Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

er zijn gekken die een gat boren in hun mac mini om dan de sata naar buiten te trekken, richting externe 10000 raptor schijf..
er zit jammergenoeg geen firewire800 op de mac mini
ik heb het zelf overwogen.. maar ben nu toch aan de (lange) spaarperiode voor de Mac Pro begonnen, zo kan ik tenminste 4 schijven erin steken zonder externe kastjes
 
er zijn gekken die een gat boren in hun mac mini om dan de sata naar buiten te trekken, richting externe 10000 raptor schijf..
er zit jammergenoeg geen firewire800 op de mac mini
ik heb het zelf overwogen.. maar ben nu toch aan de (lange) spaarperiode voor de Mac Pro begonnen, zo kan ik tenminste 4 schijven erin steken zonder externe kastjes

Zo gek moet het voor mij niet worden ;) Als ik de config zie en zeker met 2GB dan is dat voor mij meer dan voldoende. Al blijft de IMAC ook nog steeds in m'n hoofd zitten. :confused:
 
loganlapekg7.jpg


nou is dit niet echt maar zoiets schijnt er wel aan te komen (waarschijnlijk zelfs dit jaar nog)
als dit uitkomt kan mij de prijs niet eens meer schelen nee dan heb ik dat ding de volgende dag al in huis

apple you bastards :D




is er al : http://www.axiotron.com/


gr. W.
 
Heey iedereen,

Ik zou graag binnenkort 2 schermen willen plaatsen voor in mijn studio, die dan aan mijn macbook Pro hangen.

Nu zijn mijn vragen:
-wat vinden jullie toffe en goede schermen , qua resolutie en prijs vriendelijk
-Enig ervaring met 2 schermen op macbookpro


Groetjes,
Tommeken


de macbook pro heeft maar 1 out , je kan dit op lossen door de Matrox Dualhead2Go aan te schaffen : Matrox dualhead

P.M me als je intresse hebt want ik heb er nog 1 over voor 100 euro's .... bijna new , 1 keer gebruikt.
 
Vandaag dan toch naar de lokale GCA geweest met als doel om de MAC Mini aan te kopen. Vol goede moed naar daar, Mac Mini stond in de vitrine, draai me om en wat staat daar? Die prachtige nieuwe IMAC's met een 2,4 GHZ Intel Core 2 Duo...

Twee keer raden wat er mee naar huis is gekomen? Inderdaad, toch maar voor de IMAC gekozen en er meteen nog een extra GB in laten stoppen. Ook meteen Logic Express 8 aangekocht dus ben ik nu helemaal klaar voor het betere "produceer" werk.

Wat een toppie handleidingen trouwens zitten er bij Logic Express 8 ... zeker 6 pagina's!!!
redface.gif


Foto's volgen!!!
 
ik heb sinds gister een mac pro splinter nieuw.

ik heb een tijdje geleden ook een muto 24 i/o geluidskaart gekocht.

nu heb ik alles goed aan gesloten netjes geinstaleerd ect.

maar ik hoor het geluid zo nu en dan kraken. net alsof hij boven 0 gaat.

ik gebruik logic 8, daar wilde ik mijn nord lead opnemen maar ik kreeg een overstuurd signaal binnen ookal slaat hij op de meter best zacht uit.

weet iemand hoe dat komt? en wat ik er aan kan doen. want volgens mij heb ik iets fout gedaan
 
is het niet de bedoeling dat je nooit boven de nul (0) gaat? edit: ik had je zin verkeerd geïnterpreteerd :)

nuja, kijk in elk geval op internet voor de laatste drivers!
 
is het niet de bedoeling dat je nooit boven de nul (0) gaat?

nuja, kijk in elk geval op internet voor de laatste drivers!

klopt bij digitaal audio mag je nooit boven 0 gaan. maar dat doe ik ook niet.

netjes -6
 
het zou niet mogen als je de laatste drivers hebt..

welke versie van Leopard heb je draaien?
 

dat werkt anders (stylus ahhhhhhh neeeeee) plus is niet van apple, weegt te veel en zo zijn er nog wat dingen op te noemen waarom het niet te vergelijken is met een apple product

en ik als apple fanboy mot geen andere meuk tenzij het apple meuk is :P
 
Vandaag dan toch naar de lokale GCA geweest met als doel om de MAC Mini aan te kopen. Vol goede moed naar daar, Mac Mini stond in de vitrine, draai me om en wat staat daar? Die prachtige nieuwe IMAC's met een 2,4 GHZ Intel Core 2 Duo...

Twee keer raden wat er mee naar huis is gekomen? Inderdaad, toch maar voor de IMAC gekozen en er meteen nog een extra GB in laten stoppen. Ook meteen Logic Express 8 aangekocht dus ben ik nu helemaal klaar voor het betere "produceer" werk.

