, dat ik zelf niet nog 's 2 vcs3's op zolder tegenkom en die voor eenhoofdprijs aan de man kan brengen probeer ik te onderdrukken.

maak je verder neit druk den, als het om een hele dure enorme doepfer-modulair had gegaan, was je ook niet boos geworden als iemand over de rpijs had gaan liggen zeiken.
 
Origineel geplaatst door Synthurion
Maar even los hiervan, jij zegt dat de prijs fair is nou overtuig mij en anderen dan waarom we voor 6000 euro een VCS3 zouden moeten kopen? Jij bent de man hier van de onderbouwingen zoals ik aan je schrijfsel op mag maken, ben dus één en al oor.

Vraag en aanbod bepalen de prijs, en sommige mensen hebben meer geld te besteden jij. Het is niet ingewikkelder dan dat.
 
Origineel geplaatst door Leo
en jij synthurion :)


je hoeft niet een naar ebay usa te gaantoch. die vcs3 van pierre ging voor 3500 en heel toevallig was ik een keer op rotterdam zuid bij de vorige eigenaar. die vcs3 was dus wel degelijk binnen een jaar van eigenaar verwisseld, had voorheen nog aanzienlijk minder dan 3500 gekost, wat op zich op dat moment een scherpe prijs was.

het kan dus gewoon ook goedkoper. maar het hoeft natuurlijk niet. voor de liefhebber, zullen we maar zeggen.

het gaat over de prijs van een synthesizer, laten we even terug op aarde komen.
ik vind 6000 belachelijk veel, dus ik geef het gewoon niet uit aan een synth. een ander kan het betalen en wil dat ook. zo gaat dat soms. gevoelens van jaloezie, dat ik zelf niet nog 's 2 vcs3's op zolder tegenkom en die voor eenhoofdprijs aan de man kan brengen probeer ik te onderdrukken.

maak je verder neit druk den, als het om een hele dure enorme doepfer-modulair had gegaan, was je ook niet boos geworden als iemand over de rpijs had gaan liggen zeiken.

Leo ik ben al vanaf het eerste moment met duidelijke argumenten gekomen.
En ik heb even vlug alle verkochte synthi's opgezocht op ebay.
Die van Pierre is ook alweer een paar jaar terug en ik heb mijn AKS ook een paar jaar terug voor 3500 verkocht maar de prijzen zijn nyu gewoon hoger.
Ik erger me wel dood aan de opmerkingen over "garantie van jaren speel plezier"
Als je snel op een VCS3 uitgekeken ben ligt het puur aan je eigen creativiteit hoor.
En beweren dat de verkoper iemand een poot wil uitdraaien vind ik ook erg ontoepasselijk.
Vandaar dat ik er mischien wel te fel ben tegen in gegaan.
Maar geheel onterecht is het niet.
Het is en blijft een mooi setje voor niet een absuurd hoog bedrag hoor je koop wel in 1 keer alles.
En natuurlijk kan je alles bij mekaar scharrelen op ebay voor minder.
Maar in welke staat en in welke tijd kan niemand zeggen.
En ja 6000 euro is veel geld.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Leo ik ben al vanaf het eerste moment met duidelijke argumenten gekomen.
En ik heb even vlug alle verkochte synthi's opgezocht op ebay.
Die van Pierre is ook alweer een paar jaar terug en ik heb mijn AKS ook een paar jaar terug voor 3500 verkocht maar de prijzen zijn nyu gewoon hoger.
Ik erger me wel dood aan de opmerkingen over "garantie van jaren speel plezier"
Als je snel op een VCS3 uitgekeken ben ligt het puur aan je eigen creativiteit hoor.
En beweren dat de verkoper iemand een poot wil uitdraaien vind ik ook erg ontoepasselijk.
Vandaar dat ik er mischien wel te fel ben tegen in gegaan.
Maar geheel onterecht is het niet.
Het is en blijft een mooi setje voor niet een absuurd hoog bedrag hoor je koop wel in 1 keer alles.
En natuurlijk kan je alles bij mekaar scharrelen op ebay voor minder.
Maar in welke staat en in welke tijd kan niemand zeggen.
En ja 6000 euro is veel geld.

nou, dan ga ik vanavond toch nog eens al mijn oude sokken leegschudden, om te kijken hoe ver ik kom. zal je zien dat er intussen al iemand 6500 heeft geboden!
 
Nja, gedoe allemaal.
Een 303 voor 1200 euro is veel geld. Is het ding dat waard? Vast wel. Voor mij? Vast niet.
De vraag bepaald bij zeldzame dingen altijd de prijs.
Ook het vintage gehalte gekoppeld aan de staat van het ding bepaald de prijs.

