Mac specificatie thread + geluidskaarten deel II

4gb pc5300, 667mhz kingston valueram voor mbp voor 76 euro bij 4allclients.nl, cheapste die ik gevonden heb.
 
Heey iedereen,

Ik zou graag binnenkort 2 schermen willen plaatsen voor in mijn studio, die dan aan mijn macbook Pro hangen.

Nu zijn mijn vragen:
-wat vinden jullie toffe en goede schermen , qua resolutie en prijs vriendelijk
-Enig ervaring met 2 schermen op macbookpro


Groetjes,
Tommeken

Ik heb twee Belinea schermen van 22" aan mijn pc hangen. M'n stiefvader heeft twee dezelfde in zijn studio maar dan 19" en aan zijn mac. Budgetvriendelijk en goed beeld vind ikzelf. Doe er ook spelletjes op (quake 3, wolvenstein enemy territory) met hoge framerates. We kochten ze bij de office center, maar daar moet je een speciaal pasje voor hebben.
 
loganlapekg7.jpg


nou is dit niet echt maar zoiets schijnt er wel aan te komen (waarschijnlijk zelfs dit jaar nog)
als dit uitkomt kan mij de prijs niet eens meer schelen nee dan heb ik dat ding de volgende dag al in huis

apple you bastards :D

bron. http://www.macrumors.com/2008/05/23/tablet-mac-coming-in-fall-2008/
 
wo-oow... moest dat echt zo zijn direct die macbook en midicontrollers patsen en dit kopen! :-D mag dan nog 2500euro kosten...


maar goed... on topic:
ik heb een BCD3000 en een creative XMOD en die willen totaal niet samenwerken... krijg alleen maar gekraak door men boxen ofwel stereo maar dan het linkse deck langs links en het rechtse deck langs rechts... mono dus...

iemand een idee hoe dit op te lossen valt???
 
ok, ik zoek een externe (liefst firewire aangezien dat het snelst is?) audio interface met minstens 2 stereo outputs (3 of 4 zou beter zijn) en wat inputs (misschien zelfde aantal?)

de Edirol FA66 of FA101 leken me wel iets.
iemand ervaringen hiermee?

en wat kan de FA101 beter dan de FA66? of zijn er gewoon meer ins/outs en is de kwaliteit hetzelfde?
 
ok, ik zoek een externe (liefst firewire aangezien dat het snelst is?) audio interface met minstens 2 stereo outputs (3 of 4 zou beter zijn) en wat inputs (misschien zelfde aantal?)

de Edirol FA66 of FA101 leken me wel iets.
iemand ervaringen hiermee?

en wat kan de FA101 beter dan de FA66? of zijn er gewoon meer ins/outs en is de kwaliteit hetzelfde?

motu ultralight is cool
 
ik heb zelf n motu828mk2 en heb op t werk een klein beetje met een edirol gewerkt. de motu's zijn volgens mij flexibeler kwa routing en dergelijke. plus ze kunnen 'stand-alone' werken, dus zonder dat er een computer aanhangt. dat is voor mij handig want ik moet niet telkens mn laptop uitpakken als ik eventjes wat gitaar of machinedrum wil jammen.

ik kan ieg. motu aanraden als solide en betrouwbaar. ik gebruik de mijne in de studio, live en in audiovisuele installaties en ben er zeer tevreden mee.
 
ik heb zelf n motu828mk2 en heb op t werk een klein beetje met een edirol gewerkt. de motu's zijn volgens mij flexibeler kwa routing en dergelijke. plus ze kunnen 'stand-alone' werken, dus zonder dat er een computer aanhangt. dat is voor mij handig want ik moet niet telkens mn laptop uitpakken als ik eventjes wat gitaar of machinedrum wil jammen.

ik kan ieg. motu aanraden als solide en betrouwbaar. ik gebruik de mijne in de studio, live en in audiovisuele installaties en ben er zeer tevreden mee.

is zo'n 828 dan direct veel duurder ofzo? want ik hoor iedereen maar praten over de motu 828, dus dat moet wel iets zeer goeds zijn?
 