Wat een toppie handleidingen trouwens zitten er bij Logic Express 8 ... zeker 6 pagina's!!!
redface.gif


Foto's volgen!!!
Goeie keuze gemaakt! Mac mini was eigenlijk wel te traag geweest voor logic. Ze zijn ook vrij duur voor wat je krijgt! iMacs zijn prima deals hoor. Ik stond vroegah voor de keus om een macbook pro te nemen of een imac. ik heb voor de macbook pro gekozen maar ik heb toch spijt, want ECHT "mee op pad" ga ik er niet mee.
 
Goeie keuze gemaakt! Mac mini was eigenlijk wel te traag geweest voor logic. Ze zijn ook vrij duur voor wat je krijgt! iMacs zijn prima deals hoor. Ik stond vroegah voor de keus om een macbook pro te nemen of een imac. ik heb voor de macbook pro gekozen maar ik heb toch spijt, want ECHT "mee op pad" ga ik er niet mee.

Ik ben er in ieder geval heel blij mee, al krijg ik wel het gevoel dat die 2GB echt geen overbodige luxe is, denk zelf dat ik er binnenkort nog de resterende 2GB ook laat bij steken. In ieder geval, het loopt allemaal heel goed, je hoort de pc in het geheel niet, enkel bij het inslikken van een nieuwe cd-rom durft ie even van zich laten huren, maar verder prima materiaal en het ziet er natuurlijk weer helemaal "Apple" (lees: gelikt) uit. Ik ben er in ieder geval heel tevreden mee, tot dusver...!
 
"bijsteken" zal niet lukken, das dan weer een nadeel van die imacs..
je moet 2 latjes van 2GB kopen dus.; maar geen paniek, kost echt niets..
mac pro gaat zo tot , wat 16GB? 32GB? :)
 
"bijsteken" zal niet lukken, das dan weer een nadeel van die imacs..
je moet 2 latjes van 2GB kopen dus.; maar geen paniek, kost echt niets..
mac pro gaat zo tot , wat 16GB? 32GB? :)

In de nieuwe IMAC zitten toch 4 geheugenbanken? Ik doel dan op de 2,4 GHZ versie en verder?
 
enige vernieuwing in die nwe imacs is dat geheugen op 800mhz loopt.
voor zover ik weet (heb het nog vlug even opgezocht) zijn er maar 2 slots
 
het zou niet mogen als je de laatste drivers hebt..

welke versie van Leopard heb je draaien?

10.5.2

de standaart versie die je krijgt als je hem nieuw koopt.

ik heb vandaag de nieuwste drivers gedownload voor de mac pro.

het probleem blijf.

als ik in logic een plugin gebruik dan hoor ik gekraak bij het aanslaan.

als ik een muziek cd erin stop en ik luister dan hoor ik dat soms ook
 
Ik werk nu met een gloednieuwe Power Book 2.4 met Logic 8 Pro en heb een upgrading van 2 Gig samen dus 4 Gig Werkt heerlijk jongens :okdan:Met 1 Gig intern werkte ik eerst op een Power Book 1.5 ghz 4de generatie maar dat was echt te weinig om veel tracks te kunnen behappen was ook niet met die Duo Core waar Logic eigenlijk voor is geschreven, heb ik me laten vertellen .Maar mijn vraag is of ik dan ook moet gaan denken aan een geluidskaart mischien een domme vraag hoor maar ...ben nooit te beroert om wat te leren Iets anders iemand nog een tip om een brom te verhelpen Deze ontstaat waarneer ik een xtra scherm aan mijn laptop hang en het gevolg is een lichte brom die zeer storend werkt
 
Ik werk nu met een gloednieuwe Power Book 2.4 met Logic 8 Pro en heb een upgrading van 2 Gig samen dus 4 Gig Werkt heerlijk jongens :okdan:Met 1 Gig intern werkte ik eerst op een Power Book 1.5 ghz 4de generatie maar dat was echt te weinig om veel tracks te kunnen behappen was ook niet met die Duo Core waar Logic eigenlijk voor is geschreven, heb ik me laten vertellen .Maar mijn vraag is of ik dan ook moet gaan denken aan een geluidskaart mischien een domme vraag hoor maar ...ben nooit te beroert om wat te leren Iets anders iemand nog een tip om een brom te verhelpen Deze ontstaat waarneer ik een xtra scherm aan mijn laptop hang en het gevolg is een lichte brom die zeer storend werkt

volgens mij bedoel je een Macbook Pro ipv Power Book
wat betreft je brom probeer het eens in een ander stopkontakt aan te sluiten
mss dat het een aarde probleem is
 
Yep Mac Book Pro en :Dja natuurlijk heb ik een andert stop kontakt geprobeerd Aarde problem zeg je ja dacht ik ook al aan Thx
 
Back
Top