6000 euro, is waanzinnig veel geld voor een instrument.
Maar als iemand dat er voor over heeft, dan is dat prima.
Dat een verkoper de waarde, en dus de verkoopwaarde van een apparaat laat bepalen door bovenstaande factoren is niet meer dan logisch.
Hij zou wel erg dom zijn dat niet te doen. Je bent geen dief van je eigen portomonee.
Een verkoper niet integer verklaren omdat hij iets verkoopt wat gewoon de waarde is van het apparaat op de mark komt op mij niet echt sportief over moet ik zeggen.
Dat er uitzonderingen zijn staat vast maar gezien de voorbeelden die ik gezien heb op Ebay gaat die vlieger nu toch echt niet op.

Laatst ging er een 909 voor nog geen 800 euro van de hand op Ebay, dus er zijn wel verschillen.
Je moet als koper goed opletten en geduld hebben.
 
Volgens mij heb jij bij rehberg geen nieuw alleen opgelapt.
En dan is het 4500 euro ex btw zit je al bijna aan die 6000 zonder de sequencer en toetsenbord.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Heb ik niet diverse ebay veilingen laten zien van verkochte synthi's en dk1's ?
Dat lijkt mij genoeg onderbouwing of niet?
Vind jij het normaal dat jij beweerd dat de verkoper iemand een poot wil uitdraaien?
Het mag na die links toch wel duidelijk zijn dat het geen gekke prijs is dit setje.
En dat het zelfs nog wel meer kan opbrengen!
En kom nu maar is met voorbeelden van synthi's die na een jaar de deur uit gaan.
Want aan een beetje dom gelul hebben we niks.
Kijk en nu verdaai je weer de boel met 6000 euro voor een VCS3 het zijn 3 EMS apparaten he!
Ik snap best wel dat je gefrustreerd ben dat je geen 6000 euro kan lappen.
Maar laat aub de verkoper wel in zijn waarde en mij ook.

Kijk wat iemand voor een synthi over heeft en wat een verkoper vraagt moet je los van elkaar zien.
Ik wil graag overtuigd worden waarom iemand 6000 euro voor een synthi moet lappen iets dat kun je tot nu toe nog niet onderbouwt hebt en dat maakt ook verder niet uit want je kunt zoiets niet onderbouwen. Als zo'n synthi goude knoppen zou hebben allá maar dat heeft hij niet. Dat het een bijzondere synth is weet ik best maar hij is gewoon geen 6000 euro waard, het is een belachelijke prijs en als je een beetje realistisch zou zijn dan gaf je dat ook gewoon toe.
Ik hoef niet te weten waarom iemand 6000 euro over heeft voor een synthi, als je in de positie bent 'financieel gezien' om er mee te smijten moet je het ook doen.

Ik ben niet gefrusteerd omdat ik geen 6000 euro zou kunnen lappen voor een synthi, maar je hebt aan de andere kant wel een punt, ik en vele andere synthi-liefhebbers zullen nooit een synthi in bezit hebben omdat sommige figuren de prijs kunstmatig asociaal hoog houden.
Forumlid Synthiaks heeft een synthi gehad en verkocht 'm na een jaar, daarmee lever ik je het meest dichtst bijzijnde bewijs, los van het feit dat ik niet weet wat zijn motivatie was, dit even ter duidelijkheid!
Wat betreft iemand in zijn waarde laten, nergens word beweerd dat ik iemand niet in zíjn waarde laat, ik ben kritisch over bepaalde gang van zaken rond de synthi vs verkoper en dat leg ik hier op bord neer meer niet.
Ik begrijp dat jij als synthi-fan een hoop geld over hebt voor een synthi maar dat zegt mij over de synthi zelf verder niks.
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
Zo gaat het toch overal of vind jij de prijzen van huizen om maar even iets te noemen wel normaal.
Mijn ouders hebben hun huis destijds voor 12500,- gulden nieuw gekocht dat is nu uitgeleefd
waard € 450.000,-

Schiet alle makelaars maar dood ?


Is er aan de synthi in de loop der jaren verder gebouwd?
 
Origineel geplaatst door Synthurion
Kijk wat iemand voor een synthi over heeft en wat een verkoper vraagt moet je los van elkaar zien.
Ik wil graag overtuigd worden waarom iemand 6000 euro voor een synthi moet lappen iets dat kun je tot nu toe nog niet onderbouwt hebt en dat maakt ook verder niet uit want je kunt zoiets niet onderbouwen.

Nou die 6000 euro voor dit setje is mede door de diverse Ebay links recht gezet toch?