ik vond de ultralite beduidend dunner klinken dan mn 828
 
heb net zelf 'n rme fireface 400 besteld,
twijfelde met de motu mk3 828 echter , ondanks de meer mogelijkheden toch voor rme gegaan vanwege : " gevoel", "verhalen dat de clock erg goed is" alsmede "betrouwbaarheid, latency, en mn klank/converters".
geld voor nog duurder had ik er niet echt (voor over)
 
Ik heb de 400 aan mn macbook en ik ben erg tevreden. Solide, kraakhelder en betrouwbaar. De drivers zijn iets buggier dan Motu lijkt het, maar geen echte problemen tot nu toe gehad. Als het draait dan draait het. Support is ook iets trager dan Motu(en met een constant ochtendhumeur), maar het is vast vakantie nu in Duitsland :D en Motu schijnt met de 828mk3 ook wat ondergesneeuwd te zijn. Het geluid is iig iets meer solide dan mn 828, drums komen beter over.

Waar ga je de Fireface aanhangen?
 
g5, 2 ghz, 1.5gb geheugen, 1tb hd, 20"scherm, kortom imac
hoop dat het voldoet, ben benieuwd
 
Hallo allemaal,

het zal misschien (alweer) een wat vreemde vraag zijn, maar hoe staan jullie tegenover het gebruik van een MAC Mini in een studio? Ik zit al enige tijd te kijken om nu eindelijk eens de overstap te (proberen) maken van Windows naar MAC, maar om er nu gelijk zo'n 1000 euro (goedkoopste IMAC) tegen te gooien, vind ik een beetje overdreven.

Mijn oog viel daarom dan ook op de MAC Mini. Deze heeft enkele grote voordelen tegenover mijn huidige computer. Ik zet ze even op een rijtje:

- Intel Core 2 Duo 1,83 GHZ tegenover mijn huidige Intel Pentium IV 3,0 GHZ
- 1GB geheugen (zelfde als nu nu in mijn Windows computer)
- Een pak stiller (een vriend van me heeft hem staan als mediacenter en je hoort hem gewoon niet)

Minpunt? Volgens mij de beperkte en trage harde schijf (80 GB).

Verder heeft de mini volgens mij alles wat het moet hebben. Ik kan er perfect m'n 20 inch breedbeeld op aansluiten, Wifi (indien nodig), FireWire aansluiting en vier USB 2.0 poorten!

Toch wil ik graag van jullie even horen hoe jullie hier tegenover staan. De Mini zou gebruikt worden voor éénvoudige opnames en afmixen. Ik zou Cubase LE gaan draaien (of Logic, ben er nog niet helemaal uit).

Alvast bedankt voor de reacties!
 
lijkt me oke, misschien wel extra een (firewire) harddisk bij incalculeren en een (firewire) geluidskaart.
 
Die harde schijf is inderdaad (relatief) traag en klein, maar dat is op te lossen door een externe Firewire-schijf voor de audio.
Nog belangrijker : voldoende RAM ! 1GB is echt ter weinig om soepel muziek-applicaties te laten draaien. OSX Leopard én de Core2Duo-processors vreten nou eenmaal werkgeheugen! Dus minimaal 2GB, maar als het even kan méér (kost ook geen drol).
 
Die harde schijf is inderdaad (relatief) traag en klein, maar dat is op te lossen door een externe Firewire-schijf voor de audio.
Nog belangrijker : voldoende RAM ! 1GB is echt ter weinig om soepel muziek-applicaties te laten draaien. OSX Leopard én de Core2Duo-processors vreten nou eenmaal werkgeheugen! Dus minimaal 2GB, maar als het even kan méér (kost ook geen drol).

Bedankt voor de reacties! Alleen kan er, voor zover ik weet, maar 2 GB max. in. Dus daar zit je met een beperking. Toch hoor ik op Homerecording vrij positieve reacties dus ga ik het maar proberen :D
 
Back
Top