Origineel geplaatst door Synthurion
Als zo'n synthi goude knoppen zou hebben allá maar dat heeft hij niet. Dat het een bijzondere synth is weet ik best maar hij is gewoon geen 6000 euro waard, het is een belachelijke prijs en als je een beetje realistisch zou zijn dan gaf je dat ook gewoon toe.
Ik hoef niet te weten waarom iemand 6000 euro over heeft voor een synthi, als je in de positie bent 'financieel gezien' om er mee te smijten moet je het ook doen.

De Synthi is een klasieker die zich in diverse top producties heefd bewezen.
Als je die sound wil benaderen is er maar 1 optie en dat is een Synthi kopen!
Dus nogmaals niks belachelijk kwestie van vraag en aanbod.


Origineel geplaatst door Synthurion
Ik ben niet gefrusteerd omdat ik geen 6000 euro zou kunnen lappen voor een synthi, maar je hebt aan de andere kant wel een punt, ik en vele andere synthi-liefhebbers zullen nooit een synthi in bezit hebben omdat sommige figuren de prijs kunstmatig asociaal hoog houden.

Asociaal hoog houden omdat je gewoon de huidige waarde voor een bak wil vangen?
Je ben toch geen dief van je eigen portemonee!


Origineel geplaatst door Synthurion
Forumlid Synthiaks heeft een synthi gehad en verkocht 'm na een jaar, daarmee lever ik je het meest dichtst bijzijnde bewijs, los van het feit dat ik niet weet wat zijn motivatie was, dit even ter duidelijkheid!
Wat betreft iemand in zijn waarde laten, nergens word beweerd dat ik iemand niet in zíjn waarde laat, ik ben kritisch over bepaalde gang van zaken rond de synthi vs verkoper en dat leg ik hier op bord neer meer niet.
Ik begrijp dat jij als synthi-fan een hoop geld over hebt voor een synthi maar dat zegt mij over de synthi zelf verder niks.

Dat Synthiaks zijn EMS heefd verkocht wil niet zeggen dat hij er naar een jaar is op uitgekeken.
Ik denk eerder dat hij gewoon geld wou vrij maken voor iets anders.

Ik heb overigens bijna 4000 euro voor mijn VCS3 betaald en al een hele berg euro's aan laten versleutelen ook puur omdat dit het gewoon waard is en ik helemaal wild van die bak ben!
 
Origineel geplaatst door Leo
en jij synthurion :)


je hoeft niet een naar ebay usa te gaantoch. die vcs3 van pierre ging voor 3500 en heel toevallig was ik een keer op rotterdam zuid bij de vorige eigenaar. die vcs3 was dus wel degelijk binnen een jaar van eigenaar verwisseld, had voorheen nog aanzienlijk minder dan 3500 gekost, wat op zich op dat moment een scherpe prijs was.

het kan dus gewoon ook goedkoper. maar het hoeft natuurlijk niet. voor de liefhebber, zullen we maar zeggen.

het gaat over de prijs van een synthesizer, laten we even terug op aarde komen.
ik vind 6000 belachelijk veel, dus ik geef het gewoon niet uit aan een synth. een ander kan het betalen en wil dat ook. zo gaat dat soms. gevoelens van jaloezie, dat ik zelf niet nog 's 2 vcs3's op zolder tegenkom en die voor eenhoofdprijs aan de man kan brengen probeer ik te onderdrukken.

maak je verder neit druk den, als het om een hele dure enorme doepfer-modulair had gegaan, was je ook niet boos geworden als iemand over de rpijs had gaan liggen zeiken.


Ik heb me altijd al afgevraagd waarom Pierre de zijne verkocht, sterker nog ik heb zelfs overwogen om hem over te kopen van Pierre, de prijs was me net iets te hoog, maar wel acceptabel, ik kon destijds net het bedrag niet rondkrijgen.
Daarna ging het mij opvallen dat vele een synthi kochten voor een hoop geld en uiteindelijk na rond en nabij een jaar weer verkochten.
Vanaf dat moment begon ik vraagtekens te krijgen rond de synthi's.
Je betaald een hele hoop geld voor een synthesizer die vele uiteindelijk na verloop van tijd niet meer weet te boeien, daarom vraag ik me af of zo'n synthi wel zoveel geld waard is, ergo waar deze prijzen op gebasseerd zijn.
 
Origineel geplaatst door mono-poly

Want aan een beetje dom gelul hebben we niks.

en aan dit soort taalgebruik ook niet...:kimono:
 
Origineel geplaatst door Synthurion
waar deze prijzen op gebasseerd zijn.

Vraag en aanbod, het is echt niet ingewikkelder dan dat. Jij ziet echt spoken volgens mij. Juist een hoge waarde kan toch een hele goede reden zijn om de EMS na een jaar weer weg te doen. ;)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top